De vraag van 25 augustus

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Sheela-4ever, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat vind jij van de klimaatverandering?

't Is voor vandaag weer eens een serieuze vraag

2. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja wat moet je er van vinden... Het is een feit en ik vind dat er iets aan gedaan moet worden.

3. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch 26 augustus?

4. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klimaat veranderd gewoon. Niks aan te doen. Vroegâh hadden we nog gewoon af en toe een ijstijd. En af en toe een tropisch klimaat. Toen hoorde je er ook niemand over :wink:

Alleen omdat nu onze samenleving in gevaar is door de veranderingen is het opeens hot.

Je doet er toch niks tegen. De natuur stop je echt niet

5. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk omdat ik het heel erg vind. Ik probeer altijd milieubewust te leven!

6. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha :laughing: , eentje die oplet :wink:

Jah wat vind ik ervan... ik ga in mijn mening wel mee met basch. Maar ik vind wel dat we met zijn alle wel wat milieu bewuster bezig mogen gaan zijn. Kan nooit verkeerd zijn...

7. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lig er iig niet wakker van, en let er ook niet op. In je eentje verander je niets. Dan kun je wel gaan zeggen 'Ja maar met z'n allen wel!!!'
    Tja dus als ik het doe, doet de rest het ook?

8. geitje

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klimaat veranderd altijd, ik vind dat we ons daar niet zo druk over moeten maken.

9. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee. Maar als iedereen zo denkt verandert er sowieso niks :wink: (wat overigens geen verwijt is hoor).

Ik weet niet wat ik van de klimaatveranderingen vind. Als het hier warmer word, dan vind ik het alleen maar mooi :grinning: :wink:
    Klimaatveranderingen zijn op zich een natuurlijk proces. De enige rede waarom we er nu zoveel aan willen veranderen (en vroeger voor bijv de ijstijd niet) is omdat we ons nu realiseren dat heel veel mensen en dieren eraan kunnen doodgaan.

10. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedoel ik. Als iedereen zo denkt.
    Maar als ik zo denk, wil dat toch niet zeggen dat iedereen dan zo denkt? :stuck_out_tongue_winking_eye:

11. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de veranderingen doorgaan zoals nu word het hier juist kouder.
    De zeestroming die nu onder engeland vandaan door het kanaal nog enigszins warm water hierheen vervoert zal als het zo doorgaat zich verplaatsen. Daardoor gaat de stroing boven engeland lang richting kanaal. Dus kouder water. Hierdoor zullen we ook een kouder klimaat krijgen.

12. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    krijgen we een kouder klimaat??

maar het is juist zo warm de laatste tijd...

13. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de natuurlijke veranderingen kunnen we idd weinig doen. Maar er is nu wel een versterkt broeikaseffect bezig. Sommige mensen ontkennen het en noemen het 'natuurlijk', maar je kan moeilijk zeggen dat er iets niet mis is.

Daarnaast.. zelfs als je twijfelt... dan is het beter het zekere voor het onzekere te nemen.

14. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was het in de jaren '60 ook. Dat is gewoon een schomeling die leke zoveel jaar voorkomt. NEt als dat je periodes heb met hele strenge vorst en daarna weer hele milde winters. Dat wisselt elke 30 a 40 jaar zowiezo

15. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan er niet echt iets zinnigs over te zeggen. Heb veel gelezen over broeikaseffect en daar zijn goede bewijzen voor, maar er zijn (in mijn leken-perspectief) even goede bewijzen dat onze CO2-uitstoot geen invloed heeft. En dan varieren de onderzoeken nog in wat dat broeikaseffect dan voor gevolgen zou hebben: of het warmer wordt, of we in een ijstijd komen, of dat het rond de evenaar warmer wordt en bij ons kouder. Dus ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Natuurlijk zijn er altijd schommelingen, ijstijden enzovoorts, maar ik ben toch geneigd te denken dat onze menselijke activiteit toch wel invloed heeft.

Al die uitlaatgassen etcetera, al zou het het klimaat niet beïnvloeden, dan nog lijkt het me beter alles te beperken omdat smog enzo voor onszelf en het milieu ook niet gezond is. Daarnaast wordt er vrijwel alleen gepraat over uitstoot verminderen vanwege het broeikaseffect. Dat we over enkele tientallen jaren door de fossiele brandstoffen heen zijn lijkt me ook een punt om bij stil te staan en om op zoek te gaan naar alternatieve methoden.

Tweede punt vind ik dat het feit of de mens nu wel of niet verantwoordelijk is voor de klimaatverandering niks te maken heeft met de noodzaak tot rekening houden met klimaatverandering. Je kunt het klimaat natuurlijk niet tegen houden, en uiteindelijk zal Nederland toch wel tenondergaan in de zee, maar ik zou graag zien dat de politiek zich meer inzet voor betere dijken enzo, en ook meer aandacht voor het wereldvoedselprobleem dat zou kunnen ontstaan. Maar helaas focust de politiek zoals altijd alleen op korte-termijn-problemen want ja, dat levert nú tevreden kiezers op die over 4 jaar weer op je stemmen he...

16. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ik het (volgens mij op national geographic) gehoord heb is dat het om de volgende reden afkoelt.
    In de oceanen stromen de warme golfstromen. Als de aarde opwarmt smelten de polen, wat betekent dat er relatief koud water in de oceaan en dus in de warme golfstromen komt. De warme golfstromen, die voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de temperaturen op aarde, zullen afkoelen en daarmee zal dus ook de temperatuur op aarde afkoelen. Schijnbaar kan dit uiteindelijk zelfs betekenen dat het zodanig afkoelt dat er weer een ijstijd aan komt.

Maar misschien spreek ik wel van een situatie op lange termijn en heb jij het over de korte termijn.

Ik zou er in ieder geval niets op tegen hebben als de gemiddelde temperatuur een stukje daalt :wink:

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina