fluitend geluid, zindelijk maken en zou ze zwanger zijn??

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door gwenny, 30 aug 2006.

1. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    toen onze cavia gisteren in mijn nek zat, riep mijn ma achter knabbeltje z'n naam, en knabbeltje miek een fluitend geluid. waarom zou dat zijn geweest??
    en ik heb ook een probleem, oe kan je een cavia zindelijk maken of kan je dat niet, ze heeft mij vandaag al 2x ondergeplast. Maar ik vind dat ze sinds we ze hebben (3 weken) heel erg is verdikt... zou het mogelijk zijn dat ze zwanger is?? want toen we ze gingen halen, zat er een mannetje bij de vrouwtjes :see_no_evil:
    groetjes Gwenny

2. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Cavia's kunnen volgens mij niet echt zindelijk worden zoals met konijnen wel kan, ik kan mij vergissen.
    Dat fluitende geluid maakt mijn caafje altijd als ze honger heeft of een zakje hoort ritselen.
    Hoe oud is je cavia?
    Het kan namelijk heel goed dat ze zwanger is.

3. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk zo'n maand of 4. ik heb ze zelf nogmaar een week of 3. en wnr ik over haar buik, piept ze. en als ik over gaar achtertje wrijf dan grolt ze. maar ze is wel super lief!!

4. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is ze, als ze zwanger mocht zijn, nog net iets aan de jonge kant he :wink:
    Ik dekte mijn caafjes als ze 5 maanden waren voor het eerst.
    Geen reden tot paniek hoor, maar wel iets om in je achterhoofd te houden.
    Mocht ze zwanger zijn is de bevalling iets zwaarder voor haar omdat ze nog zo jong is.
    Ik heb ooit een zeugje gehad die met 6 weken al zwanger was, zelfde verhaal zo'n beetje.
    Dat is prima verlopen, ze kreeg drie prachtige gezonde jongen.

5. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb ik ook al gelezen :pensive: en ik wil haar niet verliezen, daarom ga ik er morgen mee naar de dierenarts om zeker te weten. Ik zou het erg vinden mocht het zo zijn omdat ik teneerste haar niet wil zien lijden en zo, ten tweede ik bang ben dat ik haar verlies en ten derde omdat ik géén één van de jongen zou kunnen wegdoen:eyes: maar mocht het toch zo zijn, dan zullen we het maar aanvaarden hé :laughing: liever ééntje (of meerdere) bij, of ééntje te moeten verliezen!! ik heb haar nogmaar een kleine 3 weken en ik ben er al heel erg aan gehecht!! maar watmij ook opvalt is dat wanneer ik aan haar buikje kom, ze piept en dat ze daarbij dan ook wanneer ik haar achterste aai, heel erg grolt! dusja, ik weet het allesinds niet, maar de kans zit er dik in dat ze gedekt is geweest in de winkel zelf!!! Want ik heb maar 1 konijn meer en het is een voedster. Nuja we zullen zien hé, ik hou jullie op de hoogte! :grinning:
    groetjes Gwenny

6. beesje

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En caven kunnen idd niet zindelijk worden. Ik vind het vrij zielig dat je konijn en cavia als ik het juist heb apart zitten, echt ideaal is het niet maar ik denk dat je ze erg blij kan maken met ze samen bij elkaar te zetten. Of zitten ze al samen?

7. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe is het afgelopen?

8. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, we zijn het zeker dat ze idd moet werpen maar we weten niet wanneer. We kunnen de kleintjes voelen en zien bewegen. Ik denk dat ze nu zo'n 7 weken moet zwanger zijn. Maar we verlangen natuurlijk wel tegen dat ze van haar dracht verlost is, want ze is toch nog niet zo oud hé
    groetjes Gwenny

9. fly

fly

Lid geworden:
    29 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    veel succes ermee en houd ons op de hoogte!!

10. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ik heb heel goed nieuws, mijn cavia is vanmiddag bevallen en tot nu toe is het er ééntje. Ze maken het allebei goed!
    vriendelijke groetjes en bedankt voor het meeleven
    gwenny

11. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat leuk zeg! Lief hoor, zo'n klein hummeltje erbij!!!

12. fly

fly

Lid geworden:
    29 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wat leuk als je tijd hebt kan je dan wat foto's op het df zetten :laughing:

13. brigitteke

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!

plaats je fotoos???? :heart_eyes:

14. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Gefeliciteerd met een gezond nest! Dat het maar lieve, grote caafjes mogen worden :smiley:

15. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    proficiat , hopelijk worden het gezonde caafjes, maar daar ben ik zeker van , met zo'n lief baasje EN mama :p

Laden...

Deel Deze Pagina