Eenden houden

Discussie in 'Vogels' gestart door joost elshof, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joost elshof

Lid geworden:
    14 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ik heb een probleem. Ik wil thuis graag een paar eenden gaan houden omdat ik het van die leuke beesten vindt. nu heb ik een paar kleine vraagje over hoe ik het hok in moet delen.

Houdt een eend van licht of donker, waar legt hij het liefst zijn eieren, wat voor ondergrond loopt hij het liefst op?

kortom wat moet ik doen om de eenden zich goed te laten voelen?

bvd voor uw antwoord,
    Joost Elshof

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Eenden zijn best makkelijke dieren. Wij hebben thuis muskuseenden gehad. Die liepen gewoon in de wei tussen de rest van de dieren. In de stal hadden wij een dikke laag stro liggen en dat vonden de eenden ook wel fijn. De vrouwtjes kozen zelf wel uit waar ze eieren deden leggen. Wij hebben daar nooit speciale nestplekken voor gemaakt. Meestal maakte ze gewoon een nest in een hoek van de stal ofzo, lekker met een hoop stro. Maar we hebben ook eens een eend gehad die een nest maakte in een grote hoop bladeren.
    Weet je al wat voor eendensoort je wilt gaan houden?

3. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    En ze moeten tot een waterbak beschikkn,ze wassen zich daar enkele keren per dag in.
    Ze hebben ook geen nestbak ofzo nodig,als ze een goeie plek vinden leggen ze ze daar zoals GekGeitje zegt.

En als kot heb je een gewoon kippenhok nodig.

4. hielke

Lid geworden:
    20 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    kortwieken en gewoon buiten in bij een sloot neerzetten en eten geven. doe ik ook met mijn muskuseend (Alfred). ze zit nu in een holle boom te broeden :dancer: en ook is ze erg tevreden volgens mij want ze is heel aardig en pikt niet. en een schuilplaats vinden ze wel. ik heb speciaal een hok voor haar gebouwd maar daar ging ze nooit in. ze wou alleen onder ons aanhangertje.

5. Pickelhaube

Lid geworden:
    14 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor eenden heb je?

Ik heb zelf een koppel mandarijneenden en een koppel roodschoudertalingen.
    De mandarijnen hadden dit jaar 9 jongen, maar om verschillende redenen zijn ze in een tijdperiode van 3 weken allemaal gestorven helaas, volgend jaar beter.

Ze broeden hier trouwens in een nestkast, de mandarijn toch, de roodschouders hebben niet zoveel zin in kleintjes dunkt me :smiley:
    Ik combineer ze met kippen, wat ook goed lukt.

Eenden houden van in de zon zitten, dus altijd plekjes openhouden waar de zin binnenvalt, al kan schaduw ook nooit kwaad uiteraard.

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Beetje oud bericht :wink: De topicstarter heeft dit topic gestart in november en heeft daarna niks meer gepost. :lock:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. gwn_emma_
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    376
  2. peter 31
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    1.287