full time werken en honden hebben

Discussie in 'Honden' gestart door oelie, 23 jan 2009.

1. oelie

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    gaat dat samen?

we hebben 2 honden,een reutje van 3 jaar en een teefje van 9 maanden,ik werkte altijd halve dagen maar moet nu door omstandigheden full-time gaan werken,,dit komt neer op de ene week 4 hele dagen per week van 9 uur + 1 dag van 5 uur en de andere week 4 dagen van 9 uur alleen.

mijn honden zijn het dus wel gewend om zo'n 5 uurtjes per dag alleen te zijn,ze zijn dan wel met zn 2en los in huis,dus dat scheelt wel,maar toch vind ik het een vreselijk idee dat ik mn honden zoveel alleen moet laten.
    helaas is er ook geen oppas te vinden of iemand die ze tussendoor uit kan laten,en ik zal toch voor onbekende tijd full-time gaan werken.
    het wandelen zal dus ook aardig ingekort moeten worden,ik denk dat ik dagelijks dan hooguit op een uurtje wandelen per dag uit kom in totaal.
    kan ik dit maken tegenover mijn honden?of kan ik beter op zoek gaan naar een baasje waar ze meer aandacht krijgen?

2. renate85

renate85 Speurneus

Lid geworden:
    10 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je die beslissing zelf moet nemen en moet doen wat jij denkt dat het beste is voor jou honden. De meningen hierover zullen ver uit elkaar liggen de 1 zal zeggen dat het kan de andere zal zeggen dat die dat niet vind kunnen.

Persoonlijk denk ik dat het wel lang is om je hond 9uur ( zonder reistijd meegerekend ) thuis te laten zonder tussendoor uit te kunnen laten.
    Toen wij onze hond in het begin net hadden toen werkte ik en mijn vriend beide ook 40uur per week. We zorgde ervoor dat hij 's morgens voor het werken een wandeling had gemaakt en tussen de middag lieten we hem uit. het was toen warmer en onze hond zat dan de hele dag in de tuin dat was hij al gewent dus mocht hij tussendoor zijn behoefte moeten doen kon hij dat gewoon doen.

Je kan het natuurlijk ook een week of 2 proberen en dan kijken hoe jou honden erop reageren dan kan je aan hun reactie zien of ze er veel onder lijden of niet.
    Het voordeel is dat als jij weg bent ze toch elkaar hebben dus niet helemaal zitten.

Ik zou als ik jou goed nadenken en niks overhaast beslissen en je moet vooral doen wat jij vind wat het beste is. Want als je ze weg zal doen en je krijgt er spijt van is de kans klein dat je ze terug zal krijgen.
    Ik wens je heel veel succes met je beslissing

Groetjes Renate

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Je hebt je honden al, dus zou ik eerst kijken hoe de nieuwe situatie loopt. Er zijn honden die zich er goed aan aanpassen en er zijn honden die in deze situatie zwaar tekort komen. Als jouw honden een beetje allermans vrienden zijn, dan kan je ook gaan informeren naar een hondenuitlaatdienst.

4. oelie

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    tsja ik vind het erg moeilijk,ik werk nu sinds afgelopen week al weer full time,de honden zitten 9 uur per dag (incl reistijd) alleen thuis.
    ze lijken er niet onder te lijden,het scheelt natuurlijk ook dat ze elkaar hebben.
    maar ik voel me erg schuldig tegenover de honden,want wat heb ik ze nu eigenlijk te bieden?
    ze gaan 3x per dag uit,op de volle werkdagen kom ik dan aan een uur totaal wandelen per dag.
    naast het werk heb je natuurlijk nog je andere dingen als boodschappen,eten koken en het huishouden,hoeveel tijd blijft er dan eigenlijk over voor de honden?
    als ik savonds eindelijk eens kan zitten dan moet ik eerlijk toegeven dat ik me afvraag of ik dit wel volhoud zo,ik probeer savonds zoveel mogelijk aandacht aan ze te geven,maar ben ook blij als ik eens even kan zitten na een drukke dag hard werken.
    de reden dat ik de honden wil houden is dat ze er geen last van lijken te hebben en dat ik stapelgek op ze ben,een verhuizing is tenslotte ook niet niks voor ze,en wie zegt dat ze het ergens anders beter hebben?
    ik hoop op betere tijden,maar het ziet er naar uit dat deze situatie nog wel eens heel lang zo door kan gaan,en aangezien ik van mn honden hou vraag ik me af of dat wel eerlijk is tegenover hen.

5. kara

kara Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    17
    Of overdag in een goed hondenpension onderbrengen.

6. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk kan dat. Ik ga echt niet gaan minderen van werken voor een hond.
    Voor een kind, ja. Maar voor een hond? :raised_hand:

hoe je je tijd met je hond doorbrengt, is veel keren belangrijker dan hoeveel tijd je met je hond doorbrengt. Ik ben ervan overtuigd dat mijn honden veel meer aan me hebben, dan de honden waarvan het baasje ganse (halve) dagen thuis is, maar verder niets onderneemt met de hond. :eyes:

7. renate85

renate85 Speurneus

Lid geworden:
    10 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien de honden er niet onder lijden hoef je je ook nergens schuldig over te voelen.
    Ze hebben elkaar als je weg bent dus alleen zijn ze niet.
    Zoals Halofax al zegt het gaat erom hoe je je tijd met de honden doorbrengt en niet hoeveel.

