Dierenforummers aan de lijn

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Annemarie, 9 jul 2004.

1. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    En nu allemaal 'Woef' zeggen :laughing:

Dit topic is voor iedereen die serieus te zwaar is en overgewicht heeft. Dit kun je o.a. berekenen aan de hand van je BMI (Body Mass Index). Je kunt dit topic zien als een stok achter de deur of een dagboek.

[hr]

Afvallen hoe moet dat?

Hoe het niet moet. Hieronder de twee grootste gemaakte fouten van lijners:

• 1 Het veel minder of niets meer eten.
      2 Het volgen van crashdieeten, ook wel bekend als de: soep-, sap-, en ziekenhuisdieeten.

Waarom werkt dat dan niet?

Op korte duur zijn die dieeten fantastisch! Lekker snel veel kilo's eraf. Wat men alleen vergeet, is dat je aan zulke dieeten eeuwig vast zit. Door veel minder, niet, of slecht te eten, gaat je lichaam spieren verbranden.

Spieren heb je nodig om vetten om te zetten in je lichaam. Stop je met het dieet, dan eindig je met minder spiermassa. Je lichaam heeft minder 'mankracht' en jij zal meer aankomen dan je afgevallen bent. Vooral als je weer terugvalt in je oude patroon. Dit heet ook wel het jojo-effect!

Om het resultaat te behouden, zal je je dus eeuwig aan het gevolgde dieet moeten houden.

[hr]

Hoe moet het dan wel?

Hier een aantal tips om je opweg te helpen:

• 1 Verander je eetpatroon voor de rest van je leven.
      2 Bewegen, bewegen en nog eens bewegen!
      3 Leer van je eigen lichaam houden en streeft niet naar onrealistische doelen.
      4 Wees niet te streng voor jezelf, snoepen mag! Maar met mate!
      5 Vervang 'volle' producten door 'light' (bijvoorbeeld: kaas45+ wordt Milner)
      6 Maak je omgeving duidelijk dat je serieus bezig bent met afvallen.
      7 Beloon jezelf bij iedere mijlpaal, bijvoorbeeld met een tijdschrift of een douchegel.
      8 Sla geen voorraden snoep en koek in, haal in huis wat je binnen een paar dagen kunt eten (bij normale consumptie!!)
      9 Drink veel water, vooral als je trek krijgt in iets lekkers.
      10 Weeg je niet meer dan 1x per week om het focussen op je gewicht te voorkomen.

[hr]

Favoriete producten

Hier volgt een lijstje met mijn favoriete 'lichte' producten :grinning: Aanvulbaar met suggesties!

Dranken
    -7Up light
    -Coca Cola light
    -Rivella
    -Groene thee
    -Rhamnusbast thee
    -Aquana Sportwater

Beleg
    -Filet Americain
    -Kipfilet
    -Kalkoenfilet
    -Smeerkaas met ham
    -Milner kaas
    -Paturain Linesse

Broodproducten
    -Ontbijtkoek
    -Matze crackers
    -Cracottes
    -Knäckebrot

Snacks
    -Rijstwafels met kaas
    -Snack a Jacks
    -Rice cracks
    -Rice toast
    -Zoute stokjes

[hr]

Handige linkjes

Voedingscentrum
    Gezondheidsplein
    Overgewicht.nl
    BMI meter
    Digitale diëtist

Recepten
    Slimfast
    Supermarktgids
    Weightwatchers
    Sligro
    AH
    Webchef
    Receptenweb
    Smulweb

2. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik eet elke ochtend knackebrod met slankie smeerkaas met sambal. Is toch ook lichtverteerbaar?

Zoute stokjes neem ik in het weekend inplaats van chips of snack a jack.

Ik ben dus al een beetje op de goede weg :wink:

3. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja hartstikke goed =D>

Je kan jezelf wel alles verbieden, maar dan krijg je juist steeds meer de neiging om te 'proppen'. Gewoon wat lekkers in het weekend nemen, maar dan lichter :ok:

4. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend weet dat ik op dieet ben... komt hij thuis met slagroomgebak!!! Hahaha.. ik heb maar een klein stukje genomen de rest van het gebak mag hij. Ik heb het vandaag nog niet aangeraakt :wink: Ik ga zo ffies lekker een appeltje eten en steek mijn tong uit naar het gebak en keer mijn rug er naartoe :wink:

5. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik vernam dat een veganistisch dieet een hoop kilo er af zou krijgen, maar bij mij is het nog gelukt :pensive:

Overigens zijn sojaproducten zeer goed in een dieet. Zeker als je cholestrol wat te hoog is. Gewoon bij de AH wat Alpro soja drinks halen. Zeer lekker.

Het is wel lastig om minder te eten zeg...chips en lekkere snacks zijn zo verleidelijk. Ik wil zeker 20 tot 25 kilo afvallen. Op curacao zal ik wel voornamelijk veel drinken en wat meer bewegen. En minder vettige dingen eten. Dus ik denk dat ik daar wel wat kilo's afval :smile:

Veel water is idd zeer goed. Maar ook weer niet teveel water anders verdrink je :smile:
    En dat is eigenlijk echt zo..hydro..nogwat heette het als je teveel water direct achter elkaar drinkt... :smile:

En elke dag goed eten. 5 volkorenbroodjes/boterhammen is zeer goed om je vertering te stimuleren.

6. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    He dat heb ik ook pas gelezen, over watervergiftiging. Het heeft iets te maken met het natriumgehalte in je lichaam en komt voornamelijk voor bij sporters die heel veel koud water achter elkaar drinken.

Zal eens zoeken of ik het nog kan vinden!

Edit: Linkje

7. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit op een gezond gewicht, het enige wat ik wel wil is weer gaan sporten.

8. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt 's ochtends ook magere yoghurt nemen met zoetstof.
    Ik drink thee, cola light en water.
    Tussen de middag 3 boterhammen met licht beleg.

Maar wat eten jullie nu 's avonds??

9. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Heel veel pasta's en rijst met verse kruiden en groenten.
    Ik bak ook altijd met olie nooit met boter.
    (behalve bij de wekelijkse aardapelen het stukje vlees)

10. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Euhm je kunt zoveel eten, o.a. dit eten wij regelmatig:

rijst met chicken 2 night en een stukje kip
    een groente met aardappelen (of puree) en vlees
    soep met belegde broodjes
    nasi
    macaroni
    allerlei soorten pasta
    gemengde sla met dressing, ei en kip

Gewoon alles met mate nemen, voorzichtig met sauzen e.d. En natuurlijk een grilpan gebruiken! Alles grillen scheelt enorm, vooral in vet. Plus het eten is veel smakelijker :smiley:

11. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit ook op een gezond gewicht.
    Helaas betekend een gezond gewicht niet altijd een strak lichaam :wink:
    Heb namelijk ook een beetje buikvet en zeker ook vet op mn heupen en dijen waar ik wel vanaf wil.
    Hoeft niet minder qua omvang..maar wel strakker zegmaar.
    Net als cellulites... (vorige zomer giggelden er zelfs een paar meisjes die achter me stonden in de rij voor ijs en gingen vervolgens kijken of zij daar ook al last van hadden :pensive: )

Maargoed, das eigenlijk alleen maar beter te krijgen door te sporten.

Dus dat moet ik ook maar gaan doen.

12. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Op tv maken ze nu reclame voor een soort tostiijzerpan. Het ding staat schuin dus al het overtollige vet loopt netjes in een bakje.

De moeder en zus van een vriendin van mij hebben er eentje gekocht en zijn er uiterst tevreden over.
    Die vriendin wil er zelf ook snel eentje aanschaffen (zij is trouwens dmv weightwatchers van ongeveer 106 kilo naar iets meer als 80 kilo gegaan).

13. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    die ken ik, ik heb er ook over na zitten denken maar ik heb nog nooit iets bij de t.v. gekocht, puur omdat ik het niet vertrouw.

14. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    De George Foreman Grill heet ie (ff gebeld met vriendin)

Volgens haar was ie bij de Wehkamp tv..dus waarschijnlijk gewoon bij de Wehkamp verkrijgbaar?
    Of bij de Kijkshop ofzo.. V&D misschien.

Haar andere zus heeft er overigens ook eentje... De hele familie is tevreden :grinning:

15. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik 's avonds eet is gewoon groente. Met aardappelen, ook wel gefrituurde aardappelschijfjes oid. En soms dan rijst met een tomatensausje.

En laat op de avond een beetje (veel) chips (elke avond bijna wel iets lekkers iig, tenzij ik al veel vet heb gegeten op een dag). Daar moet ik ook mee stoppen...
    Op zich vaag eigenlijk...als iets dierlijks in een product zit, dan hoef ik het niet...maar als het aankomt op lekkere dingen die vegan zijn...dan lukt het me niet.... grrr....

16. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij bijvoorbeeld de Marskramer hebben ze die in panvorm en dat scheelt wel een eurotje of 30/40. Je hebt dan alleen niet de broodjes-opwarmfunctie, maar het idee is precies hetzelfde.

Hier de George Foreman Grill (wat een naam) :laughing:

17. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja lijnen is meestal lijden :pensive: Ik slik nu Bio-Chromium pillen, die helpen de bloedsuikerspiegel normaal te houden (krijg je minder snel trek in zoet e.d.). Er zit alleen chroom in en ze zijn ook geschikt voor vegetariërs staat erop :wink:

Dat 's avonds snacken slaat meestal hard aan, helaas :confused:

18. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Geschikt voor vegetariers is niet altijd geschikt voor veganisten...maar ik zal eens kijken of er ook zulke dingen voor vegans zijn (en of die geschikt zijn voor vegans).

19. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh ja :persevere: Ik kan je wel de ingrediënten geven als je dat wilt?

Laden...

Deel Deze Pagina