Gedrag baardagaam

Discussie in 'Reptielen, amfibieën en insecten' gestart door BramBo, 17 jan 2018.

1. BramBo

BramBo Nieuw Lid

Lid geworden:
    17 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste,

Ik heb mijn baardagaam sinds 18 november en is nu al bijna 2 maand bij mij. Toen ik hem aankocht had hij de leeftijd van 1-3 maanden.

Sinds dag 1 ben ik vollop met hem bezig. Nu heb ik hier en daar wat rare fenomenen van hem ontdekt.

-Als hij denkt dat ik er niet ben loopt hij steeds tegen de glazen muur op en springt hij er tegen alsof hij er uit wilt.
    -Iedere dag probeer ik hem eens bij mij te nemen zodat hij mij gewoon wordt, maar iedere keer als ik dit probeer maakt hij zijn baard zwart zet hij zijn mond open en soms zelfs blaast hij op mij. Hij heeft me zelfs al 2 maal gebeten(reden waarom ik hierop reageer).

Ik begrijp niet echt wat ik mis doe?
    Elke dag geef ik hem eten en meestal uit mijn hand en daar heeft hij geen probleem mee.
    Minstens 1 maal per week kuis ik zijn terrarium uit en ververs ik zijn water. Telkens voor ik hem probeer bij mij te nemen aai ik hem eerst en geef ik hem iets van eten zodat hij weet dat ik niet "vijandelijk" ben.

Heeft er iemand raad of weet er iemand wat ik mis doe ? Alle hulp is welkom!

Grtjs Bram

2. Mehnosaurus

Mehnosaurus Nieuw Lid

Lid geworden:
    28 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je zou kunnen proberen is om wat langer bij hem in de buurt te zitten, bijvoorbeeld een stoel naast het verblijf zetten en daar wat dingen doen zoals werk of wat dan ook, zodat hij aan je aanwezigheid kan wennen op op zn gemak kan voelen. Soms moeten reptielen er gewoon aan wennen om meer direct contact te hebben met mensen. Dus het kan even duren. Ik zou dan proberen om kort te beginnen en zodra hij eraan begint te wennen, dat je het steeds langer probeert vol te houden. Probeer hem dan wel zo min mogelijk stress te geven.

En dat hij tegen de muur springt zou heel misschien kunnen komen door nieuwsgierigheid van hem, maar ook of je misschien een wat klein verblijf hebt met weinig dingen te doen. (nou kan ik dat niet met zekerheid zeggen omdat ik niet weet waar hij in zit)

Laden...

Deel Deze Pagina