Dierenforummers aan de lijn

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Annemarie, 9 jul 2004.

1. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel weeg je dan en hoe lang ben je? Dus wat is je bmi?

En verder moet je gewoon van je af bijten wanneer je gepest wordt. Ik heb dat niet gedaan en heb daardoor onzekerheid overgehouden. Negeer het gewoon of bijt terug, maar ga niet negatief over jezelf denken.

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar dan weet jij zelf ook dat het nogal moeilijk is om zomaar van je af te bijten. Zoiets zit in je of niet.

Caviagek, ik ben het helemaal met Ellie eens. Ik snap dat je graag wilt afvallen vanwege het pesten. Maar ik zou eerst een andere dietiste proberen. Je lichaam in de groei heeft nog vanallerlei bouwstoffen nodig.

3. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Srry hr caviagek.. denk je echt dat als je wat afgevallen bent je dan niet meer gepest gaat worden??? Dat dacht ik ook altijd... En ik werd toen nog steeds gepest....
    Ze pesten niet omdat je dik bent zo... ze kiezen gewoon de makkelijkste prooi uit..; En dat heeft vaak met houding te maken. Als je al een onzekere houding hebt pikken ze je er gewoon zo uit... Of je nou dik dun lelijk knap groot of klein bent.
    Ik ben het met denatuur eens dat je echt van je af moet bijten. Daar schrikken de meeste pestkoppen van en dan doen ze het niet meer...

4. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd WillyWonka (beetje stom dat ik niet aan dat antwoord dacht :blush: Ik sta er nog niet helemaal boven, geloof ik).
    Maar caviagek, mss is een assertiviteitscursus iets voor jou. Misschien ga je je dan zekerder voelen. En mss durf je dan van je af te bijten. Of op een zelfverdedigingssport. Daar wordt je vaak ook zekerder van en je kunt ook echt dan van je af meppen als ze vervelend zijn (en sport is tevens goed om af te vallen).

5. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zo. Maar je moet het leren. Wat iemand noemde.. zo een assertiviteitscursus zou wel eens kunnen schelen.

En wat ook gezegd is.. als ze je pesten houdt dat niet zomaar op als je wat afgevallen bent. Ik denk dat men vooral de zwakste pakt.. iemand die niet zoveel terugzegt etc. Uit die positie moet je komen.. het is lastig.. ik heb het nooit geprobeerd eigenlijk.. nou ja.. in ieder geval word je ouder en dan ga je je toch wat anders opstellen, maar op de momenten waarop pesten veelal gebeurd, daar was ik iemand die niet veel zei, die niets deed tegen pesterijen enzo. Ik had toen graag gewild dat ik niet zo over me heen zou hebben laten lopen.. als ik daar nu aan denk, dan zou ik het totaal anders doen. Dus ik hoop dat het caviagek wel lukt om tegen het pesten in te gaan enzo.

6. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op de basisschool en brugklas enorm gepest. In de brugklas was ik altijd ziek thuis omdat ik niet meer naar school wilde. Ik verzon altijd wel weer iets nieuws. Ik werd gepest omdat ik kroeskaaar heb en toen nog geen gel kende. Mijn achternaam is de hond en al snel werd er poedel geroepen of werd ik uitgemaakt voor schaap. Ook was ik in die tijd stevig en dan hebben ze je dus al snel als pispaltje genomen.
    In de 2e klas ben ik naar een andere school gegaan. Het was een montessori school en iedereen accepteerde elkaar hoe je ook maar was. Ik wist niet wat mij overkwam. Ik kreeg opeens vriendinnen en niemand heeft mij daar ooit gepest. Ik verandere van een klein zielig vogeltje in een leuke spontane meid. Nu ben ik 26 en ben nog steeds erg stevig, heb nog steeds kroeshaar, maar wel met gel nu en heet nog steeds de hond van achteren. Maar... niemand zal mij ooit pesten meer omdat ik zelfverzekerd ben geworden, ik sta met beide benen stevig op de grond en ben tevreden met mijzelf geworden. Ik zeg nu tegen mijzelf, als zij mij niets vinden dan zijn zij het niet eens waard om met mij om te gaan. Dan wil ik die mensen niet eens kennen. Iedereen kan mij accepteren zoals ik ben, dat doe ik ook bij andere mensen en dat vind ik gewoon erg logisch.

Waarom vertel ik dit. Er zijn zat jongeren en ouderen die stevig of dik zijn, maar als je jezelf een waardig persoon vind dan straal je dat uit. Mensen nemen je dan al heel anders dan dat je als zielig meisje je gedraagd.

Zeg tegen jezelf dat je het waard bent om te leven en zeg tegen jezelf dat je de wereld aan kan. Laat andere zien dat je een waardig persoon bent waar ze niet mee hoeven te sollen....

Zo, dat waren de wijze woorden van Manon op deze morgen hahahahaha :wink:

7. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik zal jullie tips ter harte nemen! :wink: Maar ik ben nog steeds bezig met afvallen. Maar met de tips van Annemarie die aan het begin van het topic staan. Ik fiets nu elke dag ongeveer 1 a 2 kilometer.

8. MinniiMouse

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    HOii

Ik weet er ook een hele boel van omdat:

Heb vorig jaar een eetstoornis gehad [ Da's het enige negatieve .. ]
    Ik weet dus ongelooflijk veel van zo'n dingen
    Ik ben nu ook veel bezig met tellen, sporten enzoverder.

x

9. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Val je van tellen ook af dan :confused: ??

Maargoed, ik ben onlangs ook maar eens begonnen met afvallen. Als richtlijn gebruik ik die van weightwatchers. ga verder niet naar de cursus ofzo maar de moeder van me vriend wel en krijg dus van haar allerlei spullen :smiley: :stuck_out_tongue_winking_eye: Het gaat nog niet erg hard maar het begin is er :smile: en binnenkort ga ik ook beginnen met 2x in de week fitness.

Mijn gewicht nu is overigens 108.6 kg met een lengte van 1,72. En mijn streefgewicht is 70kg

10. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen is de laatste dag dat ik kan eten wat ik wil. Donderdag ga ik naar de dieetiste toe... Ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

11. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Succes morgen Manon!

Gelijk even een update van mezelf: de kerstkilo's zijn eraf en vanmorgen zat ik zelfs op 84.8 kg. Dit komt door gewoon gezond eten, door elke dag in de pauze een half uur te wandelen en door stress (fulltime leuke baan + file + zieke cavia).

Met het gewicht van de cavia Bobo gaat het ook weer de goede kant op: hij is na zijn dipje van 753 gram weer opgeklommen naar 813 gram. Wie weet krijg ik mijn oude knul ooit nog eens boven de 1 kg! 1100 gram is voor zijn bouw ideaal, maar is met zijn nierbekkenstenen inmiddels te hoog gegrepen...

12. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga juist eten van stress :blush:

Ben erg druk. Ook daarom niet zo actief op het forum.. iig minder.

Probeer weer wat beter op mijn eten te letten en elk weekend iig een keer te hardlopen. Als het doordeweeks lukt, dan is het ook mooi.

13. Blin

Lid geworden:
    17 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik kan me ook wel aanmelden in dit topic :stuck_out_tongue_winking_eye:

ben 1,80 lang en weeg op dit moment 111,5 kilo
    ik baal er echt enorm van, sinds ik op mijzelf woon ben ik 20 kilo aangekomen maar ik heb gewoon de wilskracht niet om het er af te krijgen

sporten vind ik te veel moeite snoepen is zo lekker

enz enz enz.... ik ben nu al een tijdje opweg om weer wat gezonder te eten wat minder te snoepen

sinds 2 weken heb ik skates gekocht en skate ik elke avond met mijn vriend ongeveer een half uur. voor mijn verjaardag krijg ik een home trainer en mijn pauze op het werk gebruik ik tegenwoordig om een flinke wandeling te maken

voor mijn gevoel zit het bewegen er nu dus wel in, alleen het eetpatroon moet ik nog eens flink onder de loep nemen

en hopenlijk werkt het nu wat beter en voelt het ook natuurlijker

14. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes Blin!

