Een pup kopen of niet?

Discussie in 'Honden' gestart door samor, 7 nov 2008.

1. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Op zich moet het lukken. En het gaat ook niet om harde getallen oid, maar wel dat iets hebben waar we mee uit de voeten kunnen.

Doorfokken is in ieder geval geen optie wil je het asielprobleem effectief kunnen aanpakken.

Dan kan je 3 dingen doen:

- de fok tijdelijk aan banden leggen, na die periode zal het langzaam weer problematisch worden
    - de fok voor altijd aan banden leggen. En uiteindelijk de fok in handen geven van door overheid gecontroleerde fokkers, die niet meer aanbod creëren dan nodig.
    - de fok vooral tijd aan banden leggen. Nooit die problemen meer.

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar mensen, de topicstarter vroeg om advies of zij in haar situatie een hond kan aanschaffen. Ze vroeg geen discussie over of fokken wel of niet goed is.
    En kijk eens aan, na het gebruik van de zoekfunctie kwam ik erachter dat we (goh, hoe verassend) al discussietopic hebben over het fokken met je huisdier.

3. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd sorry :smile:
    Back to topic :smile:

Ik ken veel mensen die een hond houden op een appartement.
    Van kleine tot grote :smile:
    Zolang je er veel mee buiten bent enzo vind ik niet echt een probleem :wink:

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Fokken zou ENKEL en alleen door wat jij 'professionals' noemt gedaan MOETEN worden. Dan krijg je geen doorgefokte honden meer.

Dat de topicstarter er goed over na gedacht heeft en van plan is een pup op de juiste plek te halen is :ok: . Beter voorbereiden kan men zo goed als niet.

5. *bonnie*

*bonnie* Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik heb één hond sinds pup en 2 herplaatsers.
    De enige hond waar ik problemen mee heb is die ik sinds pup heb, de andere 2 zijn compleet probleemloos en supersuperlief en aanhankelijk, het lijkt wel alsof ze dankbaar zijn dat ze hier een goeie thuis hebben gekregen en dat ook duidelijk willen laten merken.
    De ene kwam uit het asiel en was gewoon gedumpt op straat.
    De andere heb ik bij een fokker gehaald waar hij al voor de 2e keer was achtergelaten, de 1e keer wegens zware ziekte van de eigenaar en de 2e keer omdat ze hem gewoon beu waren.

Het is zeker niet zo dat alle honden in het asiel een probleem hebben, integendeel.
    Heeeeeel veeel honden worden daar gewoon gedumpt omdat mensen ze beu zijn, omdat ze toch meer tijd kosten dan ze gedacht hadden of omdat de kinderen er niet meer naar omkijken of omdat er een kind allergisch is en noem maar op...
    In het begin dat de hond bij jou is moet hij wel de regels leren kennen en misschien moet je hem nog een hele hoop dingen leren, maar dat is met een pup ook zo.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik wat gemist heb want een nieuwe volwassen hond in huis is even leuk als een nieuwe pup in huis.
    Hier komen alleen nog herplaatsers.

Maar ik kan het ook begrijpen als mensen een pup willen, maar ik wilde toch maar even meegeven dat jou stelling over asielhonden niet helemaal correct is.

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ook 2 herplaatser, de één gekregen toen ze 9 was, de ander toen hij 8 maanden was (en al gedragsgestoord). Mijn volgende hond wordt hopelijk ook een pup. Inderdaad: omdat de puppytijd toch gewoon heel leuk is en ik dat tot nu toe nog niet gehad heb. Dus ik snap wel dat je nu eens een pup wilt.

Het ligt er ook een beetje aan wat voor ras je uit het asiel haalt. Beagles en Labradors bijvoorbeeld zijn in de regel geen moeilijke honden. Als die worden weggedaan, dan is dat bijvoorbeeld omdat de mensen geen tijd hebben of geen zin meer hebben in de hond ofzo. Herdershonden zijn iets sneller angstig te krijgen als jachthonden. En vaak als die in het asiel zitten is dat bijvoorbeeld omdat ze gedragsproblemen hebben. Of ze krijgen die wel omdat ze niet de aandacht krijgen die ze nodig hebben. Het is echt heel afhankelijk van wat voor ras je uit het asiel haalt, om te weten hoe groot de kans is op gedragsproblemen bij de hond.

7. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    ik fok ook. Een deftige werkhond vind je niet in het asiel, en wil ik al helemaal niet als 2 jaar oude hond, maar als 6 weken oude pup, die ik bovendien kan selecteren.

@ts: maak niet uit waar je woont, zolang je genoeg bezig bent met je hond en die tijd ook effectief nuttig besteed, kan alles.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. SabineBerg
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    2.010
  2. daniel
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    927