Fobie

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door horse_love_tiny, 27 nov 2006.

1. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb idd ook claustrofobie, vb . we moesten in zo'n speleobox !! En we vertrekken dus, en ik begon al van bij het vertrek te flippen, ik kon niet rap genoeg buiten zijn, kheb me direct omgedraaid. En mijn vrienden dachten dat ik niet mee was , en bleven daar gewoon zitten, om te wachten op mij. Ik snap niet dat ze dat kunnen . Het heeft me de kriebels !!

2. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb erge hoogtevrees. Ik krijg bij wijze van spreken al schrik als ik twee paar sokken aan heb.

3. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Owh báh!! :persevere:
    Owh bah ja, ik ook!! Ik ben wel nog geweest vorig jaar, maar ik ben zó bang!! :wink:

Spinnen zijn ook eng :flushed: !

4. *gucci*83

Lid geworden:
    21 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan er niet tegen als ik in een kleine ruimete ben met heel veel mensen en als ik niet zeker weet dat ik er niet meer uit kom!! Toch wel behoorlijk claustrofobisch!! xx

5. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    als je claustrofobie hebt moet je eigenlijk niet de martinitoren komen beklimmen in Groningen haha ik heb het een paar keer gedaan woei wat een mini gangetjes helemaal als je onderweg mensen tegen komt en je ergens aande kant moet proberen te gaan staan dan kom je in zo'n mini hokje waar een raampje inzit das pas echt klein, als ik dat ding beklim loop ik igg gewoon door hahaha

6. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Claustrofobie en hoogtevrees. Ik wordt al helemaal naar als ik mensen op tv op grote hoogte (evt. vlakbij een afgrond) zie staan. Dan zit ik al helemaal te hyperen op de bank van ga daar weg en kijk nou uit! Krijg ik helemaal de zenuwen van! En voor claustrofobie geldt hetzelfde, ik hoef er maar aan te denken, je bevinden in een veelste kleine ruimte, dan krijg ik het al vet benauwd.
    En spinnen heb ik het ook niet op, alleen vogelspinnen heb ik geen probleem mee want kheb een keer zown beest op mijn gezicht gehad (had hele zachte pootjes :stuck_out_tongue_winking_eye:)

7. RIKE

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hoogtevrees en dieptevrees, denk ik. Niet alleen voor mezelf ben ik bang maar ook wat ik rondom mij zie. Vb, ga ik wandelen in een of ander choppingcenter met mn zoon, dan moet hij altijd 1m van de rand wegblijven, ik zie hem anders al naar beneden vallen... Hij is nu wel al grrot en verdraagd het niet meer zo dat ik hem overal van wil weghouden. Of we gaan ergens in een toren met schietgaten, amaai dan zie ik echt de mensen die erin kruipen al vallen, ik kan er gewoon niet naar kijken. Ik moet weglopen... Ook voor spinnen ben ik bang maar niet zo erg als die plaatsen waar iedereen zomaar kan afvallen... brrr kinderen op roltrappen! enz... enz...

8. kasannak

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel een hele stomme fobie. Ik kan er nix aan doen, maar toch kan ik er niet tegen: naaktslakken. (het is écht geen grapje).

Verder heb ik hoogtevrees, maar in een vliegtuig heb ik er geen last van,. Dat is te onwerkelijk, dan vind ik het niet eng meer. Daarom wil ik ook een keer parachute-springen. Dat wil ik echt heel graag doen en waarschijnlijk ben ik dan (hoop ik) ook in 1 klap van mijn hoogtevrees af. [-o<

9. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Aaah naaktslakken.. .Dat heb ik ook heel erg.. Of een gewone slak... Als ik er alleen al aan denk word ik misselijk.. laat staan als ik er een zie... Kweet nog een x in een restaurant ging mn pa slakken eten... Gingen we erover praten... ik rennend naar de wc om te kotsen :mask: Echt verschrikkelijk...

Verder heb ik echt een gigantische angst voor bellen... Ik durf echt níemand te bellen... Moest voor school een x bellen... hyperventileren, hartkloppingen etc.... Gebeld worden kan ik wel... Maar bellen; no way.

Dan heb ik ook nog irreeele angst voor aankomen, verschillende dingen eten --> zoals taart etc... meteen bang dat er 3 kilo aanzit ofzo.. Maar dit komt allemaal ergens door.. ben ik voor in behandeling :blush:

10. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet zo op spinnen, als ik er één zie maak ik wel dat ik weg ben. Maar echt een fobie is het niet, want heb een keer een vogelspin op mijn hand gehad en dat vond ik dan wel meevallen. Hooiwagens en kruisspinnen gaan nog wel net. Maar meer die zwarte, dikke huisspinnen, getver.

Verder ben ik ontzettend bang voor de tandarts, dan heb ik nog 100x liever een prik bij de dokter ofzo.

11. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb Equinofobie. Ik ben echt als de dood voor die dingen. Behalven tussen 2 broodjes. Maar verder. Brrrr.
    En dat terwijl ik wel gifslangen ed durf te handelen enzo. Maar paarden. Krijg nu al rillingen.

lijst met alle erkende fobieen trouwens
    http://www.angstlijst.nl/?gclid=CN3yu7q ... MAoddVkUkw

12. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft mijn zusje ook, tenminste... alleen als ze naar vreemden moet bellen zoals bedrijven enzo.

13. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Tamara heeft een angststoornis. Die durft ook niet te bellen, of langs te gaan etc. Een agorafobie onder andere. En day is niet alleen pleinvrees. Maar een vrees voor vreemde mensen/dingen. En dat is echt heel lastig, het betekdn al 3 jaar ziektewet nu. Ze durfde uiteindelijk na 1,5 jaar therapie weer eens zelf boodschappen te doen. Maar als ze iets niet kan vinden durft ze het niet te vragen. Dus heeftz e meestal de helft van de boodschappen niet. Maar het heeft al vooruitgang.

14. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo das erg lastig hoor, maar gelukkig zit er toch vooruitgang in :wink:.
    Ikzelf heb een fobie voor wespen. Ik wordt echt panisch van die klote beesten. Ben al vaak gestoken :confused:

15. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    nee maar we zijn getrouwd en wonen samen :wink: Maar het is wel erg lastig. Maar idd, er zit vooruitgang in en dat is mooi

16. Lotte91

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    jaa dat heb ik ook! zo moest ik vorig jaar voor school een snuffelstage adres regelen, echt een ramp :mask:

maar verder heb ik geen fobies geloof ik.. spinnen vind k ook wel een beetje eng maar niet heel erg
    wel heb ik een hekel aan van die oorkruipers

Deel Deze Pagina