Hoe gaat het nu met jou Manon?
    Ik ben sinds 3 weken weer bezig en nu ongeveer 4 kilo kwijt. Het is weer een begin...

15. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond weer gewogen en nu totaal 4.8 kilo kwijt.

16. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    *kick* :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh.. ja.. ik moet ook maar weer eens beginnen. Al die pogingen hebben tot nu toe niet echt geholpen. Al de stress enzo.. zorgde dat ik het niet heb gered :pensive:

Maar wil nu toch maar een sportschool gaan proberen. Misschien kan ik de discipiline vinden voor mezelf om dat te doen elke week :smile:

17. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Mijn afvallen zit in een dip: 83 kg :pensive: Ergens moet ik toch weer eens tijd gaan vinden om te wandelen of te sporten...

18. hondenfan13

Lid geworden:
    31 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik eet op het moment wel wat ongezond, vind ik zelf. Echt veel beweging heb ik ook niet. Ik denk dat het neerkomt op een kwartiertje wandelen per dag. Is dit te weinig? Ik denk het wel.
    Ik heb net mijn gewicht getest op zo'n Body Mass Index. Een aantal geprobeerd, de één zegt dat mijn gewicht prima is, de ander zegt dat ik te zwaar ben. Ik weeg zo'n 63 kg. en ben 1.65 m. lang. Het probleem is op het moment dat ik verder niet een dikke kop, benen ofzo heb maar echt een heel dikke buik. Kortom: al het overgewicht komt neer op mijn buik. Al is dat dus maar een kilo of 2, dan lijk ik al heel dik.
    Nou ben ik pas 14 jaar oud en heb ik al wel 5 x geprobeerd op een gezonde manier af te vallen, alleen de 1e poging is gelukt. Probleem was dat ik daarna alles (en meer) er weer bij aan at. Qua eten is vooral het probleem dat ik doordeweeks het goed volhoudt, maar in het weekend alles (of meer) er weer bij aan eet.
    Mijn bewegen, is zoals ik net al zei, veel te weinig. Nou ben ik een tijdje ziek geweest (ontstekingen aan de huid, buikpijn hoofdpijn, etc.) en ben daar echt moe van geweest. Ik ga nu ook nog halve dagen naar school maar ben al wel weer wat fitter. Probleem is dat ik nu in mijn oude beweegpatroon blijf hangen.

Kortom:

Heeft iemand

Tips om het afvallen langer vol te houden?
    Tips voor in het weekend (bijv. vervangers)

Kan iemand misschien voor mij ergens een bewegingschema (wat ik voor mijn leeftijd nodig heb, ik ben 14 jaar en 1.65 m lang.) opgooglen? Ik vind zelf niets. Alvast bedankt.

Gr Rick
    Ps: tips mag je ook mailen via mijn site.
    klik op de link hieronder:
    aub niet op de site reageren maar gewoon even op het brievenbusje klikken

19. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent pas 14, dan zou ik zeker niet op eigen houtje gaan afvallen! Als je je zorgen maakt over je gewicht kun je beter aan de huisarts vragen of die zorgen terecht zijn, en zo ja, hoe je daar het beste iets aan kan doen. Of een verwijzing voor een diëtist vragen.

Simpele dingen zoals minder snoepen en gezonder eten is natuurlijk altijd prima, maar echt diëten in de zin van minder eten zou ik op die leeftijd zeker niet zonder begeleiding doen. Je lichaam is in de groei en heeft daarom veel voedingsstoffen nodig! Als je zelf gaat diëten is de kans groot dat je ook van die belangrijke voedingsstoffen te weinig binnenkrijgt en dat is niet goed.

Ben je al eens bij de dokter geweest vanwege het vele ziek zijn, moe zijn, en geen hele dagen naar school kunnen? Als daar misschien wat aan gedaan kan worden en je je weer fitter voelt, wordt het vast ook veel makkelijker om meer te gaan bewegen!

20. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nog maar 3 kilo en dan heb ik een gezond BMI!

Laden...

Deel Deze Pagina