een recht oor en een plat oor

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door horse_love_tiny, 15 nov 2006.

1. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    mijn konijn heeft een oor die mooi rechtstaat en een oor die platligt ( niet in zijn nek, maar naar rechts) Weet iemand of dit een normaal verschijnsel is?

Groetjes :notes:

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Helikopter oortjes! :grinning:
    Bij veel hangoren komt het voor dat in de eerste maanden het ene oortje al wel hangt en de andere nog niet. Soms blijft dit zo, maar het kan ook nog rechttrekken dat ze dus allebei gaan hangen.

Het is dus doodnormaal en dus niets om je zorgen over te maken. :wink:

3. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is wel een dwergkonijntje :wink:

4. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals Trice al zegt: volkomen normaal, komt vaak voor! Bij alle maten konijnen, dus ook bij dwergjes.

Soms trekt het bij en gaan uiteindelijk beide oortjes hangen, soms blijven ze ongelijk. Hoe de oortjes ook eindigen als hij volwassen is: het maakt voor hem niks uit of ze rechtop staan, hangen, of van allebei wat; hij heeft geen last van twee ongelijke oren ofzo.

Ik vind het altijd erg schattig uitzien, een nijn met twee verschillende oren. Of dat ze zo helemaal naar opzij staan: niet rechtop, niet hangen, maar precies ertussenin als twee vliegtuigvleugels. Zo snoezig! :cupid:

5. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, erg bedankt. Het was het konijn van mijn vriendin en ze was tamelijk in paniek, het is nog maar haar eerste nijn.

6. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dat altijd zo'n leuk gezicht!!

7. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ook, maar ze wilde even weten of het normaal was :stuck_out_tongue_winking_eye:

8. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat je wel eens foto's van Kismo hebt gezien?
    Die heeft het ook wel een klein beetje. En dat is een Hollandertje. :grinning: Gewoon zwaartekracht die zijn werk doet hier. :grinning: :wink:

9. Jolinda

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Kruizing tussen een hangoor? Dan komt dat wel eens voor een hangend oor en een recht opstaand oor.

10. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee hoor Jolinda, het is een 'echt' dwergkonijntje, zonder kruisingen :stuck_out_tongue_winking_eye:

11. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het een dierenwinkel-konijn, opvang-konijn of fokker-konijn, waar komt het vandaan?

12. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Eigenlijk van mensen die ze kennen: en die had kleintjes, maar het is niet echt fokker. Maar soms hebben ze kleintjes en dat geven ze dan naar kleintjes. :stuck_out_tongue_winking_eye:

13. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Het kan ook bij raszuivere hangoortjes hoor.. Ik heb ze gefokt een tijdje terug en het kan een tijdje duren voordat ze gaan hangen en in een enkel geval gebeurt het nooit.. Maar als het een lief konijntje is hoeft dat niks uit te maken toch?!

14. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb je gelijk in Natalietjuh, maar ze wilde even weten of er iets mis was of niet, en of ie er last van had of niet ! Antwoord heb ik al veel gekregen.

Dus hier mag een slotje op :wink: Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden !

15. Beautje

Lid geworden:
    9 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Belle mijn konijn heeft ook hangoren waarvan er eentje wel eens omhoog staat. Het valt mij op dat wanneer ze ontspannen en tevreden is dan dat haar oor omhoog gaat. Voor mij is haar oor omhoog een goed teken.. dan ligt ze echt te genieten :innocent:

Laden...

Deel Deze Pagina