drukke hond bij visite

Discussie in 'Honden' gestart door janniekn, 9 dec 2011.

1. janniekn

Lid geworden:
    9 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo

Wij hebben een rottweiler van 15 maanden hij is hartstikke lief en betrouwbaar.
    Nu is mijn vraag als er visite is dan is hij heel erg druk en aanwezig als de mensen binnen komen deed hij altijd springen dit is nu iets minder omdat ik hem afleid met een speelgoedje en dit werkt al vrij goed de ene keer beter dan de andere keer maar toch.
    Maar als de mensen binnen zijn en toch zeker als het veel mensen zijn dan is hij heel erg onrustig en wil hij alle aandacht, we krijgen hem dan niet rustig tot dat iedereen weg is en dan hebben we er weer geen dol meer mee.
    Nu hebben wij binnenkort een feestje thuis en daar komen heel veel mensen wat kunnen we het beste doen.
    Hij lig niet in een bench hij slaapt of op zijn kussen in de woonkamer of in de gang.
    Maar als ik hem die avond in de gang doe dan moeten de mensen er iedere keer langs en dan krijg hij ook geen rust.
    Wie kan mij een goed advies geven we hebben alles al geprobeerd (negeren, geen aandacht geven)
    we proberen dan dat hij op zijn mat moet gaan liggen maar zodra hij iets hoor dan is hij weer omhoog en met een paar mensen is het nog wel te overzien maar als er zoveel zijn dan is het voor ons niet gezellig maar toch zeker voor de hond niet want dan krijg hij iedere keer op zijn kop en iedereen kan het ook weer niet hebben dus dat wordt denk ik die avond een groot probleem of ik moet nog optijd een goed advies krijgen.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

gr jannie

2. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Op commando in de mand/bench (deurtje open laten) laten liggen zonder visite als hij het goed onder de knie heeft zou ik beginnen met 1 nieuw persoon en goed belonen als ze in de mand gaat

3. Kiki<3

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou waarschijnlijk liggen aan liggen. Dat de hond die mensen nog niet ken.
    Neem hem ook schoot en aai hem. Laat die mensen die hond ook aaien.
    Dan ziet hij dat ze niets doen.Geef hem ook af en toe snoepjes.
    Grtz Veel Succes

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Jotte, zo ist' het gaat tijd vragen maar dat duurt elke training voor eender wat. Alleen... Als hij al uit zijn dak gaat als de deurbel gaat en de mensen nog maar binnen komen begint de training eerst met dat beginnende onderdeel. Hij mag best enthousiast zijn maar niemand tot last zijn. Hij mag best mee naar de deur, hij mag zich best laten horen als de bel gaat, hij mag best snuffelen en hallo zeggen. Maar wel beheerst en als jullie zeggen dat het kan. Wat hij ook het eerste doet bij visite is het eerste waar je op gaat trainen. Als het begint bij overmatig blaffen als de bel gaat, ga je daar eerst aan werken.

5. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Hij is niet bang, hij is gewoon hyper als volk binnen komt. Dan ga je hem niet nooooog meer belonen met ongewenst gedrag vertonen want dan leer je hem bij visite in hun nek zitten tot ze weg zijn. :wink:

6. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel belangrijk is dat de visite die binnen komt zich houd aan de 3 belangrijkste regels.
    No talk, no touch, no eye contact.

De visite moet je hond geheel negeren bij binnenkomst.
    1 sec van oogcontact is een uitnodiging voor de hond om aan dacht op te eisen.

Dit kan een aantal weken duren voordat de hond door heeft dat de viste niet komt voor zijn vermaak.
    Als je hond wel er tussen dringt voor aandacht dan kun je hem het beste kort corrigeren en dan direct weer verder gaan met waar je mee bezig was.
    Als je je hond corrigeert dan kun je het beste nooit gebruik maken van de naam van je hond.
    Een simpele Nee moet voldoen :smiley:

Wat ook erg belangrijk is, is dat je zelf kalm en rustig blijft maar wel zelfverzekerd.
    Dat scheelt al meer dan de helft.
    In elke situatie moet je relax blijven anders word de hond nog drukker/hyper :smiley:

Ik heb bijna 2 jaar bij een asiel gelopen en alle honden daar zijn zo intens druk met het vragen van aandacht dat ik weet dat het niet van de 1 op andere dag over is.
    Volhouden en vooral je visite niet laten toestaan om de hond uit te nodigen voor verkeerd gedrag. :smiley:

Succes!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Maiji
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    2.274
  2. Bullylover
    Reacties:
    1
    Weergaven: