De vraag van 16 september

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Irma-Utixo, 16 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, nu mag ik hoor.

Wat is je stomste bekeuring ooit?

Ik zal de spits wel afbijten, want voor de slimmeriken, ja, ik heb er net 1 binnen.

Je moet je auto in de daarvoor aangegeven vakken parkeren hier (ca 8 vakken op veel meer gezinnen met meerdere auto's). De politie heeft schijnbaar niets beters te doen en bekeurt nu bij ons thuis. De auto's die naast het huis stonden hebben allemaal een fikse boete. Mijn uitleg dat iedereen het leuk vind om z'n auto hier neer te zetten, ook mensen die hier niet wonen, mocht niet baten. De brandweer zou niet goed kunnen draaien (dan rijden ze toch gewoon 5 cm door..., of nemen ze de andere kant van de straat) Maar goed, wij kunnen 's avonds dus nergens parkeren, aangezien alles vol staat, en dan moeten we de auto's maar in een andere straat neerzetten. Enig idee hoeveel auto's er van ons naast ons EIGEN huis stonden? Juist, drie. Hoeveel bekeuringen a 50 euro dus? Juist. Er was geklaagd trouwens, geen idee door wie, omdat we wisselend de auto's neerzetten hier. Ook de andere mensen, dus waaronder ook de klagers. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de fysiotherapie heeft geklaagd, omdat hun vinden dat hun klanten met de auto moeten kunnen komen. Dat wij hier wonen en dus niet meer kunnen parkeren als hun 4 klanten hebben en de eigen auto's staan er, hebben ze geen boodschap aan.

Ik ben zooooo kwaad. De politie had er dus gewoon geen boodschap aan dat wij een ontzettend probleem hebben met parkeren iedere keer. Terwijl de auto's naast ons EIGEN huis stonden, dus het enige huis wat er eventueel last van zou kunnen hebben met de brandweer, was ons eigen huis.

2. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit een bekeuring gehad ben ik te lief voor :laughing:

Maar is inderdaad wel lullig wat jou is gebeurd.
    En diegene die daar wonen hebben wel meer recht op een parkeerplaatsje dan mensen die even langs de fysio komen.
    Snap natuurlijk wel dat die niet ver willen lopen maar is niet anders.

3. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen auto. En ook met de fiets heb ik nog nooit iets gedaan wat niet mocht :smile:
    Dus geen :smile:

4. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog geen bekeuringen gekregen (er kan er nog wel één vanuit frankrijk komen/ flitspaal) :wink:
    Maar het parkeerprobleem komt wel een beetje bekend voor.
    In Leeuwarden in het centrum is het overal betaald parkeren. Bewoners hebben dan meestal een parkeerkaart die geldig is voor één bepaalde straat waar ze goud geld voor betalen, maar vooral op zaterdag is er meestal nergens plek. Een bewoner die dus betaald voor zijn parkeerkaart moet zijn auto dan dus in een andere straat zetten en dan wordt er nog verwacht dat deze daar nog eens extra parkeergeld gaat betalen.
    Bekeuringen worden dus ook gewoon uitgeschreven voor kaarthouders die noodgedwongen in een andere straat moeten parkeren. Gelukkig is dit aan te vechten en wordt de bekeuring kwijt gescholden, maar het is toch weer een heel gedoe zo :confused:

Irma-Utixo, misschien, met de juiste beredenering, kan jij dit ook nog aanvechten.

5. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb één keer een bekeuring gehad, voor fietsen zonder licht. Het regende heel hard en mijn dynamo slipte af en toe. 't Was niet zo dat ik echt zonder licht fietste, alleen viel het licht soms een paar tellen weg. Tuurlijk, je moet constant licht hebben, weet ik ook wel, maar ik vond het toch echt héél flauw om daar een bekeuring voor te geven. Toen ik even had stilgestaan bij de agent om mijn gegevens door te geven en toen weer op mijn fiets stapte deed het licht het weer perfect. Zóóó zonde van het geld, zo'n stomme bekeuring :pensive: . Nu heb ik batterijlampjes, die hebben geen last van regen (alleen zo nu en dan van lege batterijen :wink: )...

6. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het probleem ook zeker voorleggen aan de gemeente. De politie vertelde me echter dat er niets aan te vechten viel, omdat iedereen die wegenbelasting betaald, de auto overal mag neerzetten.

Maar geef dan in vredesnaam eerst een waarschuwing!

Btw Jordi, je kunt verwachten dat de bekeuring niet binnenkomt uit Frankrijk. Heel vaak kost het teveel tijd en geld om de bekeuring te innen en de eigenaar op te sporen.

7. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik inderdaad van meer mensen gehoord. Dus ik heb nog altijd goede hoop dat ie nooit binnen komt. Maar in mijn achterhoofd zit nog wel dat de kans toch wel een heel klein beetje aanwezig is :wink:

8. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik rij dagelijks over de A12 langs Utrecht en daar is trajectcontrole. Met alle files kom je nooit aan de 80, maar de enkele keer dat je door kan rijden zit je zo op de 100... Tot nu toe 2 boetes en ik zal me vast nog wel eens gaan vergissen daar :blush:

9. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat meen je niet :smile:. Weet je Plumeau, die GROTE borden waar "80" opstaat, met daarvoor BLAUWE borden waarop staat "trajectcontrole", wat denk je dat die daar doen?

10. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Die staan wss voor paal :laughing:

Ik heb wel een paar bekeuringen gehad, meestal voor te hard rijden :mute:
    Maar de stomste is toch wel deze :laughing::
    Ik reed op mijn cita en mijn nichtje zat achterop. We gingen op een koopavond via het politiebureau naar het centrum. Er stonden daar op dat moment een groep jongens die zwaaiden en riepen of we naar hun toe kwamen. Wij reden gewoon door en ja hoor: 2 straten verder werden we aangehouden :see_no_evil:. Ik had mijn licht (nog) niet aan en het begon net te schemeren. En natuurlijk moesten we mee naar het politiebureau want er was een algehele brommercontrole :eyes:. Dus wij achter die agent aan langs die groep jongens. Voelde me toen echt zoooo voor l*l staan :blush:
    Kreeg een bekeuring van 45 gulden omdat mijn cita te hard reed en voor het zinder licht rijden kreeg ik een waarschuwing :notes:

11. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit een bekeuring gehad. Ik ben zo een braaf en keurig meisje :grinning:

12. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook nog nooit, maar misschien komt dat nog wel over een half jaartje ofzo, als ik dan m'n scooter heb. Hoop van niet uiteraard, ze proberen je overal op te pakken met die dingen.

13. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    :') Soms is de politie wel erg flauw. Toch moeten ze zo doen voor onze veiligheid.
    Later 'als ik groot ben :wink:' wil ik wel bij de politie om net zo flauw te gaan doen (A)

Whaha. :stuck_out_tongue_winking_eye:

14. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Veiligheid? Geparkeerde auto's! Hier een foto van de situatie nadat ik mijn moeders auto en mijn auto had weggehaald. Zoals je kunt zien, kan hier makkelijk een brandweerauto langs. Ik zie ook niet in waraom ze opeens moeten keren tijdens het blussen. En daarvoor hebben we achter een keerpleintje.

De enige mensen die nog kunnen piepen zijn de garage eigenaren, maar het merendeel staat leeg, en er is nooit een probleem van gemaakt dat de auto's voor het hek stonden. En anders deed een briefje wonderen.

Onze auto's stonden er dus nog voor, maar zelfs daar past perfect een vrachtwagen door.

15. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ze hier in de buurt dan eens wat doen aan de overlast van hangjongeren. Dat zou pas voor onze veiligheid zijn :wink:. Maar nee!!! Daar hebben ze geen tijd voor en moeten we er zelf maar op afstappen :persevere:

16. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf nog nooit een bekeuring gehad, heb ook nog geen rijbewijs.
    Maar m'n zus had wel wat l*lligs meegemaakt vorig jaar.

Zij en haar vriend waren op een verjaardagfeest geweest en mijn zus reed naar huis omdat haar vriend gedronken had. Mijn zus had toen nog niet vaak 's avonds in het donker gereden dus deed ze het rustig aan.
    Onderweg stond er een politiewagen aan de kant te flitsen en auto's in de gaten te houden. Toen zagen ze m'n zus voorbij rijden en besloten ze daar achter aan te rijden. (beetje sportieve auto, dus zogenaamd verdacht) Nou was het nog niet zo erg dat ze achter m'n zus besloten te rijden. Maar ze vonden het ook nodig om haar "aan te duwen". Maar mijn zus ging niet harder rijden. Even later moest ze het dorp in waar ze wonen en daar werd ze aangehouden met het smoesje dat ze te hard reed. Wat helemaal niet zo was volgens mijn zus.
    Ze hebben een mooie bon geschreven, maar ze hebben nooit weer wat van ze gehoord.

Persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk dat die politie notabene mensen probeert "aan te duwen"...

(hier mogen ze idd ook wel wat doen aan de hangjongeren, vind ik een veel groter probleem)

17. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mijn huis is een nis waar vaak hangtuig komt om te blowen. Thuis bij papie en mamie mogen ze het niet en dit is lekker uit zicht van oom agent. Heel soms komt er wel een agent langs (misschien is er wel een buurtbewoner die erover belt), maar die geeft altijd alleen maar een waarschuwing en de volgende dag staan die junks er gewoon weer.
    Ik zou zeggen: geef ze maar een flinke boete, dan komen ze er hopelijk nooit meer.

Ook valt het mij op, bij programma´s als wegmisbruikers, dat die aso´s die 5 overtredingen maken ALTIJD gematst worden voor overtredingen. Vaak hoeven ze er dan maar 3 te betalen. En ik heb het dan hier over de aso´s die bewust te hard rijden, door rood rijden, bumperkleven, rechts inhalen en onnodig links blijven rijden. Maakt iemand 5 overtredingen, pak hem dan voor 5 overtredingen, verdien daar lekker veel geld mee, maar ga geen mensen lastigvallen die noodgedwongen hun auto naast hun huis parkeren of zich wel gewoon aan de regels houden.

18. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Alle boetes zijn stom :imp: .

Ik zit soms nogal makkelijk boven de toegestane snelheid en heb daar bijgevolg ook wel al eens een boete voor gehad.
    Het stomme was dat er dus in grote letters boven de autostrade stond dat er radarcontrole was en iedereen ging braaf rechts rijden aan de gepaste snelheid.
    Wat doe ik, stomme kip dat ik ben, 'mooi iedereen gaat opzij' en ik geef plankgas :persevere: :blush: . De boete was niet mals.

1 keer hebben ze ook geprobeerd mij te bekeuren omdat ik voor een garage geparkeerd stond. Ik heb toen beroep aangetekend en de boete werd geseponeerd, ik stond namelijk voor m'n eigen garage :wink: .

19. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    :laughing::laughing:

20. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
Laden...