Fobie

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door horse_love_tiny, 27 nov 2006.

1. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja joh Pinkboi, ik heb nooit wat aan je gemerkt hoor!

2. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hey dat herken ik wel een beetje, dat eerste stukje. Over dat je bij dingen nadenkt zoals hoe je een broodje bestelt.
    Ik heb vaak dan dat ik denk: doe ik het nou wel 'goed'?

3. PinkBoi

Lid geworden:
    17 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het schijnt ook dat ik het heel goed kan verbergen. Maar vanbinnen word ik dus stapelgek van mezelf en die angst. Het heeft op school ook wel al problemen meegebracht, vooral met stages. In de eerste school waar ik stage zou krijgen, ben ik zelfs met de opleiding gestopt. In het eerste jaar dierverzorging heb ik maar 1 dag stage gelopen, de volgende keren kreeg ik paniekaanvallen... De andere keren is het me wel gelukt, maar wel met veel begeleiding.

4. Madelon

Lid geworden:
    8 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ehh ehh... ik ben vreeeeselijk bang voor... uit eten gaan! Met een etentje voor mn verjaardag maak je mij echt niet blij hoor. Kerst is elk jaar weer een ramp omdat mn ouders dan perse met mij uit eten willen; gelukkig zit ik dit jaar lekker in China! Ik vind het vreselijk om te bestellen, dan zit ik al te denken, moet ik nou het gerecht zeggen, of alleen het nummertje of wat.. Vaak neem ik dan maar hetzelfde als de persoon voor me, zodat ik alleen 'ik ook' hoef te zeggen, zelfs als ik het niet te eten vind! (jeetje, klinkt wel stom nu..) Met eten thuis of bij vrienden thuis is er nix aan de hand; als ik maar niet hoef te bestellen!
    Best een originele fobie, toch? :smiley:

Verder vind ik bellen ook niet echt leuk, vooral met iemand die slecht engels spreekt, dan wordt het weer zo'n gevecht om tussen de misverstanden door nog iets te communiceren. Maarja.. dat heb je nou eenmaal als je in China woont..!

5. Madelon

Lid geworden:
    8 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha nou ik die lijst lees.. wat zit ik me eigelijk aan te stellen..

er zijn gewoon mensen die moeten leven met een fobie voor 'pindakaas die aan het verhemelte blijft plakken' (Arachibutyrofobie)
    dat is pas erg!! :smiley:

6. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    :flushed:
    hadden we toch net voor je verjaardag een etentje geregeld :persevere: :stuck_out_tongue_winking_eye:

7. Madelon

Lid geworden:
    8 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    dat had je wel ver vooruit gepland dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

8. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    In mijn geval ging het er vooral om dat ik mensen vaak slecht versta, waardoor er spraakverwarring kan ontstaan. Ook kan ik vaak totaal niet op een simpel woord komen. Op zich niks mis mee, met een geintje of een creatieve vervanging (bijv. fiets wordt tweewieler) is het zo opgelost. Maar voor een geintje moet je je wel eerst zeker voelen :wink:

Daarnaast was ik bang mensen te storen. Wat als de dame van de bioscoop net gezellig zat te kletsen als ik bel? Zit ze vast niet op te wachten... (alsof ik me daar nu nog druk om maak, haar baas betaalt haar zodat ik haar mag storen voor een bioscoopkaartje :laughing: ). Ik bereid nog wel altijd mijn gesprekken zo goed mogelijk voor, want het blijft toch rot dat je niet ziet waarin je iemand hebt gestoord met je belletje... Maar als ik helder vertel dat het 2 kaartjes moeten worden voor die en die film op die datum, dan kan daar toch niks mis mee zijn. De voorbereiding bestaat bij mij uit het opschrijven van de naam van de film en de tijd, want anders kom ik vast niet meer op de naam tijdens het bellen. Het lijkt me voor de degene die me te woord staat erg irritant om me te horen stuntelen dat ik naar eehhhhh.... nou ja, die van 8 uur, toe wil :wink:

Een ander probleem met de telefoon is dat je geen lichaamstaal ziet. Je moet puur uit de stem opmaken hoe je verhaal over komt. Tegenwoordig heb ik een aardig dikke huid gekregen (lang leve telefonische incasso-gesprekken om dat te kweken), maar toen ik nog onzeker was had ik er enorm veel behoefte aan dat alles goed over zou komen...

Dit komt me erg bekend voor. Vroeger was ik soms ook tijden bezig voor iets kleins en kwamen er soms hele rampscenario's langs... Ook ben ik wel eens boos geweest om een rotopmerking die iemand helemaal (nog?) niet had gemaakt :grinning: Het geeft een hoop rust als je het vooraf doorkauwen van situaties kan laten vallen, maar hoe ik dat deed... Geen flauw idee meer! Ineens was ik er overheen :eyes: Ik hoop dat dat bij jou binnenkort ook gebeurt, want het geeft echt een hoop rust!

9. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt super uitgelegd...
    Bij mij komt er ook bij dat door de zenuwen en hartkloppingen mijn stem heel erg gaat trillen... Dus wordt het heel moeilijk om duidelijk te praten, en oo kmoeilijk om de ander te verstaan..

10. Lotte91

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @reptar: lijkt me een lastige 'fobie'!
    probeer gewoon lekker rustig te zijn en niet steeds aan je minpuntjes te denken :smiley:!!

11. Lotte91

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ah goed zo! naja succes ermee :wink:

12. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou wij zijn zoo interessant :angry: :notes: