donor

Discussie in 'Algemeen' gestart door tessaa, 27 mei 2010.

1. tessaa

tessaa Dierenliefhebber

Lid geworden:
    19 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    in de krant de spits is nu een actie
    dat er in elke krant 2 donor aanmeld bladen zitten
    wat vinden jullie ervan
    of ben je zelf al donor ?
    ik ben zelf wel al donor maar ben beniewd hoe jullie er allemaal over denken

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik vind het systeem in NL verkeerd om werken: mensen moeten actie ondernemen om donor te worden. Dit maakt dat de mensen die het niks kan schelen automatisch GEEN donor zijn... Als iedereen donor is tenzij die iets anders invult dan is de keuzemogelijkheid nog steeds even groot, maar komen er vanzelf wel meer donoren :wink:

Voor mezelf heb ik ingevuld dat mijn familie de keuze maakt. Dit is ook intensief met ze doorgesproken aangezien ik nogal strikt ben in wat ik wel en niet wil en ik dat binnen het formulier niet echt kwijt kon. Dit is ongewijzigd sinds de eerste acties uit de jaren '90.

3. tessaa

tessaa Dierenliefhebber

Lid geworden:
    19 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat vind ik inderdaad ook dat dat veranderd moet worden
    want in andere landen is het wel zo

4. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het met Plumeau eens qua registratie. Dat zou idd andersom moeten.

Ik ben al sinds mn 12e donor. Ik wist toen al dat ik dat perse wilde. En ik heb toen dat rode donorcodicil ingevuld en dat droeg ik altijd bij me. Ook laten ondertekenen door mn ouders, die vonden dat prima.
    Toen de donorregistratie kwam (ik was toen 15 jaar), toen heb ik meteen laten registreren dat ik alles wil doneren wat ze uit me kunnen halen.

Ik heb niks meer aan al mijn organen en weefsel en er kunnen echt mensen mee gered wordt. Donors zijn essentieel. Dus mij mogen ze helemaal leegplukken. Graag zelfs!

Deel Deze Pagina