Eekhoorn heeft kale plekken

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Vangare, 2 aug 2017.

1. Vangare

Vangare Nieuw Lid

Lid geworden:
    2 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    We hadden dit jaar twee nestjes met eekhoorntjes (Tamiops Swinhoei), een nestje van 6 en een nestje van 1.

Helaas vonden we de moeder van het ene eekhoorntje dood in een nestkastje en het eekhoorntje zelf heel klein en zielig op de grond. We hebben toen besloten om hem in huis te nemen en zelf groot te brengen met knaagdierenmelk. Dit ging heel goed en inmiddels hebben we hem teruggezet in de voliere bij de rest van de eekhoorntjes.

De eerste dag leek dit even niet goed te gaan, omdat de moeder van het andere nestje nogal lelijk tegen hem deed. Toen hebben we hem een nachtje in een kooitje in de voliere gezet en daarna ging het prima. Een kwestie van wennen waarschijnlijk.

Nu had het eekhoorntje al een tijdje een kleine grijze vlek op zijn rug, het leek erop alsof dat nog een soort donshaartjes waren en de vacht hier niet groeide. We dachten dat dit wel over zou gaan, maar uiteindelijk werd het alleen maar groter. Het is dus geen kale plek, maar meer een plek waar zijn vacht dunner is en er alleen "dons" zit. Wat foto's hieronder:

Heeft iemand enig idee waar dit door komt? Ze hadden last van vlooien, maar we sprayen regelmatig de hokjes in en ik verwacht niet dat het hierdoor komt. Juist doordat de andere eekhoorntjes hier geen "kale" plekken van kregen. Verder is hij hartstikke actief en merk ik niets aan hem. ik weet dus ook niet of het schadelijk is, maar het is wel vreemd.

Laden...

Deel Deze Pagina