Dierenforummers aan de lijn

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Annemarie, 9 jul 2004.

1. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben dit topic een tijd geleden begonnen om serieus te zware forummers te motiveren en stimuleren om af te vallen op een gezonde en verantwoorde manier. Jet heeft een eetstoornis, zoals je ook kunt lezen op haar weblog, het zit psychisch niet goed en daarom is het absoluut niet verstandig om haar te stimuleren zolang ze afvalt op haar eigen manier. In mijn beginpost heb ik een aantal tips staan waardoor je gezond af kunt vallen, het lijkt me een goed plan als we forummers aansporen deze tips te gebruiken.

2. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Srry mensen...
    Ik ga niet meer in dit topic posten :blush:

Het spijt me echt

3. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is al twee kilo af!

4. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf niet eens een weegschaal thuis..
    Zou ik alleen maar depri van worden :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Denk dat het beter is gewoon naar je figuur te kijken en als je dat oke vind is er niks aan de hand..

5. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn figuur is niet oke! Veel te dik

6. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je bent nog jong..
    Meestal komt dat vanzelf wel weer goed..
    Toen ik een jaar of 13/14 was was ik veel molliger dan dat ik nu ben.. (ik woog toen iets van 85 kilo met een lengte van 1.70!)
    vanaf mn 15/16e ben ik ineens een stuk dunner geworden zonder dat ik er iets aan heb gedaan..
    Ik weet natuurlijk niet of je echt te dik ben of dat het je het zelf vind..
    Ik zou maar eens een keer langs de dokter gaan en vragen of je een dieetiste nodig hebt..
    Want op je eigen houtje gaan lijnen op die leeftijd is niet goed!

7. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan je trouwens je BMI berekenen. Is misschien handig als je wil weten of afvallen nodig is of niet.

BMI meter

Voor mij tenminste niet nodig om af te vallen :stuck_out_tongue_winking_eye: Heb een BMI van 18... net genoeg om gezond te noemen. (voor m'n leeftijd... als ik 19 ben moet ik toch proberen aan te komen volgens het schema :stuck_out_tongue_winking_eye: )

8. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een bmi van 21.72, gezond dus.

9. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een BMI van:25.47

Oja ik ben nu met een 1200 calorienen dieet bezig met mijn moeder.Je eet het zelfde alleen dan met minder tussendoortjes enz. Ik heb mijn calorien uitgerekent wat ik per dag eet ongeveer:980 cal(incl.alle maaltijden)

10. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dats te weinig caviagek

11. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    weet ik daarom oet ik er fruit bij eten. 2 stuks

12. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Met zo een 1200 calorien dieet eet je vrij weinig. Ik ga zo weer beginnen met hardlopen. Even weer rustig beginnen.. dus geen 40 minuten willen.. maar eerst gaan voor de 10 of 15.

13. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je hebt zo veel calorien nodig per dag.

14. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    nee je hebt 2000 calorieen nodig als vrouw..
    980 calorieen is de helft dus veelste weinig..

15. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    980 calorieën is veel te weinig voor iemand in de groei (trouwens, voor volwassen ook nog hoor, maar goed)! En ik zou daarom ook niet zomaar een 'grote-mensen-dieet' gaan volgen! Je kunt beter advies vragen aan een diëtist, die kan je helpen met op een gezonde manier afvallen. Je lichaam is nog in de groei, als je nu verkeerd dieet kun je daar veel last van krijgen later!

16. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met Ellie eens... Hulp van een dietist raad ik je echt aan!

17. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de andere eens... Vooral het laatste kan zijn. Als je nu minimaal gaat eten kan je misschien tekorten oplopen van mineralen en vitaminen die je echt nodig hebt. Op die leeftijd en idd in de groei is het beter om dan met dietist in overleg te gaan. Zo een 1200 kalorien dieet is denk niet gebouwd op genoeg binnen krijgen qua voedingsstoffen...

Net gehardlopen. 5, 6 en 7 minuten gedaan en daar tussen paar minuten rust en wat oefeningen. Ging goed.. wel last van mijn enkels en benen, maar qua uithoudingsvermogen ging het goed. Niet moe of buiten adem. Langzaam weer opbouwen dat mijn benen het houden en dan ga ik wat langer lopen.

18. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al eerder bij een dietist geweest het heeft helemaal niets geholpen. Ik wordt ook veel gepest. Dus ik moet van mezelf afvallen.

19. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je geen goede dietist gehad :pensive: . Kun je niet een andere dietist proberen, of bijvoorbeeld via je huisarts een verwijzing naar een goede dietist vragen? Ik snap wel dat je graag wil afvallen als je ermee gepest wordt, maar zomaar op eigen houtje wat gaan doen is slecht voor je, je bent nog maar 14 en je lichaam heeft de voedingsstoffen hard nodig!

En als je dan al perse 'zelf' (dus zonder dietist) wil afvallen, dan asjeblieft geen dieet van 980 of 1200 calorieën per dag, is echt niet goed voor je! Je hebt maar 1 lijf en daar moet je het nog heel lang mee doen, dus wees er zuinig op!

20. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik zal er over nadenken.

Laden...

Deel Deze Pagina