Dierenforummers aan de lijn

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Annemarie, 9 jul 2004.

1. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk? Ja, jij hebt een prima figuur! Kijk, als jij je prettiger voelt met nog een paar kilo minder moet je dat vooral doen, maar let op dat je niet doorslaat. Iedereen heeft dingen die hij/zij niet mooi vindt aan zichzelf die anderen helemaal niet opvallen. Pas op dat het niet steeds verder gaat, dat als je straks nog 5 kilo lichter bent je dan denkt van 'ja maar er zijn nog steeds dingetjes die ik niet zo mooi vindt, dus laat ik nog maar wat meer afvallen'. Dat gaat zo al snel tot in het oneindige door totdat je echt niet meer gezond bezig bent. Honderd procent tevreden over zijn/haar uiterlijk is denk ik (bijna) niemand, maar meer en meer afvallen maakt niet altijd dat die dingen weggaan. En sowieso betekent dunner niet altijd mooier. Vaak werkt het beter om je ergens anders op te focussen: op jezelf van binnen, jezelf accepteren zoals je bent, en zien welke dingen je wél mooi vindt aan jezelf. En je realiseren dat echt absoluut niemand een 100% perfect lichaam heeft.

En je hoeft overigens ook niet perse af te vallen om er strakker uit te zien als je dat zo graag wil: je kunt ook volop sporten zonder afvallen (genoeg blijven eten), dan wordt je wat gespierder en ziet je lijf er strakker uit zonder dat je gewicht te laag wordt.

2. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook bezig met veel thuis oefeningen :grinning:

ik eet ook niet echt minder eet nooit echt veel dus

3. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 1.73 en weeg ongeveer 60 kg. Dat is idd gezond gewicht, en ik kan ook wel zeggen dat ik redelijk trots op mijn lichaam ben. Ondanks dat het gewicht van mijn eigenlijke borsten aan mijn kont zitten :laughing:

5. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hahahaha...hmm dat nou ook weer niet bij mij, heb soms ook niet het gevoel dat mijn lichaam helemaal in verhouding is...
    heb wel normale bh maat volgens mij :smile:

6. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat eet je dan op een dag Shesannie ?

7. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    smorgens meestal niets..dan ben ik al misselijk en moet ik niet aan eten denken :wink:

ik ben echt panish bang voor overgeven dus tja dan eet je niet zo gauw.

smiddags eet ik ook nog niets meestal geen honger of geen tijd om iets te eten te pakken..sta er niet echt bij stil..drink ik soms wel een kopje thee met honing zonder suiker..
    Ik kook meestal rond 5 uur aardappels met groente en vlees of iets anders neem dan vaak 2 aardappeltjes (zonder Jus) een beetje groente en soms een klein stukje vlees.

Tja en s avonds niets eigenlijk soms als ik zin heb pak ik een bus pringles en eet ik daar een paar stukjes van, maar na een paar ga je toch denken dat het niet echt goed voor je is :smile: ik eet ze ook niet elke avond hoor :wink:
    en savonds neem ik meestal 1 glas water..
    Dat is het zo'n beetje dus is wel goed toch

8. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook s'ochtends! ik kan echt niks door mn keel krijgen en ben hartstikke misselijk..
    Schijnt erg slecht te zijn voor verbranding enzo dat s'ochtends niks eten..

Maar ik vind dat je echt veelste weinig eet..

9. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, dat is niet goed, dat is veels te weinig. :wink:
    Klinkt stom maar juist door 's ochtends te eten val je sneller af, je stofwisseling gaat dan beter werken.

En je moet echt min. 2 goede maaltijden hebben op een dag om af te vallen.
    Avondeten moet je ook aan werken, het wil niet zeggend dat als je geen of weinig avondeten eet je dan afvalt, vaak ga je dan juist snacken, eet je gewoon goed avondeten (van goed avondeten wordt je niet dik, dat heeft je lichaam nodig om goed te functioneren) dan heb je 's avonds ook minder zin om te snacken, dan ben je verzadigd.

En zeker niks eten 2 uur voor je naar bed gaat.

Tussen de maaltijden een tussendoortje pakken zoals fruit of een cracker stimuleerd je spijsvertering ook, zodat je ook weer afvalt.

Een vriendin van me had flink overgewicht en wat bleek, ze at te weinig, nu eet ze 3x per dag en eet 2 tussendoortjes en ze is nu op een gezond gewicht.

10. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nooit meer gegeten overdag dus merk er niks van, ik wil dus niet het risico lopen dat ik misselijk wordt want dan wordt ik helemaal hysterisch om het maar even anders uit te drukken..
    ik probeer tegenwoordig wel smorgens een broodje te eten soms lukt het me wel hoor, moet je alleen niet zien hoelang ik over 1 broodje doe haha als ik iemand heb om mee te kletsen lukt het ook wel ff wat afleiding t klinkt misschien erg overdreven maar zo erg is het niet hoor, ik eet genoeg mijn lichaam heeft hniet meer nodig :wink:

11. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had ook erg veel moeite hoor met 's ochtends eten, maar je bent juist misselijk omdat je lichaam energie wilt hebben en dat haal je uit voeding.
    Je moet je maag dus weer trainen.

Begin dus met iets lichts, bv (magere) yoghurt met wat fruit als je dat lekker vindt.
    Al eet je maar een paar hapjes, dan is het al goed, zo leer je je lichaam weer voeding te accepteren.

Geloof me meid, wat je nu doet is niet gezond, wees zuinig op je lichaam, je hebt er maar 1tje en daar moet je nog even mee doen. :wink:

12. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik woog toen ik 20 was 47 kilo, ik at heel weinig, had nooit honger en nam ook aan dat mijn lichaam het niet nodig had.
    Toen ik zwanger raakte kwam ik best veel aan, na de zwangerschap woog ik 69 kilo.
    Ik wilde graag afvallen en ben dit dus gaan doen, nu weeg ik 56 kilo en ik voel me veel beter dan toen ik zo licht woog, ik heb meer energie, zie niet meer zo wit en ik slaap zelfs beter.
    mijn lichaam had het dus wel nodig, ik wist het alleen niet omdat mijn lichaam zo gewend was aan dat weinige voedsel dat ik geen hongergevoel kreeg.

13. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien heb je wel gelijk !

ik zal proberen smorgens te eten, en s avonds eet ik meestal zoveel als ik op kan ik vin d het geen prettig gevoel dat mijn maag echt vol zit zeg maar dat je zoveel eet dat er echt niks meer bij past..

ik zal zeker smorgens proberen te eten en smiddags ook een broodje misschien helpt het dan wel ja
    Geloof me meid, wat je nu doet is niet gezond, wees zuinig op je lichaam, je hebt er maar 1tje en daar moet je nog even mee doen.
    ** je hebt gelijk ik ga zal het eens proberen :wink:

14. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik netzoals shesannie eet alleen dan wel vele malen meer :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Ik begin met het avond eten en daarna begin ik eten in te slaan tot ik echt prop vol zit..
    Mijn lichaan is daaraan gewend geraakt na een lange tijd zo eten denk ik..
    En s'ochtends heb ik al niet zo veel tijd om te eten omdat ik dan meestal moet opschieten!
    S'middags tsjah.. soms 1 botherham maar meer krijg ik er niet bij..
    En s'avonds eet ik meestal iets wat in de magneetron of oven kan.. erg ongezond eten dus..
    En daarna ben ik zowat de hele avond aan het snoepen tot ik naar bed ga.. :laughing:

15. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha zou is het bij mij niet hoor :wink:

ik eet dus wel gewoon mijn avond eten aardappels en zo vaak mogelijk verse groente en een stukje vlees maar niet zoveel dat ik propvol zit :smile:

En savonds eet ik ook niet echt veel soms nog een broodje als ik honger krijg of es een beetje chips, maar daar ben ik zo in uitgegeten haha een paar stukjes en dan hoef ik niet meer...

Wij doen 1x in de week boodschappen, ik woon niet heel ver uit de stad maar zou echt niet voor 1 boodschapje(snoep dus ofzo) op de fiets stappen..
    dus die koop ik gewoon niet bij de wekelijkse boodschappen dat scheelt weer

16. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar ik bedoel dat ik pas in de avond ga eten en daarna ga snoepen (wel meer dan jou dat zei ik ook al)..
    Sommige mensen vragen ook aan mij hoe ik dat volhoud..
    Maja ik heb er geen problemen mee om tot de avond niks te eten..

17. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik ook niet hoor :wink: en tja als ik honger krijg ik eet ik wel hoor maar ik heb overdag niet zo'n honger...

18. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Shesannie... Dat komt omdat je lichaam eraan gewent is om zo weinig te eten...
    Wat ik nu ga zeggen kan misschien raar ofzo over komen...
    Maar waarschijnlijk staat jouw lichaam op spaarstand... Zoals ik las heb je maar 1 eetmoment per dag? En voor de rest niets... Dan weet jou lichaam dat... en houdt alles vast wat er dan binnenkomt.... Dat is een overlevingsmechanisme.
    Dit helpt jou dus totaal niet met afvallen.... Hierdoor kom je alleen maar aan... (ik spreek uit ervaring).
    Ik heb nu al jaren een eetstoornis.... (moeilijk om toe te geven hr!). En vroeger was ik ook begonnen met proberen afvallen zoals jij nu doet... Dus alleen savonds wat eten... ik was 12/13 toen ik ermee begon , en ben nu 18. In die 5 jaar ben ik 15 kilo AANGEKOMEN. Omdat mijn lichaam is gaan sparen.
    Het hélpt dus gewoon niet...........
    Daarbij leeft je lichaam op je reserves en krijg je dus heel veel vitamine en mineralen tekorten. Wat zoo slecht is voor je lichaam. Je kan botontkalking krijgen, haaruitval, menstruatieproblemen, huidproblemen, flauwvallen, bloedarmoede etc. etc. etc. En dan heb ik het nog niet eens over wat het psych met je doet...
    Het is gewoon heeel slecht!
    Geloof me alsjeblieft. Zoals ik jou postjes lees klink je heel eetgestoord....
    Als je er nog meer over wil weten... pb me dan maar :smile:.

19. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben niet eetgestoord hoor eet prima en op zich ook wel genoeg, ben niet aangekomen de laatste tijd (gelukkig) kzal je eens een pb sturen :wink:

20. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ WillyWonka:
    Heel interessant wat je verteld over die spaarstand...
    En heel knap dat je durft toe te geven dat je een eetstoornis hebt!

En idd als die bijkomende problemen (als deze: botontkalking krijgen, haaruitval, menstruatieproblemen, huidproblemen, flauwvallen, bloedarmoede) worden vaak "vergeten".

Laden...

Deel Deze Pagina