Ik zou zeggen laat de hondjes lekker bij je zitten ze hebben echt niet slecht :wink:

8. Herdervriend

Lid geworden:
    22 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf ben ik pas 18, dus nog te jong om dit te bedenken, zal vast misschien ook nooit gebeuren, maar dit is mijn idee...

Als ik uit huis gaat, neem ik eerst een paar weken de tijd voor mezelf, om de wereld te ontdekken, bouw ik wel ff een giga schuld op, maar goed, ik moet ff de wereld zien, voor het echte harde rot leventje verder gaat met geen enkele nut want in 2012 is het einde van de wereld, maar goed. Voor die tijd denk ik al de wereld heb ontdekt.

Ik zal een thuisbaan willen hebben, anders hoef niet. Of een baan waar ik tijd kan nemen voor mijn hond om hem uit te laten of zelfs mee kan nemen. Als dit niet zo is, mag de wereld dood vallen, want zonder hoef het voor mij niet, wordt ik maar zwerver.

9. Evy@animalz

Lid geworden:
    4 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Of ga op zoek naar een geschikte dierenoppas. Ik heb een dierenoppasdienst opgestart in Belgie. Ik ga bij de mensen thuis voor hun dieren zorgen. Ik werk met alle huisdieren en doe ook alles wat nodig is om je huisdier en het baasje te helpen. Ik heb het idee van Nederland gehaald, dus er moet er zeker wel één te vinden zijn, toch??
    Ik vind het idee om je hond iedere dag naar een hondenpension te doen echt absurd. Zowel voor de honden als het baasje. Huisdieren voelen zich het best in hun eigen huis.
    Het feit dat je twee honden hebt, wil natuurlijk ook wel zeggen dat ze elkaar kunnen entertainen, wat altijd beter is dan heel alleen. Geef ze 'werk' voor je vertrekt zodat ze al aan het spelen zijn wanneer je weggaat. Zoals hun eten verstoppen in de tuin of een koekje.
    Honden hebben geen besef van tijd, dus zullen ze niet kwader zijn na 9u dan dan 5u allee!

10. Issa&Drango

Lid geworden:
    18 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste reactie is idd wel goed, honden hebben niet zoveel tijdsbesef, maar je kan ze ook wat te doen geven: Ik heb bijvoorbeeld zo'n 'kong' gekocht, ik weet niet hoe t precies heet, maar een bal waar je snoepjes in kan doen. Mijn honden zijn er helemaal gek mee.
    Het is idd vaak lastig een goed en betrouwbaar iemand voor je honden te vinden, heb ik ook wel tijdje last mee gehad. En je kan idd kijken naar een uitlaatservice of iemand in de buurt, dat moet toch mogelijk zijn... zo laat ik bij mij in de buurt ook honden uit voor andere mensen waarvoor een uitlaatservice vaak te duur is. Ik denk dat als je goed zoekt er vast iemand in de buurt is die je kan helpen (of een wederdienst?) En misschien kan je (als dit niet voor teveel overlast zorgt bij de buren) kijken of je honden in de tuin kunnen lopen als je er niet bent om een eventuele snelle plas te doen.

Ik wil toch eigenlijk nog even op jou reageren "herdervriend"... maar jouw verhaal lijkt me niet echt logisch... Je moet werken om je hond te kunnen onderhouden... En ene thuisbaan is niet altijd mogelijk... Heb je nu een hond? Je verhaal komt een beetje raar op me over... Ik heb al sinds mn 13e een eigen hond (waar vast ook al een hele hoop discussie over kan ontstaan of dat wel goed is), en voor alsnog gaat dat goed. Toen ik op de middelbare school zat was ik ook vaak 7 uur weg. Mijn hond is inmiddels 11 en ik studeer nu. Zonder een aantal heel belangrijke mensen bij mij in de buurt zou het ook voor mij lastig zijn geweest om haar te houden, maar dankzij deze mensen heb ik altijd een plek waar ze naartoe kan en waar ik haar ook met een gerust hart achter kan laten.
    Het is een beetje stellig om te zeggen dat als je geen thuisbaan kan hebben de wereld dood mag vallen, want ook zonder thuisbaan is het mogelijk een hond te hebben.

Ik zou iig nog even een tijdje aankijken met je honden. Ik zou ze niet zomaar weg doen. Honden zijn heel erg trouw aan hun baas en het gaat idd om wat je met je honden doet en niet hoelang je dat met ze doet.

11. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De originele post is uit januari, dus de TS heeft al aardig wat tijd gehad om het aan te kijken :wink:

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het uiteindelijk met oelies honden is gegaan!

12. Issa&Drango

Lid geworden:
    18 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt... ik had niet echt naar de data gekeken...
    Ben wel benieuwd hoe t opgelost is eigenlijk.....

Laden...

Deel Deze Pagina