eindelijk kan Nelson steigeren

Discussie in 'Catwalk' gestart door dierenlover, 29 jun 2006.

1. dierenlover

dierenlover Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    zow, hier ben ik lang niet geweest zeg :smiley: ik vrees dat ik df wat uit het oog verloren was :eyes: nouja, ik zal terug mijn best doen om weer wat te posten, beginnend vanaf nu! :grinning:
    ondertussen heb ik verdergedaan met mijn vrijheidsdressuur bij Nelson, hij kan zelfs al steigern, ik heb nog niet zo heel veel foto's , maar dezeavond gaan ik en mijn vriendin er nog wat trekken, en zullen ze ook in dit topic posten! :smiley: hij doet het ook als er iemand opzit , maar daarvan hebben we geen foto's aangeien we maar met 2 zijn en iemand erop gaat zitten en de andere hem laat steigeren :wink: hier alvast de eerste 3 (ik ben helemaal trots op mijn grote jongen :grinning: )

hij blijft wel alles mooi in de gaten houden vanuit z'n ooghoeken :innocent:

:cupid:

soms lijkt ie wel heel erg groot als ie zo voor je gaat steigeren :grinning:

hij kan ook spaanse pas, en andere basistruukjes, maar daarvan komen later foto's :smiley:

2. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    wow! ziet heel stoer uit hoor! :smiley:
    ik kijk al uit naar de andere foto's :smiley:

3. Na0mii

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sow, dat is een bijzonder paard.. vind uhm hartstikke mooi!

4. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Waw! Wat knap zeg!!

5. Claudiatjuh

Lid geworden:
    11 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wow erg mooie foto's vooral die laatste

6. snoopytijgertje

Lid geworden:
    13 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er leuk uit!! :smiley: meer foto's :stuck_out_tongue_winking_eye: haha

7. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Mag ik heel eerlijk zijn ? Het ziet er niet prettig uit.
    Ten eerste ben je levensgevaarlijk bezig door ervoor te staan, ga nooit voor een steigerend paard staan, stel hij verliest zn evenwicht of schirkt en springt naar voren... 500 kilo paard tegen je lijf is niet prettig...

Ten tweede is je zweephulp niet correct, je wijst hem richting hals/borst, wederom aan de voorkant. Probeer het hem te leren op stemcommando en aanwijzing van de hand, of desnoods zweep als aanwijsmiddel aan de zijkant van het paard, niet aan de voorkant.

En ten derde kijkt Nelson nogal gedwongen, je ziet het wit van zn ogen, hij draait zn ogen, geeft geen prettig plezierig beeld.

Ik zou hiermee oppassen dat hij er geen gebruik van gaat maken, steigeren als VD onderdeel is alleen maar geschikt als je alle hulpen goed onder controle hebt, en persoonlijk vind ik het 1 van de laatste VD-oefeningen die je een paard/pony moet leren. Menig paard gaat het steigeren gebruiken om onder het werk uit te komen. En als de hulpen niet duidelijk genoeg zijn komen er problemen van.

Dit is niet om je aan te vallen, maar ik heb het helaas al bij meerderen verkeerd zien gaan doordat ze niet volledig de juiste leermethode onder de knie hadden

8. dierenlover

dierenlover Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    we namen dus een lang touw en zelfs al ga je opzij van een paard staan dan kan ie nog steeds op je vallen. een paard blijft een paard. wat je ook doet , er kan altijd iets gebeuren, dat zijn de risico's bij paarden :wink: maar dat moet ik jou niet uitleggen hoop ik.

we zij n nog aan het uitbreeiden , het is beginnend, dus we doen hetnog met zweep, hand en stemcommando.
    en we gebruikten een voldoende lang touw. ik heb me echt wel heel goed geïnformeerd bij andere mensen voor ik aan VD en zeker dit trucje begon hoor :wink:

jij doet zeker geen VD met Bas of dat andere paardje van je hé? alvast niet dit trukje dan, want dan zou je merken dat ie gewoon de fotograaf in het oog houd aangezien het paard 'kwetsbaar' is op dat moment. kijk maar eens bij andere foto's van paarden die net dit trukje kennen, zedoen het zowat allemaal. heeft niets met gedwongen te maken :wink:

Nelson heeft het nog nooit zomaar gedaan. Nelson vertrouw ik ook daarin, en Wannadoo niet , daarom leer ik het haar ook niet. ik ben ECHT wel verantwoordelijk hoor! ik doe al heel erg lang VD met Nelson en hij kent zowat alle trukjes , en ik heb er goed over nagedacht over het steigeren. dus je kan echt niet gaan zeggen dat ik het verkeerd aanpak. ik heb me erg veel en goed geïformeeerd hierover. en de hulpen zijn duidelijk genoeg voor hem, maak je geen zorgen.

de anderen: bedankt! :grinning: ik vind het zelf ook geweldig alhoewel het steigeren altijd een risico blijft, maar Nelson en ik hebben een superband. :smiley: bedankt voor de leuke reacties jullie! :smiley:

9. dierenlover

dierenlover Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    haha sorry, we hebben niet veel meer VD meer gedan :smiley: we hebben voor de rest van de dag nog gewoon wat geknuffeld en geflodderd met de paarden en de honden :wink:

mar ik beloof dat er in de vakantie nog zeker meer foto's komen :wink:

10. dierenlover

dierenlover Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    @SANEX: nog even, ik heb even nagedacht, en ik begrijp dat je zo denkt , ik zou hetzelfde denken als ik een 14jarige meid e haar vriendin bezig zie met een steigerned paard. maar geloof me, ik ben niet 1 of ander achterlijk pennymeisje dat haar aard even gaat dwingen om te steigeren door erop los te meppen omdat 'het toch zo mooi is' , ik begrijp je dus wel, maar ik ben zo niet :wink: en over die rollende ogen heb ik je al uitgelegd :wink: ik dacht eerlijk gezegd dat een paardenmeid zoals jij dat wel zou weten :grinning:

hier trouwens nog even de spaanse pas, niet helemaal scherp, maar het geeft toch een beetje een beeld :smiley:

11. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zei al dat je het niet als aanval moest zien, maar dat doe je blijkbaar wel.
    Ik beoordeel wat ik zie op de foto's. En dat vind ik dus geen doordacht en plezierig beeld.
    Juist in de beginfase moet je duidelijk zijn in je commando's en hulpen. Daar ligt de basis.
    Voor een paard staan dat steigert, al dan niet op commando, is gewoon gevaarlijk, er kan altijd wat gebeuren, dat is waar, maar je kan het gevaar ook op gaan zoeken. Een paard zal minder snel opzij vallen dan dat het naar voren gaat.
    Voldoende lang touw is nog gevaarlijker, dan heb je sneller het risico dat het paard de benen over het touw slaat bij de landing met alle gevolgen van dien.
    Als jij voor je paard staat kan hij je ook niet zien, de blinde vlek van het paard zit voor, jij als leider geeft hem de commando's, het is beter begrijpbaar voor een paard als hij jou en je lichaamstaal daarbij zien kan.

Ik doe wel aan VD, steigeren laat ik achterwege bij mijn pony's gezien ik juist blij ben dat ik dat uit Bas heb ( die dat toen ik hem net had vanuit angst vaak deed ) en ook Tessa kon er aardig wat van in het begin op de foute manier ( bravours ). Dus daar begin ik niet aan met mijn eigen pony's. Echter heb ik in Denemarken op mijn stage meer gezien en gedaan dan 'wat truukjes' , de shows die daar gegeven werden waren van dusdanig niveau dat ik echt wel weet waarover ik het heb. Daar werden diverse onderdelen gedaan met de paarden, waaronder ook het steigeren, vanuit stilstand maar ook na een galop, draf, sliding of wat-dan-ook
    Fotograaf in de gaten houden ? Als het paard juist geschoold is zal het jouw in de gaten houden, jij bent de leider. Het paard stelt zich idd kwetsbaar op, het toont zijn buik, een gevoelig deel waar hij liever niet geraakt wordt, en helemaal daarom zal hij jouw als leider in de gaten moeten houden.
    Ik blijf van mening dat hij op de foto's niet geplezierd of oplettend naar jou als leider kijkt.

12. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil me nergens mee bemoeien maar als ik dit lees geef ik sanex toch gelijk en niet alleen omdat zij het is maar ook omdat ik weet en merk dat ze gewoon heel erg veel van paarden af weet

13. Chiquee

Lid geworden:
    1 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het er ook niet echt prettig uitzien :wink:

14. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel mooi om te zien zo!!

15. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Zullen we ontopic blijven.

16. dierenlover

dierenlover Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk weet sanex veel van paarden :eyes: en ze heeft ooj helemaal gelijk met al haar bweringen, (buiten dat van de ogen dan) maar ze heeft het verkeerd als ze denkt dat dit ook bij mij het gevals is, want ik weet waar ik mee bezig ben :wink:

Mdehond: nu blijf ik ontopic :smiley:

17. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het mooi :smiley:. Heb er geen verstand van, weet dus niet allemaal hoe en wat. Maar ik vind het knap gedaan :ok:.

18. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed zo :wink:

19. dierenlover

dierenlover Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    paarden zijn altijd gevaarlijk :wink: en steigeren is ook gevaarlijk, net zoals zowat alles bij een paard. maarja, je hebt de paarden gekte of je hebt ze niet :grinning:

Laden...

Deel Deze Pagina