Doe ik het goed?

Discussie in 'Vissen' gestart door Jottie, 17 aug 2012.

1. Jottie

Lid geworden:
    17 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag 2 goudvisjes gekocht van ongeveer 5 cm. Ik heb een aquarium van 45x28x28.
    Ik heb op de bodem een deel grind en een deel zand. Er staan 2 waterplantjes in, een waterpest en cabomba ofzo. Volgens een verkoper bij tuinland was het aquarium groot genoeg.
    Ik heb geen filter of luchtpompje, maar is dit echt nodig? Op het werk zijn er ook 2 goudvissen in een aquarium van 30x20x20 met één plantje zonder luchtpomp of filter en die leven al 4 jaar.
    Maar mijn vissen happen heel soms naar lucht op de wateroppervlakte, is dit goed? Dat er zuurstofgebrek is lijkt me sterk, want er staan dus 2 plantjes in die zuurstof afgeven en de bovenkant van het aquarium is open. De vissen zijn verder heel actief en zitten heel de tijd met hun neus in het zand te wroeten en knabbelen al aan de plantjes.
    En hoeveel cm zullen ze nog groeien in een aquarium van ongeveer 34 liter?

2. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    34 liter is te klein, er zal wel iemand een reactie geven met de goede grootte want die weet ik niet precies.
    Vissen moeten een filter en luchtpompje hebben. Dat ze lucht komen happen betekent aan zuurstof gebrek in het water. In het water van een open aquarium zal evenveel zuurstof komen dan het water van een gesloten aquarium, O,O dus.

3. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    34 liter is te klein, er zal wel iemand een reactie geven met de goede grootte want die weet ik niet precies.
    Vissen moeten een filter en luchtpompje hebben. Dat ze lucht komen happen betekent aan zuurstof gebrek in het water. In het water van een open aquarium zal evenveel zuurstof komen dan het water van een gesloten aquarium, O,O dus.

4. vincentmnbvcxz

vincentmnbvcxz Speurneus

Lid geworden:
    27 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat aquarium is groot genoeg hoor voor visjes van 5 cm ze groeien nog wel wat maar dat kan nooit veel zijn.
    2 waterplant is perfect voor voldoende zuurstof en zonder luchtpompje/filter moeten ze het goed uithouden zolang je ze goed verzorgd.
    Als ze naar boven happen dan happen ze niet naar lucht maar willen ze eten
    WE WETTEN ALLEMAAL DAT VISSEN NIET IN LUCHT KUNNEN HAPPEN

Groetjes en suc6 met je vissen

5. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een belachelijk antwoord. Goudvissen blijven niet klein. Die worden zo'n 20 à 35 cm. Deze bak is veelste klein. Goudvissen horen in een bak van 1 A1,20 te zitten.
    Door de kleine ruimte, groeien ze langzamer, maar de organen komen in verdrukking. Ook kunnen ze krom groeien, last krijgen van zwemblaas en andere organen en de dood zal volgen. Het water vervuilt snel, want goudvissen vervuilen nu eenmaal sneller. Waardoor de kwaliteit van t water snel achter uit gaat.

Twee plantjes is niet veel. Vissen gebruiken planten ook om te schuilen. En natuurlijk voor zuurstof en waterkwaliteit.

Vier jaar is echt nog niet oud voor een goudvis. Deze kunnen zeker 20 worden met uitschieters naar de 30. Veel goudvissen halen dit niet, omdat ze in een slechte omgeving zitten.

Happen heeft niet altijd met voer te maken, dit kan zeker met slechte waterkwaliteit te maken hebben.

Filter is zeker nodig. Luchtpomje kan, hoeft niet perse met genoeg waterinhoud en planten.

6. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Goudvissen zijn voor in de vijver sluierstaarten voor in een aquarium vanaf 1m beter 1.20.

Mvg Colour

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Guppenman
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    4.112
  2. Rubjuuh
    Reacties:
    2
    Weergaven: