Denk na

Discussie in 'Stemmen' gestart door limburg vooruit, 11 mei 2007.

?

Denk na

1. ik heb nog nooit een dier gekocht/opgevangen en het weer weg gedaan

70 stem(men)
    90,9%
  2. ik heb ooit al dieren gekocht/opgevangen en terug weg gedaan

6 stem(men)
    7,8%
  3. ik heb nog nooit een dier gekocht/opgevangen

1 stem(men)
    1,3%
  4. andere

0 stem(men)
    0,0%
  5. ik heb nog nooit een dier gekocht/opgevangen en het weer weg gedaan

70 stem(men)
    90,9%
  6. ik heb ooit al dieren gekocht/opgevangen en terug weg gedaan

6 stem(men)
    7,8%
  7. ik heb nog nooit een dier gekocht/opgevangen

1 stem(men)
    1,3%
  8. andere

0 stem(men)
    0,0%
  1. limburg vooruit

Lid geworden:
    3 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Steeds worden wij geconfronteerd met mensen die "plots" alergisch zijn voor hun konijn of hamster? Steeds komen er mensen klagen dat hun dier zo groot is? Waarom denken mensen niet na voor ze een dier aankopen? Wij geven alle uitleg die ze nodig hebben en soms nog meer, toch helpt het niet altijd.

Wij krijgen bijna wekelijks reptielen aangeboden ookal verkopen wij GEEN reptielen, ik kan deze dieren spijtig genoeg niet zelf opvangen en moet ze doorsturen naar opglabeek op andere opvangcentra. Zelf wil ik later wel zulke dieren opvangen, momenteel is dit onmogelijk.

Nu is mijn vraag, Wat denken jullie hierover.

ps, dit mag geen discusie worden over het wel of niet vekopen van dieren in winkels!!!!!

2. limburg vooruit

Lid geworden:
    3 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal opennen, ik heb al veel dieren opgevangen, kippen, konijnen, vissen, anolissen, langstaartleguanen, waterschildpad.

Al deze dieren zijn of nog hier of hier gestorven op de waterschildpad na. Deze is naar een vrouw gegaan die er meerdere had en een mooie vijver voor deze dieren. Ik kon ze spijtig genoeg niet meer houden wegens plaatsgebrek.

3. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb veelal opvangdieren hier zitten. Dieren die hier komen, gaan nooit meer weg, vermits het veilig blijft. Er zijn hier maar ooit 2 dieren weggegaan. Hond 1 was een collie, die via de collieopvang bij ons kwam. Deze hond moest met spoed weg uit het oude huis, omdat hij dara de kinderen had gebeten. Nu was mijn broertje pas ene jaar of 9 en ook deze greep hij. Het bekende werhaal achteraf, hond had alleen met de kinderen in de huiskamer gezeten. Deze hond is naar een ouder echtpaar zonder kinderen gegaan.

Hond 2 was van een client van mijn moeder, welke met spoed opgenomen moest worden. De hond dus maar mee naar huis genomen, maar eenmaal thuis bleek het een onopgevoed dominant figuur te zijn. Ook kon deze hond absoluut niet bij de katten, wat erin resulteerde dat de hond veelal buiten zat. Heel erg veel blaffen. Na lang nadenken besloten we dat het eerlijker was om de hond een huisje te geven zonder andere dieren. Dus met pijn in ons hart naar het asiel om de hond af te staan (niemand uit de buurt wilde hem hebben, iedereen kende de reputatie). In het asiel aangekomen komen er 2 mannen binnenlopen, die op een boerderij wonen. Zij zochten een hond die waaks genoeg was, maar ook aandacht wilde hebben. Hoppa, daar was Rambo. Hij is het asiel mee ingelopen en is niet eens ingeschreven, hij werd gelijk weer mee genomen. De schuldgevoelens werden er in ieder geval een stuk minder door.

Nogmaals, dit waren echt onhoudbare situatie, normaliter blijft een dier bij ons tot die sterft. Een dier heb je voor je leven, niet voor even.

Ik walg van mensen die dieren gebruiken als modeicoon, en dan vervolgens het dier weer dumpen. Een jaar nadat de film "101 Dalmatiers" was uitgekomen, zaten alle asiels opeens bomvol met dalmatiers.

4. limburg vooruit

Lid geworden:
    3 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo denk ik er ook van, alle dieren die hier komen sterven hier ook (op de schildpad na dan)

Nu is er een rage met de chihauhau aan de gang, we krijgen dagelijks mensen die problemen hebben met die ondingen. Dit is de fout van die paris hilton, goed dat ze nu vast zit.

Je mag ook reageren, heb er een poll bij gezet.

5. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik vind dat mijn antwoord er niet bij staat :wink:

6. limburg vooruit

Lid geworden:
    3 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is u antwoord, zet ik het er bij. Er staat ook andere eventueel. Maar voor je me verkeerd begrijpt je hebt gelijk gehad om die 2 honden weg te doen. Je moet in de dieren hun plaats kijken, niet naar de uwe.

Als je een dier niet meer kunt huisvesten om welke reden ook zoek een GOEDE oplossing. Dat heb jij gedaan.

7. leyla

Lid geworden:
    18 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    *ik heb nog nooit een dier gekocht/opgevangen en het weer weg gedaan

Ik heb wel een baby-ekster en een duif opgevangen,maar zo'n dieren kan je niet zelf houden dus die hebben we naar een aangepaste vogelopvang gebracht.

8. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor de eerste gekozen, nooit een dier weggedaan :thumbsdown:

Sh*t herriner met net dat mijn vader de duiven had weggedaan :persevere:

9. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    *Ik kies er zoveel mogelijk voor om opvangdieren te nemen, en deze gaan slechts weg als de situatie onhoudbaar word, of als dit eerlijker is tegenover het dier.

10. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wij zijn ook van het principe dat een dier hier komt en hier ook blijft tot het sterft.
    In al die jaren zijn er hier al veel dieren gekomen (en helaas ook gestorven).

Toch hebben we 3 keer een dier moeten wegdoen omdat de situatie onhoudbaar was.

De eerste was een hond die we hadden toen we nog klein waren.
    Was echt een schat van een hond maar een tikkeltje nerveus.
    Helaas waren er een paar buurkinderen die het enorm grappig vonden om met stokken op de omheinig te slaan waar onze hond echt compleet dol van werd.
    Onze vader heeft de hond wel eens losgelaten (op die kinderen) maar ze waren niet onder de indruk van ons of de hond (was nochtans een redelijk grote scheper) en bleven onze hond opjutten.
    Mijn broertje was in die tijd een kruipertje, beginnend lopertje.
    De hond liep in al z'n zenuwachtigheid m'n broertje wel eens omver, waarop mijn broer luidkeels begon te huilen waardoor de hond nog zenuwachtiger werd en naar m'n broer begon te grommen.
    Mijn moeder wilde niet wachten tot er ongelukken gebeurden en heeft de hond weggegeven aan kenissen van ons (zonder kleine kinderen).

De tweede was ook een hond. We hadden haar gekocht als gezelschap voor onze andere hond maar dat ging niet echt goed.
    De nieuwe hond was veel te onstuimig (kwam van een boerderij en was eigenlijk bijna niet binnen te houden) en beet onze oudere hond telkens om te spelen.
    Het eindigde ermee dat onze oudere hond constant onder de bijtwonden zat en compleet depressief in haar mand lag te liggen en niet meer wilde eten.
    Toen hebben we de jongere hond ook aan kenissen gegeven.

De derde was een kat.
    Ook deze hadden we van een boerderij gehaald en in het begin ging dat wel goed.
    Maar op de duur ging hij bij de buren binnen en daar plassen of eten stelen.
    Om burenruzies te vermijden hebben we geprobeerd om de kat binnen te houden.
    De kat kon daar echter niet tegen en had zichzelf boven op een kast geparkeerd en kwam er niet meer af (hij sliep dus naast z' eigen ontlasting, volgens mij moet een kat toch al ver heen zijn voor ze zoiets doen), áls hij er dan toch nog afkwam deed hij niets anders dan iedereen en alles aanvallen.
    Na 2 maanden was de situatie echt onhoudbaar geworden en hebben we hem terug gebracht naar de boederij waar hij nog jaren gelukkig is geweest als jagende boerderijkat.

Buiten deze 3 hebben we al vele honden, katten, knaagdieren en ander klein gespuis in huis gehad en die zijn allemaal bij ons gebleven tot ze stierven, of ze zijn hier nog altijd.

11. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind je vraagstelling nogal ongenuanceerd; er zijn allerlei redenen waarom mensen afstand doen van hun huisdier en bij sommige redenen kun je inderdaad vraagtekens zetten maar in andere gevallen is het juist in het belang van het dier. Ik help geregeld mee in een dierenopvang dus zie heel wat smoesjes voorbij komen, maar het gebeurt ook dat mensen wegens onvoorziene omstandigheden en met heel veel verdriet afstand moeten doen van hun huisdier en ik vind dat je dat niet allemaal zomaar over één kam kunt scheren. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het niet verschrikkelijk is dat zoveel mensen onbezonnen aan een huisdier beginnen, dat ben ik namelijk helemaal met je eens.

Ik heb 2 keer een dier teruggebracht naar de opvang waar het vandaan kwam. In beide gevallen vond ik dat echter heel iets anders dan 'een dier kopen in de dierenwinkel, er drie weken later op uitgekeken zijn en hem dan maar in een opvang dumpen' ofzoiets.

De eerste was konijn Oscar; die was bedoeld als vriendje voor konijn Madelief maar het klikte niet. In overleg is Oscar toen teruggegaan naar de opvang waar hij ook vandaag kwam, het doel was immers om eenzame Madelief een vriendje te geven, niet om vervolgens twee eenzame konijnen in aparte hokjes te hebben.

De tweede was gerbil Pim. Ik had het gerbilduo Pim en Nero uit de opvang gehaald als vriendjes voor onze gerbils Pluk en Aagje, maar Pim lag niet goed in de groep. Toen leek het ons ook beter hem terug te brengen. In de opvang heeft hij een vriendje gevonden waar het wél mee klikte.

12. limburg vooruit

Lid geworden:
    3 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk in een dierenwinkel en geloof me, wij krijgen de stomste verhalen voor dieren terug te brengen. Het gebeurt soms dat ze iets terug brengen en dan iets anders mee willen nemen wat ik natuurlijk weiger, we zijn geen opvangcentrum.

Het gebeurt veel dat er mensen uitleg komen vragen over bv waterschildpadden, als ik ze de uitleg dan geef (ook al hebben we geen waterschildpadden) zie je hun gezicht veranderen en willen ze er vanaf. Heb al meerdere keren aan klanten gevraagd waarom ze dan een dier in huis halen. Telkens krijg ik hetzelfde antwoord. Het was zo lief.

Wat moet ik dan zeggen?

13. theod

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Als opvang voor schildpadden krijg je niets anders dan opvangdieren, probeer ze ook terug te plaatsen maar het probleem is dat niemand grote schildpadden wil, die zijn niet ze schattig ls die kleintjes van 2/3 cm.

14. Dorientje

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn ook van het principe dat als we een dier aanschaffen, het ook blijft tot het sterft. We hebben ooit wel twee honden naar het asiel gedaan maar die hadden we eigenlijk niet echt bewust aangeschaft.

De eerste keer:
    M'n vader rijdt van z'n werk naar huis. Onderweg ziet hij een rondzwervende keeshond. Hij twijfelt even of hij moet stoppen maar ziet op dat moment dat de hond wordt aangereden door een vrachtwagen. M'n vader stopt onmiddelijk en gaat kijken hoe de hond eraan toe is. De vrachtwagen is overigens doorgereden. De hond was er niet zo heel erg aan toe en m'n vader heeft hem in de auto geladen en is ermee naar de dierenarts gereden. Wat er precies mis was weet ik niet, het is al zo lang geleden en ik was toen nog klein. In ieder geval besloten m'n vader en moeder om de hond te houden. We hadden op dat moment echter al een hond. Een echte buitenhond die niet binnen mocht. De keeshond wilde echter niet buiten en bleef dus altijd maar binnen. Op den duur merkte we aan onze eerste hond dat hij nerveus werd van de keeshond die altijd binnen zat. Eigenlijk vonden we het ook niet echt eerlijk dat de kees binnen mocht en de andere niet. Toen hebben m'n ouders met veel pijn in het hart besloten om hem naar het asiel te brengen. Hij was nog maar net in het asiel of mijn grootmoeder besloot om hem te adopteren. Ze had er lang over nagedacht maar ze vond het zo zielig voor het arme ding dat ze hem is gaan halen. De keeshond heeft uiteindelijk nog maar een paar maanden geleefd. Hij had erg veel last van z'n maag en darmen. Volgens de dierenarts was het ook al een erg oude hond. Op den duur poepte de hond heel het huis onder en tijdens het poepen had het arme beest zo veel pijn dat hij minutenlang stond te janken. M'n grootmoeder heeft nog allerlei dieetvoeders geprobeerd maar niets hielp. Volgens de dierenarts was het het beste om het dier in te laten slapen. Waarschijnlijk zijn de maag en darmproblemen ook de reden waarom het dier op straat gedumpt werd :imp:

De tweede keer:
    Al enkele dagen liep er een labrador door de straat te zwerven. We hadden in de buurt al een paar keer nagevraagd of iemand wist van wie die hond was maar niemand wist het. Op den duur heeft m'n moeder hem meegelokt in onze garage en heeft ze het asiel gebeld. Zij zijn de hond komen ophalen. Ook hier vonden m'n ouders het erg jammer dat ze de hond niet konden houden maar ja, we hadden er geen plaats voor.

In beide gevallen zijn het dus dieren die we niet bewust zijn gaan kopen om dan weer weg te doen of zo. We hebben de honden gevonden en we konden ze helaas niet houden.

15. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben veel dieren opgevangen, van moederloze kittens tot een boa contrictor met brandwonden.

De zoogdieren die hier zijn gekomen zijn er nog of zijn hier gestorven.

De boa's en korenslangen hebben we wel weg gedaan, waarom die wel?
    We hadden er nog weinig tijd voor ivm mijn werk en moederschap en na heel mijn leven voor reptielen gezorgd te hebben ben ik een beetje de interesse verloren, slangen hebben gelukkig geen emotionele band met een mens.
    Ik had er wel moeite mee maar ze zijn stuk voor stuk naar mensen gegaan met wie ik nu nog contact heb, dus ik weet dat het goed met ze gaat.
    We hadden ze nooit zomaar gedumpt ofzo, dat zeker niet.

Mijn mening, je zorg goed voor een dier of je zoekt er een goed ander huisje voor.

We hebben nu 4 katten en 2 gekko's.

16. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt wij krijgen ze ook best veel binnen in de opvang, vaak zijn ze al in de sloten/vijvers gedumpt en worden ze door de dierenambulance hiernaartoe gebracht (al zijn er nog wel medewerkers van de dierenambulance die mensen het advies geven de gevonden schildpadden weer in de vijver terug te zetten :thumbsdown: :persevere: ) gelukkig weten veel dat dat dus niet de bedoeling is..
    Wij hebben laatst een grote schildpad binnen gekregen zn schild was zo'n 40 cm? mensen hadden hem op de trainrails gezet in de hoop dat de trein erover heen zou rijden :smiling_imp: :flushed: gelukkig kon de conducteur op tijd stoppen en heeft de schildpad laten ophalen door de dierenambulance en nu zit hij hier in onze grote vijver..

Maar wij krijgen zoveel dieren binnen in de opvang..

17. dees77

Lid geworden:
    29 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap de vraag niet :@

18. dees77

Lid geworden:
    29 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    andere denk ik

19. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal eens met Irma :ok:

@ Dees77: Het is al vaker gezegd: gebruik de WIJZIG-knop eens als je wat meer te zeggen hebt dan 1 regel. Dit is zo zwaar irritant!

20. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    @dees77, wijzig knop gebruiken idd, dit is de laatste waarschuwing!!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. ikkeirene
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    4.419
  2. Sjoesjana
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    948