Een (gratis) eigen paard!

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Darkwolf, 4 jun 2007.

1. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Update:

Er is uiteindelijk wat onzekerheid ontstaan over het paard in kwestie.
    Ze wil mij er niet op vast pinnen dat ik het paard krijg.
    Dit omdat ze heel graag weg wil maar ook weer niet.
    Plus het feit dat ze misschien niet in september vertrekt maar het kan wellicht ook december worden.
    Ze raadde mij aan om o.a op Marktplaats eens te gaan kijken.
    Wel kwam ze erop terug dat als ze gaat zij hem alsnog GRATIS gaat weg doen als ze weg gaat.

Hij blijkt niet op ijzers te lopen in ieder geval.
    Ook de kosten zijn echt niet meer dan 200 euro a 250 euro de maand.
    Zijn hoeven zijn zo goed dat het minimale om de 2 maanden is qua hoefsmid.
    En niet eerder.
    Soms zelfs later.
    Hij heeft verder ook geen allergieen of moeilijkheden (gehad) dus ze blijkt gewoon heel veel geluk te hebben en daarom ook zo weinig kosten, tot nu toe.

A.s zondag ga ik zowiezo met haar mee om Marius te bezichtigen maar ook vooral de stallen en accomodatie te bekijken.
    Mocht ik zelf een paardje gaan kopen dan heb ik tenminste een locatie in de buurt klaar staan voor een eigen paard.

Word vervolgd... :wink:

2. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Een erg gaaf aanbod, in de eerste instantie dan. Maar zoals alle mensen hierboven al hebben gezegd, erg goed over na denken!

Gevoel is belangrijk, maar onderschat kennis niet. Na jaren op maneges te hebben gereden en nu inmiddels 8 jaar een bijrijd/verzorgpaard te hebben gehad, twijfel ik er nog over of ik wel de vaardigheid en kennis in huis heb om voor een paard te zorgen. Nu ik een vaste baan heb en het paard waar ik nu op rijd steeds ouder wordt, begin ik na te denken over een eigen paard. Ik wil er in ieder geval voor zorgen dat 'paard' op onze huidige stal komt staan, zodat ik genoeg mensen met voldoende kennis om me heen heb.

Denk heeeeel goed na over deze beslissing, een paard vraagt veel verzorging, tijd, aandacht en financiele middelen.

3. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Shirley!
    Ik ben het ook helemaal met je eens: ook na 10 jaar paardrijden (en ik heb ook verzorg paardjes gehad) vraag je je af of dit ook genoeg is voor de goede zorg van een EIGEN paard.
    Maar aan de andere kant zou ik niet zoveel aan jezelf twijfelen.
    Dat doe ik namelijk ook niet meer.
    Dit omdat ik meisjes spreek die 10 jaar jonger zijn en gewoon een paard krijgen / kopen om zelf te gaan verzorgen.
    Als die meisjes dat kunnen waarom zou ik het niet kunnen?
    Als volwassen persoon heb ik een zeer goed ontwikkeld besef van verantwoording en wat een eigen paard met zich mee gaat brengen op alle vlakken die erbij horen.

Ik zat ook jaren en jaren in de fase waarin jij zit: wel of geen eigen paard?
    Blijkbaar heb ik naast een zetje ook een geweldig aanbod gekregen en dan ga je heel anders naar de situatie kijken en ook naar jezelf.
    Als je echt een eigen paard wilt, dan kun jij dit.
    Je moet goed nadenken en de situatie niet overschatten... maar probeer jezelf ook niet te onderschatten.
    Blijkbaar heb ik dit wel gedaan bij mijzelf en heb dus nooit de stap durven nemen.

4. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt wel geluk dat je dit aanbod krijgt maar er komt nog altijd meer bij komen kijken! Wij hebben dan op de stal voer en weidegang all in. Wij moeten de straat af rijden en dan zijn wij in het bos of de straat oversteken en dan in een heel ander bos.

5. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Update:

Ik heb afgelopen zondag op Marius morgen rijden en heb dus ook de stallen en accomodatie bekeken.
    Ze blijken dus wel degelijk een binnenbak te hebben dus dat is zeer goed nieuws!
    Hij rijdt echt super en zit als gegoten op hem.
    Mijn vriendin vonden mij en Marius goed bij elkaar passen.
    Hoe dan ook gaat het dus een fjord worden. Marius of niet. Dat is zeker!

Grappig trouwens hoe informatie kan verschillen over bepaalde vragen die ik stel aan verschillende mensen.
    Tot toe heeft 100 procent van de mensen mij hetzelfde antwoord gegeven op de hoefsmid vraag bijvoorbeeld: om de 6 a 8 weken.
    De eigenaar van Marius heeft zo lang de hoefsmid niet meer gezien dat ze het niet eens meer weet hoe lang geleden.
    Zeg gerust meer dan 6 maanden dus.
    Nu zal ik niet zeggen dat ik hetzelfde geluk zal hebben als ik uiteindelijk een eigen paard heb, maar zij heeft dus blijkbaar wel heel veel geluk met haar paardje als het gaat om de hoeven.

6. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, dat had ik met Irma ook alijd, die had knoertharde arabierenhoeven, en soms werd ze echt maar 2 keer per jaar bekapt. Niet omdat ik te gierig was, maar omdat eht gewoon niet nodig was. Nu e ouder is moet ze echt iedere 6 - 8 weken.

7. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Update 22 juni 2007:
    Ik heb een lieve fjorden merrie gevonden van 4 jaartjes jong.
    Zij heet Noa en heb contact via de mail met de huidige eigenaresse.
    Dit paardje is vrij bijzonder daar ze Natural Horsemanship heeft gedaan.
    Ze heeft geen tijd meer voor Noa en zoekt iemand die met NH verder wil gaan.
    Laat dit nu net iets zijn wat ik heel graag zou willen leren en kunnen.
    Voor ongeveer 2000 euro (inc. zadel en hoofdstel) is ze van mij.
    Er is geen haast bij dus heb nog een aantal maanden de tijd.

Update 19 juli 2007:
    Meer dan twee weken geleden had ik gevraagd om wat meer informatie over Noa en wat meer foto's.
    De vragen die ik had gesteld heb ik niet beantwoord gekregen maar ze heeft wel de nodige foto's naar mij gestuurd van Noa.
    Ze gaat 3 weken op vakantie en 21 augustus is ze weer terug.
    Dan zou ik eventueel een keertje kunnen komen kijken bij Noa.

Hier zijn de foto's.
    Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie erbij voelen.
    Zelf moest ik gewoon stralen en glimlachen toen ik haar zag.
    Ze heeft echt een "pret bekkie" en ziet er verders prachtig uit.
    Beeldschone jonge dame al zeg ik het zelf.
    Kijk zelf maar zou ik zo zeggen! :wink:

8. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een leuk fjordenmeisje!
    Heb alleen het idee dat ze een klein buikje heeft of verkijk ik mij daarop? noujah, zoiezo hoeft dit geen probleem te zijn lijkt me...
    Weet je ook wat haar stokmaat is?

9. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind noa erg mooi :smiley:

10. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze ligt tegen de 140 cm. als ik het mij correct herinner.
    En een klein buikje?
    Op sommige foto's lijken juist haar benen wat korter dan normaal in verhouding gezien! :smiley:
    (Plus ik hou wel van "strakke" buikjes! :stuck_out_tongue_winking_eye:)

11. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er leuk uit! De standfoto's zijn alleen niet helemaal goed genomen om echt een goed oordeel over het paard te kunnen geven. Foto's recht van voren (ivm beenstand) en bewegingsfoto's hadden een beter beeld gegeven.

Wat voor zadel krijg je er trouwens bij? Ik ben namelijk wel benieuwd wat ze voor Noa vraagt zonder toebehoren.

Ze lijkt niet heel groot te zijn, waarschijnlijk lees ik over haar stokmaat heen? Wat wil je trouwens precies met haar gaan doen?

Vergeet haar niet te laten keuren he :wink:

12. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je een punt!
    Aanzicht is essentieel voor een kloppend en accuraat perspectief.
    Maar het zegt al meer dan het kleine foto'tje bij de advertentie!
    Dus ben al heel erg blij! :smile:

Dat week ik niet.
    Weet wel dat ze met alle toebehoren weg gaat want ze heeft verder geen ander paard en heeft ook geen tijd meer voor Noa.
    Daarom gaat Noa weg.
    Wellicht zit er wel een bitloos hoofstel bij.
    (Zie het stukje verderop omtrent met wat ik wil gaan doen met haar! :wink:)

Zoals vermeldt beneden op de vorige pagina: ongeveer 140 centimeter. Al ziet het er niet zo uit zou je zeggen.
    Dit is een NH paardje en ze zoekt iemand die serieus verder wil gaan met NH.
    Dit is als een droom die uitkomt dus.
    Ik was bezig met NH qua lezen en tegelijkertijd kwam ik Noa tegen op het net.
    (En ik geloof niet in toeval! :wink:)

Yes ma'am! :smiley:

Laden...

Deel Deze Pagina