De eitjes zijn uitgekomen!!!

Discussie in 'Vissen' gestart door Lieze, 1 sep 2008.

1. ratteryamicitia

Lid geworden:
    7 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Een factor wat meespeelt is de omgeving en de watertemperatuur :wink:

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Diene rosse is dus een sluierstaart, geen waaierstaart en die zwarte is een demekin :wink: .

3. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Die warte word ook wel zwarte moor of telescoopoog genoemt :smile:

En waar zijn die foto's getrokken? Het lijkt wel een bad/wastafel waar ze inzitten... :confused:

4. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zaten inderdaad even in mijn wasbak, dit is een foto getrokken op de dag dat ik ze kocht, nu een halfjaar terug, ik heb ze daar 10 minuutjes in gezet (zeker niet langer) omdat ik even het aquarium moest opvullen en inrichten. Ik had de hele handel op hetzelfde moment gekocht. :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Ik maak de van mijn vissen altijd de dag dat ik ze koop even een foto, zo kan ik regelmatig vergelijken of ze groeien of dat er iets aan het huidoppervlak veranderd of zo, met een foto bij de hand ben je dan eens zo zeker van je vaststellingen hé :wink:
    Ik zal ook zo even een paar recentere foto's plaatsen van mijn twee aquariums plaatsen, maar schiet me niet af, het zijn geen professionele vistanks van 2 meter lang en 1.5 meter hoog :eyes:

5. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0

Ziezo, mijn oude en mijn nieuwe aquarium. Zonde dat ze zo duur zijn, anders had ik een groot hoekaquarium gekocht voor in mijn kamer, maar wie weet wat de toekomst brengt :wink:

6. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet ideaal, maar toch al vééél beter dan een bokaal!! :ok:

7. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn gouden sluierstaart heeft weer die zogenaamde 'puistjes' op zijn kieuwen :eyes:
    Zeg alsjeblieft dat ik niet nog eens jonkies krijg ! :flushed:

8. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon als er eitjes zijn eruit halen dan hé (en je kan er dan nog iemand blij mee maken door ze aan zijn/haar vissen te geven)

9. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, waar ik nu pas aan denk, ik heb een waterpompje in het aquarium staan, maar kunnen de jonkies daar dan niet door gezogen worden en sterven ? :see_no_evil:

10. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ja... ik zette de pomp altijd uit als we jongen hadden

11. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe hoor ik het aquarium dan verversen ? ik kan het toch geen wéken zo laten staan? :speak_no_evil: En de jonkies zijn nog té klein en te vlug om te vangen en verplaatsen :confused:

12. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Verschonen zou ik door een vorm van gaasje doen, desnoods een schone panty. Als de waterstroom dan nog te sterk is, dan kan je de uitgang van je slang nog wat knijpen. Dan stroomt het water wat langzamer.

13. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De visjes groeien vrij vlot moet ik zeggen :dancer:
    De staart begint zich te ontwikkelen, de kleur begint door te komen, de buik zakt stilaan uit. :grinning:
    Ik heb ook mijn algeneter er terug bij geplaatst mits het aquarium nogal smerig begon te worden :confused: en de filter schoongemaakt.
    Het fijngemalen visvoer (zinkkorreltjes) werkt dus niet voor de jonkies, iemand een ander alternatief?

14. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben je intussen geen speciaal aangepast voer gaan halen voor jouw soort van babyvissen?

15. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hadden ze niet en ze wisten ook van geen speciaal voer...
    Ik heb trouwens best slecht nieuws, van de pakweg 20 babyvisjes schieten er hooguit nog maar 5 over :cry:
    Ik vind geen lijkjes terug dus vraag ik me af of ze elkaar opeten of zo ?

16. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Gottenoi wat een winkel is me datte :eyes: . Zo 'speciaal' is voer speciaal voor babyvissen anders niet hoor.

Ik denk eerder dat ze verdwenen zijn in je filter. Zo niet dan vrees ik dat ze waarschijnlijk van de honger wel zijn gaan kanibalizeren :confused: .

17. ratteryamicitia

Lid geworden:
    7 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ze anders eerst gewoon wel drijvend voer geven.

Voor de sluiers in mijn vijver had ik eerst ook zinkend voer, maar wat doen ze...ze willen dat zinkende niet hebben, maar drijvend voer vinden ze veel lekkerder. :eyes:

Dus tja...geef ze nu alleen nog maar drijvend voer.

18. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt aan alle mensen voor de hulp en de leuke reacties maar het mocht niet baten :pensive:
    De babyvisjes waren haast echte sluierstaartjes te noemen maar vandaag kan ik er geen enkele meer terug vinden in het aquarium dus moet ik constateren dat er geen eentje het heeft overleeft :violin:

19. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Jammer voor je :pensive: .

Drijvend voer werk bij sluierstaarten probs met de zwemblaas in de hand.

20. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re:

Niet altijd hoor, mijn opa heeft sluiers zitten van 12 jaar en die eten al hun hele leven drijfvoer :wink:
    Die zwemblaasproblemen komen meestal voor met goudvissen uit de winkels, vaak inteelt enzo, hij heeft ze van bij een hobbyfokker gehaald

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Petra4791
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    3.096
  2. Schaapje1978
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    3.711