De Nintendo wii !!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sheila, 1 feb 2009.

1. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!
    Wie heeft er allemaal een Wii?
    Ik heb er een, de wii sports en heb sinds vrijdag een wii balance board en ga die zo uitproberen!
    Ik vind de wii echt geweldig.
    Zeker goed voor kinderen die veel achter de pc zitten de hele dag.
    Moet ook wel natuurlijk om op het dierenforum te komen :wink:

Wat vind jij nou van de wii en wat is je ervaring ermee>?
    Nog leuke spellen aan te bevelen? enz enz..

Tip van de week: laat je wii niet meteen ombouwen, ik weet toevallig dat ie na een tijdje zal crashen als je de juiste "nep"dvd's er niet voor gebruikt!!
    Dus doe eerst goed je huiswerk!

2. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb de wii nu ongeveer anderhalf jaar.

En ik ben er nog steeds niet op uitgekeken.

Wi-fit heb ik ook en zo nog vele andere spellen.

Het is weer een hele andere ervaring van gamen.

Een aanrader is Mario Kart.

Geweldig spel is dat.

3. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds enkele weken hebben wij ook de Wii. Ook vrijdag eindelijk de Wii fit gevonden (is echt overal uitverkocht).

De spellen die ik heb zijn:
    Wii sport
    (overigens het best verkochte videospel alle tijden, dat zegt maar weer hoeveel mensen een Wii hebben (1 op de 4 Nederlandse huishoudens).
    Ik ben helemaal fan van Tennis, dubbelspel samen met een vriend tegen de computer. Ook golf vind ik erg verslavend.

Wii fit
    Nog maar enkele dagen in huis maar heb al veel mogelijkheden gezien. Geweldig spul. Hoewel zijn uitspraken over gewicht en balans niet altijd accuraat zijn (je moet het met een korreltje zout nemen) heeft hij het toch 9 van de 10 keer wel goed. Ik vind het vooral leuk dat je kan kiezen uit de serieuzere trainingen (joga en spiertraining) en de luchtige trainingen (balansspelletjes).

Mariokart
    Zoals alle delen weer een erg leuke racegame. Leuk om met 4 spelers elkaar van de weg af te knallen. Online racen is ook geweldig. Alleen de battlemode (met nieuwe formule) is niet meer wat die geweest is.

Zelda: Twilight princess
    Ik ben een groot zelda fan. Super nintendo´s Zelda: Link to the past is voor mij het beste spel ooit. Hoewel Twilight Princess natuurlijk volledig vernieuwde grafische beelding heeft voel je nog steeds het jeugdsentiment vanuit de oude zelda games. Wat vooral leuk is is dat je tegenwoordig met het zwaaien van de controller met je zwaart vecht. En om te schieten met pijl en boog moet je de controller op de tv richten.

Dragonball Z: Budokai Tenachi 3
    Ik kende dit vechtspel al van de Playstation 3 en vind het erg vermakelijk. Ook hier moet je door de controllers te bewegen speciale moves met je mannetje maken. Het is daarom op de Wii ook wel een stuk moeilijker dan op de andere consoles.

Dancestage hottest party
    Leuk spel waarbij je op de maat van de muziek op het juiste moment op de juiste pijlen moet staan of springen. Je hebt dus een mat met pijlen waar je op staat. Helaas lijkt het op de makkelijkste stand lang niet op een dans en is het bij veel liedjes op de moeilijkste stand nog veel te moeilijk, maar oefening baart kunst.

Tabletennis
    Een ´serieus´ tafeltennis spel. De besturing is het begin wat lastig, maar dat went. Je moet van dit spel in ieder geval niet verwachten dat het nog leuke gadgets heeft, want het is niets meer dan echt tafeltennis (natuurlijk moet je wel slaan door met je controller te zwaaien).

Worms: A space Oddity
    Jouw legertje van wormen neemt het op tegen een leger wormen van één of meer andere partijen, natuurlijk weer met de meest grappige en explosieve wapens. Elk wapen dient o.a. met beweging van de wii remote bedient te worden. In deze versie zijn ook 6 leuke minigames toegevoegd. Het leukste is om tegen 3 vrienden te vechten.

Link's crossbow training
    Link (uit zelda) neemt het met zijn kruisboog op tegen alle vijanden die hij in Twilight princess ook is tegengekomen. Maar dit keer hoef je alleen rond te lopen en te mikken op bulls eyes en vijanden om zoveel mogelijk punten te scoren. Het spel is zeer kort (uit te spelen in een uur) maar dankzij het bijgeleverde geweer toch erg vermakelijk. Vooral verslavend omdat je je eigen highscore wilt verslaan.

Resident Evil: The umbrella chronicles
    Vergelijkbaar met link's crossbow training. Een shoot 'm up waarbij je automatisch loopt en zelf alleen maar op het scherm hoeft te richten en de ene horde zombies na de andere af te knallen. Er zitten leuke schrik effecten in en het spel duurt wel wat langer dan Link's crossbow training, maar echt vernieuwend blijft deze niet lang.

Tombraider: Underworld
    Leuk avonturen spel met veel variatie. Vechten met mensen en dieren, motor rijden, acrobatische stunts uithalen om ergens bovenop te komen en vooral veel puzzles oplossen. De besturing werkt super (richten is ook hier door met de wii remote op het scherm te richten) en de omgevingen zijn adembenemend.

Shaun White snowboarding
    Een geweldig leuk spel dat gespeeld kan worden met de wii balance board. Net alsof je op een echte snowboard staat bestuur je je mannetje/vrouwtje door gewichtsverplaatsing met je voeten. Er zijn hellingen om zo snel mogelijk vanaf te racen, maar ook kan er flink gestunt worden op hellingen of in de half pipe. Dit spel kan ook met zijn tweeen, drieen en vieren gespeeld worden.

Bomberman (Wiiware versie)
    De formule van bomberman is bijna onverandert gebleven sinds de super nintendo versie. Nog steeds sta je in een vierhoekige wereld en moet je met jouw bommetjes de andere mannetjes uitschakelen. Met 4 wii controllers en 4 gamecube controllers kan dit spel met z'n 8en op één console gespeeld worden: de ultieme partygame!

Mariokart 64 (Wiiware)
    Omdat de vernieuwde balloonbattle van Mariokart Wii mij nogal tegenviel heb ik ook mariokart 64 aangeschaft. Grafisch is het natuurlijk stukken minder dan de Wii versie, maar de races blijven leuk en de balloon battle is zoals die moet zijn. Geen tijdslimiet, gewoon door vechten tot er nog maar één speler ballonnen over heeft. Helaas zijn er wel maar 2 arena's die mij echt aanspreken en een derde heeft een bug waardoor alles twee keer zo snel gaat en je daardoor constant in het ravijn valt en je ballonnen kwijt bent. Maar die 2 arena's zijn genoeg voor uren vermaak.

Dat waren mijn spellen. Ik ben harstikke verslaafd.
    Noem mij maar een Wii´tje :wink: :grinning:

edit: Nieuwe spellen (Dancestage hottest party, Tabletennis, Worms: A space Oddity, Link's crossbow training, Resident Evil: The umbrella chronicles, Tombraider: Underworld, Shaun White snowboarding, Bomberman & Mariokart 64) heb ik toegevoegd.

4. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben ook een Wii, we hebben oa een balancebord, sportpakket, stuurtjes en classic controllers.

spellen ga ik niet allemaal opnoemen, we hebben er zo'n 250. :wink:

Maar mariokart,wii sportm wii Fit, Boom blox, mortal combat en speedracer worden het meeste gespeeld, de laatste 2 vooral door mijn man. :wink:

Over het ombouwen, zolang je de wii niet softwarematig maar alleen hardwarematig ombouwd kan het geen kwaad, dan is het namenlijk een kwestie van het wat ze erinzetten er weer uithalen.
    Vele doen nu softwarematig opbouwen maar dat is al bij heel veel misgegaan, zou ik dus zeker niet aanraden!

5. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook 1 :ok:

Ben echt helemaal verslaafd aan Smash Bros op moment ( eigenlijk een moment van nu al zo'n 3 kwart jaar :stuck_out_tongue_winking_eye: )
    De rest van de spellen die ik heb zijn:

- Wii Sport
    - Wii Play
    - Mario Kart
    - Mario Galaxy
    - Paper Mario
    - Brain academy

Spellen die ik gehad heb maar verkocht heb zijn:

- The Sims
    - Cats
    - Horses

De 1e was echt leuk totdat ik hem uitgespeeld had, en die andere 2 vond ik erg snel vervelen..

6. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook de wii, maar eigenlijk alleen maar gekocht voor Zelda.
    De Wii & Zelda kwamen pas uit in dec 2006, en ergens al in juni gereserveerd.
    Toen gekocht, en daarna niet eg veel meer mee gedaan :blush:

En smash brawl is wel top... maar verder staat ie in de kast. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Kelly, 250 :flushed: Lekker 4000 euro :flushed: Zou ik wat anders mee doen toch :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb ook een wii, best leuk, binnekort ook een balanceboard kopen om zo een snowboard spel te kopen ook.

Ik heb 4x4 mostertruck, Need for speed carbon, Mx VS ATV untamed, wii sport, wii fun, topspin , paardenspel van mijn zus en dat is et denk ik.
    Mx VS ATV en topspin zijn m'n lievelings en zijn erg aan te raden vind ik :smile:

8. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik HAD een Wii, maar deed er weinig mee. Heb hem afgelopen sinterklaas verkocht en daarvoor een playstation 3 terug gekocht :stuck_out_tongue_winking_eye: die vind ik veeeeel leuker haha :laughing:

Maar Wii heeft inderdaad ook wel leuke dingen, alleen niet leuk genoeg voor mij om er regelmatig op te spelen :stuck_out_tongue_winking_eye: nu komt er alleen wel weer SimAnimals op uit, dat mis ik dan wel weer :stuck_out_tongue_winking_eye: maarja, dan maar voor de DS.

En Brawl is echt te gek :grinning: :ok: maar die heeft m'n vriend gelukkig nog liggen :wink: .

9. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0

Aan Kelly haar bericht kan je wel uit opmaken dat hun de wii hebben omgebouwd.

Want lijkt mij niet dat als je een gezin hebt met een jong kind dat je al je geld opmaakt aan spellen voor een spel computer :wink:

10. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil een Wii. Familei heeft hem ook en ik vind de Wii Fit echt geweldig :ok_hand: Die balansspelletjes vind ik erg leuk en de yoga. Ook vind ik de karaoke natuurlijk wel erg grappig.
    Jaaa, ik zou echt graag de Wii Fit willen hebben, maar ik heb eerst nog een hele hoop andere grote uitgaven die ik moet doen. Dus over een jaar, als iedereen er al op is uitgekeken ga ik de Wii Fit aanschaffen :wink:

11. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ding is al een paar jaar oud inmiddels en het is nog steeds de best verkochte console. Dus maak je geen zorgen, over een jaar zijn we er vast nog niet op uitgekeken :wink:

12. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen Wiii maar mijn oudste zus wel en ik heb hier nu 2 keer op gespeeld vond het wel erg leuk vooral mario kart en nog een mario spel dat je veel spelletjes moet doen weet niet hoe het heet party ofzo. ik ben wel heel fanatiek :grinning:

13. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Mario party :grinning: dat is ook zo superleuk jah!

14. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    @Jordi: maar de Wii Fit is nog niet zo heel erg oud, toch? Die is pas van vorig jaar ofzo.
    Nou ja, ik vind het niet erg hoor, als ie straks niet meer leuk is voor de rest van de wereld. Dan kan ik hem tenminste goedkoper krijgen :grinning:

15. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat bedoel je met ombouwen?

16. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook een Wii sinds december, gekocht met Wii Play en Wii Sports.
    En heb nu ook Wii Fit en Mario Kart.
    Ik sta elke avond op de Fit, maar vind het jammer dat sommige oefeningen zo kort zijn (steps bv).
    Tennis op wii sports vind ik ook superleuk om te doen en baseball ook trouwens.

Hebben jullie ook een Friends-code? Kunnen we bijvoorbeeld tegen elkaar karten :grinning:

17. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ja gewoon met klei en er dan een mooi beeld van makenecht gaaf is dat :grinning:

18. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    haha sorry ik bedoel dan upgraden met illegale software..
    zodat je gedownloade spellen kunt spelen en dus niet gemiddeld 50 euro betaald voor een origineel spel....

19. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik zal morgen even mijn code opzoeken en hier plaatsen!
    Jammer dat Wii sport niet online kan, tegen elkaar tennisen over het internet zou wel erg leuk zijn.

20. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmz hoe krijg je zon friendscode en hoe werkt dat dan weer?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Sheila
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    678

Deel Deze Pagina