De vraag van 13 Augustus

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Stephan-, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    :laughing: :laughing: :grinning:
    Ikke ben geen uitschot hé :innocent: (maar mijn broertje dan weer wel :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Ik zou niet willen wonen in elk dorp of stad dat niet in Limburg ligt :grinning: En in Limburg zelf wil ik niet in steden wonen (sowieso niet) en eigenlijk ook niet in het Noord of Midden-Limburg. En in Zuid-Limburg zou ik dus gewoon in een dorp willen wonen, een heel klein dorp. Zo een ons-kent-ons-dorp dus, hihi. (al moet ik eerlijk toegeven dat ik het liefst in zo een ons-kent-ons-dorp in Griekenland wil wonen, Nederland is gewoon stom).

2. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ons dorp is zo erg gelukkig niet met het ons-kent-ons, maar er wordt toch nog redelijk wat 'hoi' gezegd op straat. :') Heb ik een hekel aan.

Vaak vind ik de echt moderne en nieuwe steden ook weinig sfeer hebben, zoals Almere ofzo. Lijkt me niets.

Rotterdam is voor 'n dagje leuk denk ik, maar mij veelste druk om m'n hele leven te wonen.

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh gadver, Almere vind ik dus wel de meest lelijke verschrikkelijkste stad die maar bestaat :-& Ik snap niet dat iemand daar vrijwillig wilt wonen :wink: Oké, ik snap dat veel mensen dicht bij Amsterdam willen wonen omdat ze daar werken, maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand daar gaat wonen omdat hij het een mooie stad vind :-& (en mijn excuses, ik wil niemand hiermee beledigen, ik vind het gewoon echt lelijk).

4. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier programma van Beek deze zomer :imp:

5. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Als ik een nachtmerrie-stad moet noemen: Almere! Wat een dode verzameling forensenbakstenen met minituintjes zeg :flushed: Mijn vader heeft er jaren gewoond, maar er is in al die tijd geen grijntje sfeer ontstaan...

In een drukke stad zoals Utrecht of Amsterdam zou ik me ook niet thuisvoelen. IJsselstein (waar ik al woon sinds het meer een dorp leek) wordt me tegenwoordig al veel te groot... Doe me dan zo'n onskentons dorpje maar. Ik ben het al een beetje gewend vanuit de flat waar ik met mijn moeder woonde, daar kent ook iedereen iedereen en kan ik niet zomaar met post en boodschappen naar boven lopen zonder dat iemand me aanspreekt of mijn moeder misschien ziek is? :laughing: Ach, als ze geen uren kletsen vind ik een beetje sociale controle wel positief :wink:

6. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Moet er niet aan denken om "in de grote stad"te wonen. Al die herrie de hele dag en s avonds niet eens meer over straat te kunnen , nee dank je :S

Geef mij maar het platteland, hier hoeft de deur nog niet op slot, en kunnen we het zelfs vergeten om de auto onafgesloten, met open raam en tom-tom erin in de inrit te laten staan een nachtje :ok:

Lekker de rust , de ruimte en alleen maar dierengeluiden om je heen, heerlijk !

7. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Herrie hoor je echt niet constant (bovendien vond ik de krekels en kikkers in de dorpen storender.

En Des avonds niet over straat is echt zo'n plattelands gedachte. Sterker nog. Ik woon in een echte volksbuurt (vaak toch achterbuurt genoemd) en ik en tamara en wie dan ook kunnen hier goed en veilig over straat. De sosciale controle is vreselijk groot.
    ALS je dan lastig gevallen word ziet de halve straat het en staat het grootste deel daarvan (desnoods in onderbroek) binnen de kortste keren buiten om te helpen.
    Al regelmatig hier meegemaakt dat de buurt zelfs de politie niet eens belde maar het zelf oploste. We hebben ook geen overlast van junks en hangjongeren meer :wink:

Mijn auto staat ook bijna altijd open (1 slot doet het niet zo goed) en die laten ze ook met rust.
    1 keer autoradio gejat en dat was toen ik de auto op m'n werk had laten staan in een parkeergarage.
    1 keer ingebroken. Maar ook dat gebeurt (naar verhouding) in dorpen veel vaker.

8. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, De Lier (komt tamara vandaan) is net zo'n kutdorp. Voordeel is dat als je dus van buiten komt en zoals ik niet de kleinste bent en redelijk volgetatoeerd bent dat iedereen je met rust laat :stuck_out_tongue_winking_eye:

9. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die niet in de stad willen wonen vinden de stad niet leuk.
    Mensen die niet in een dorp willen wonen vinden het dorp niet leuk.

Dat komt door een groot deel door vooroordelen denk ik. Waar ik woon, in gelderland de achterhoek :wink:, daar wonen écht niet alleen boeren hoor terwijl heel veel mensen dat wél denken.
    En in de stad wonen niet alleen aso's. Het zijn gewoon vooroordelen vind ik.

10. Mazzy

Mazzy Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle drukke gebieden in grote steden van de Randstad, en Nieuwegein. En dat komt omdat ze alles vol bouwen... Wijk waar ik nu woon, was 10 jaar geleden nog polder, nu de grootste wijk van Nieuwegein. In een mooi 'natuurgebied' achter onze wijk hebben ze een kynologenvereniging en petanqvereniging (of hoe je het ook schrijft) neergezet, en die laatste is dus een groot, zilver, vierkant gebouw midden in een stuk natuur!

En verder besteedt de gemeente geld aan onzinnige projecten :confused:

Als ik eenmaal wat ouder ben en de kans heb op mezelf te gaan wonen (:stuck_out_tongue_winking_eye:) ben ik zo weg uit Nieuwegein!

11. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 19 jaar in een dorp gewoon, 4 jaar in een middelgrote stad (brielle/spijkenisse) en nu al weer bijna 5 jaar in de grote stad.

Doe mij de stad maar :smile:

12. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan welk deel je van de achterhoek hebt. Zit je echt diep in de achterhoek zo achter doetinchem daar zit toch wel aardig wat boeren volk!
    Maar ik zit een beetje aan de rand en daar valt het wel mee, behalve in de dorpen :stuck_out_tongue_winking_eye: Daar praat ook elke boer onverstaandbaar achterhoeks :stuck_out_tongue_winking_eye:

13. dierenzot

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook niet echt voor een stad
    teveel lawaai ...

14. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat herken ik wel. Ik woon in Leeuwarden (soort stad) ook in de meest asociale buurt die er is (trouwens ook de armste wijk van heel Nederland, Vrijheidswijk rulez :stuck_out_tongue_winking_eye: ) en ik kreeg vantevoren van heel veel mensen te horen dat ik niet in die wijk moest gaan wonen (ook al had ikt oen al het huurcontract afgesloten). Iedereen zei dat het te gevaarlijk was, vooral voor een meisje. Daar kun je in het donker echt niet over straat, zei men.
    Nou, daar merk ik dus niks van. Tuurlijk, er woont veel crapuul (uitschot dus) in de wijk en onderling schieten ze elkaar wel eens neer (echt al paar keer gebeurd). Winkels in de wijn gaan allemaal weg omdat ze te vaak overvallen worden. Maar je word niet lastiggevallen als ze niet persoonlijk iets tegen je hebben. Ik ben onderdeel van de wijk, ze herkennen me en ze zullen me snachts echt niks doen. Ik voel me in het centrum een stuk onveiliger dan in mijn asowijk.
    Juist omdat het een volksbuurt is heerst er een beetje het dorpsgevoel. En iedereen zit, met goed weer, altijd op straat en dus is er genoeg sociale controle.

(moet ik wel zeggen dat je in mijn wijk niet het risico moet nemen van je auto niet op slot doen, dan is ie wel weg).

15. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, ik moet weer denken aan die ene keer dat een man in de vrijheidswijk tegen een flat aan reed, waarna een vrouw hem met knuppel (of was het iets anders) in elkaar ging meppen :stuck_out_tongue_winking_eye:

16. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    :laughing: :laughing:
    Ja, maar dat is dus wel een mooi voorbeeld ervan: ze slaan alleen elkaar (mensen die ze kennen) in elkaar, haha.

17. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0

18. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja vrijheidswijk is inderdaad mindere wijk maar zijn ze aan het opknappen net als Bilgaard.

heechterp was eerst ook zo maar is ook opgeknapt.

maar ja zo heb je in elke stad wel wat.

19. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen zegt dat het een mindere wijk is, maar ik vind dat wel meevallen. Als je er woont is het een hele gezellige wijk. Nu ze hem zijn aan het opknappen komen er van die mongolisch sjieke woningen waar dus heel ander volk in komt te wonen. Ik denk niet dat het dan nog een volksbuurt is zoals nu en dat vind ik wel jammer.

20. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Lelystad, ik ben er nog nooit geweest en het trekt me ook niet

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina