Eindelijk erkenning voor mn hypermobiliteit!!

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door SANEX, 13 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Jeetje wat ben ik blij.
    Zoals sommigen wel weten kamp ik de laatste jaren met veel gewrichtsklachten doordat ik het hypermobiliteitssyndroom heb. Ik heb mijn paardenwerk op moeten geven, ben veranderd van een spontane actieve bruisende meid in een zeurend lui kasplantje.
    De huisarts en reumatologe streepten me af met een asprine en "leer er maar mee leven"
    De afgelopen tijd kreeg ik steeds meer pijn weer, niets kunnen vast houden, niet kunnen opstaan, moeilijk lopen, heup die uit de kom schiet etc.
    Van mn huisarts kreeg ik tramadol, wat ik al gauw TRAUMAdol noemde.
    Een pijnstiller met morfine, waar ik de raarste buien van kreeg, verdoofd, niet kunnen praten, paniekaanvallen, jeuk etc.
    Ik belde de dokter daarover op met de melding dat ik dat spul niet kon hebben, ook omdat ik in een winkel werk en moeilijk als een dronken droppie tegenover de klanten kon staan. De dokter zei letterlijk : "Je moet maar zien wat je wil, pijn of die rare buien"
    Nou ja zeg, ik klap dan dicht en durf niks meer te zeggen.
    Al gauw nam ik die zooi niet meer.
    Ik heb vaak het idee dat ik niet geloofd wordt, het is geen reuma dus red je reet er maar mee. Terwijl ik zeker weet dat er wat is, en ik wil gewoon geholpen worden. Al meer dan 2 jaar probeer ik erkenning te krijgen dat er wat is, en wil ik geholpen worden. Me afschepen met een pijnstiller is geen helpen.

Vanmorgen was het weer mis, alles deed me zeer, vanacht niet kunnen slapen, vanmorgen niet omhoog kunnen komen.
    Mn schouders zijn weer helemaal lam, dus heb ik school afgbeld en de huisartsenpost maar wéér gebeld, zo kan het niet langer.
    Gelukkig voor mij bleek mijn eigen huisarts vol te zitten, maar er was wel plaats bij een andere arts. Ik had al lang een andere arts gewild, maar dat gaat ook niet zo makkelijk. Nu had ik dus geluk dat mn eigen huisarts te druk was.

Ik kreeg een hele jonge toffe arts, die me vroeg wat er was. Omdat het me al zo lang dwars zit barstte ik in tranen uit.
    Hij zei meteen dat ik die tramadol nooit had moeten hebben, dat ik nog maar 21 ben, tramadol zit 1 stap onder pure morfine... al die pijnstillers zijn niet goed en het enige wat je doet zijn de symptomen bestrijden.
    Hij vroeg ook meteen naar mn geestelijke gesteldheid, ja die is natuurlijk inmiddels ook zwaar knudde omdat ik gewoon het idee krijg dat ze me niet geloven en me een aansteller ofzo vinden. Er wordt niet erkend dat ik wat heb, terwijl ik weet dat er wat is, en ik veel pijn heb.
    Hij vroeg waarom ik niet aan sport deed, toen ik zei dat ik daar geen tijd voor had zei hij :"Nee hoor, niks daar van, daarmee kom je dr bij mij niet in" "Jij gaat sporten en hard ook!"
    Dat vind ik een hele fijne manier, dat directe, daarvan word ik zelf ook fel.
    Hij zei dat we niet de symptomen gaan aanpakken maar de oorzaak. Mn gewrichtsbanden zijn laks, dus mn spieren moeten sterk worden en de boel bij elkaar gaan houden. Hij zei dat ik dan wel in de sportschool kan gaan staan maar als ik niet weet wat ik trainen moet verknal ik alleen maar mn boeltje nog meer.
    Dus heeft hij geregeld dat ik EINDELIJK begeleiding krijg, begeleiding im het omgaan met mn klachten/gewrichten, maar ook begeleiding in het sporten.
    Ik zei dat daar wel mn best voor wou gaan doen, maar toen kreeg ik weer : "wel je best voor doen, niks er van, je gaat het gewoon doen, en anders niet"
    Hij heeft mn gewrichten nog even gevoeld en zei dat idd mn gewrichten bloot komen te liggen als ik ze beweeg ( hehe, ook dat wou de andere huisarts nooit geloven, terwijl ik toch duidelijk een gekke bult naar voren steken zag als ik mn armen bewoog )

Dus eindelijk erkenning, ik ben niet gek, ik stel me niet aan, er is wat.
    En we gaan er wat aan doen, IK ga er wat aan doen, met hulp.
    Ik krijg dus fysiotherapeutische sportbegeleiding, mn spieren gaan sterk worden en de boel opvangen.

Ook moet ik stoppen met roken, nou was ik dat al van plan maar heb nou een schop onder mn reet gehad. Natuurlijk weet iedereen dat als je rookt je bloedsomloop vertraagt. en een vertraagde bloedsomloop is nou niet bepaald goed voor je spieren.
    Dus vandaag steek ik mn laatste sigaretje op en morgen schei ik ermee uit. Ik weet dat ik het kan, ik ben voor dit gedoe ook al van de suiker af, terwijl ik een zoetekauw ben, van d eeen op de andere dag ben ik gestopt met consumeren van suikers.
    Dus stoppen met roken moet me ook lukken.

Ik ga dr voor, ik ben zo blij met deze arts, hij was eerlijk, oprecht en recht voor zn raap, en hij wil me helpen, geeft toe dat er wat is en gaat de oorzaak aanpakken, niet de symptomen.

Eindelijk erkenning en hulp, daar heb ik nou al meer dan 2 jaar voor moeten vechten, en in 10 minuten wordt het nu ineens wel voor me geregeld.....

Pas maar op mensen, over een poosje staat hier de meest gespierde meid voor jullie neus! :smiley:

2. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt heel fijn om te horen dat je nu eindelijk erkenning en hulp krijgt. Zo te horen klink je als een heel sterk iemand die er echt voor wil gaan, dus dan gaat het vast lukken met zo'n positieve instelling! :smiley: Heel veel succes! :ok:

3. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    =D>
    You go girl!! Al dat positieve dat spettert er van af!! Je kunt het meisje ga ervoor!!! :ok:

4. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed zo Sanneke, ZO HOORT DAT! :smiley: Wat een toparts, echt geweldig dat je eindelijk iemand hebt gevonden die GOED kijkt, ERKENT en HELPT!

Nu kun je, onder begeleiding, eraan gaan werken, en hopelijk werpt het gauw vruchten af... Meisje, ik weet wat een doorzetter je bent... het gaat je helemaal lukken!!!

Succes he! :smiley:

PS - je hebt een PB als het goed is. :wink:

5. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    dat is geweldig nieuws meid!!!!!

6. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    :smiley: Geweldig !!

7. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  8. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    wat fijn voor je sanneke :ok:

9. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo....! Wat fijn!! Eindelijk een duwtje in de goeie richting =D>

Ik denk dat je iets ga krijgen als fysio-fitness (of hoe dat dan ook mag heten :wink: ) maar daar kun je inderdaad veel baad bij hebben, al zou je misschien in het begin zelf denken van niet.

Veel sterkte en succes toegewenst met alles!! :ok:

10. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel mooi dat je nu echt word geholpen.

En niet te gespierd worden hoor dat is niet mooi :laughing:

11. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel goed dat er eindelijk iets komt!!
    Ik herken jouw verhaal: ons mama loopt al jaren rond met buikpijn, maar ze schepen haar steeds af met "het zijn de zenuwen, door je studerende kinderen en zo" Overmorgen wordt ze geopereerd, na al die artsen was er eindelijk eentje die haar goed onderzocht heeft, ze heeft een breuk...

Enne, goed dat je het onder begeleiding leert, ik heb mn knieeen al stuk gelopen, ben maar even oud als jij... Misschien kan ik binnen 4 jaar herbeginnen, dan krijg ik eindelijk ook mn mooie spiertjes terug :wink:

Veel moed, en sterkte bij t stoppen met roken, als je een reden hebt om te stoppen lukt het vast (voor mn vriend was ik die reden) :wink:

12. Chaan

Lid geworden:
    30 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Kei goed nieuws dat je hulp gaat krijgen! :ok:

13. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Super voor je meid!!

14. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een goed nieuws zeg!!! Super voor je dat er eindelijk iemand is die iets erkend en die je wilt helpen met alles.
    Kan je deze dokter nu houden of moet je weer naar de oude terug?

15. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes Sanex, ik hoop dat je van de pijn in een record tempo verlost mag zijn.

Diesel

16. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor jullie lieve reacties.

Manon, ik moet over 2 maanden terug komen bij deze dokter, die andere huisarts hoef ik niet meer te spreken of te zien.

Diesel, helemaal verlost zal ik nooit zijn, het blijft chronisch, maar een hoop verlichting gaat het hopenlijk wel geven

Ik heb net een meuslireep achter de kiezen en druk zo mn laatste peukje uit, daarna op bedje ( vroeg voor mijn doen, ik ga nooit vroeg op bed omdat liggen me zeer doet maar wil dat ook gaan verbeteren zodat ik meer nachtrust heb )

Hmz, kan wel een cursus beginnen : "Van kroegtijger naar moraalridder in 3 stappen" :grinning:

17. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig dat je nu wel geholpen wordt!

Is het geen goed idee om die flapdrol die jou jarenlang heeft afgescheept met tramadol eens voor het Medisch Tuchtcollege te dagen of via één of ander consumentenprogramma aan het schandkruis te spijkeren?

18. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Eindelijk heb je richtlijnen waar je wat mee kan! :ok:

Het zal niet makkelijk worden, maar alles lijkt me beter dan op jonge leeftijd afgescheept worden met 'leer er maar mee leven en slik anders maar morfineachtige troep' :cry:

19. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Geweldig zeg! Wat knullig dat het zo lang heeft moeten duren! Maar ik wacht geduldig op foto's van de bodybuilder Sanex!

20. boudica

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel je voor dat ie dat bij iemand doet, die net een hersenbloeding heeft gehad, en diegene afscheept met een aspro............ ik wil de gevolgen niet overdenken :blush:

Enne Eindelijk erkenning dat er wat is!! en meteen de juiste hulp gelukkig!!

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina