De eitjes zijn uitgekomen!!!

Discussie in 'Vissen' gestart door Lieze, 1 sep 2008.

1. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, de visjes zijn vandaag gezond en wel ter wereld gekomen en ze zwemmen nu vrolijk door het aquarium of hangen aan het rotsje vast. Het is wel nog niet echt het uiterlijk van een sluierstaart maar het zijn zon dikkopachtige wezentjes voorlopig :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Mijn vraag is nu hoe lang het duurt vooraleer ze een beetje groeien en op sluierstaarten gaan lijken en wat voor voer ik ze ondertussen moet geven ??
    De ouders en andere vissen zijn ondertussen overgebracht in een ander ingericht aquarium dat ik nog had :sunglasses:

Greetz

2. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    O, wat leuk zeg! Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien, heb je ook foto's?

Ik heb zelf geen verstand van vissen, maar mijn broer heeft vroeger een hoop tropische vissen gehad. Als ik het mij goed herinner zijn er speciale potjes voer voor baby's te koop, maar kon je het gewone voer ook heel klein maken. Maar ik ben dus geen vissen-kenner, dus pin me er niet op vast.

3. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon goudvissenvoer fijnwrijven tussen je vingers :smile:
    En proficiat hé!! :wink:

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Gefeliciteerd! :smiley:

5. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    aah wat leuk zeg, ben wel heel benieuwd, heb je misschien ook fotos??

6. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zallek es proberen te uploade maar stel u der nog ni teveel van voor want zoals ik al zei zijn het voorlopig nog maar dikkopachtige wezentjes :cupid:
    Ik vraag mij wel af waar ik ze allemaal moet gaan onderbrengen eens ze wat gegroeid zijn :confused:
    Allemaal bedankt voor de gelukswensen :blush:

7. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Vissenwinkel geven of rondvragen bij mensen met een vijver

8. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh kunnen ze dan ook in een vijver ? :astonished:
    In de dierenwinkel zeiden ze datk ze gewoon moest te koop zetten op et net of zo maar datk der wel ff op moest letten aan wie ik ze al dan niet meegeef.
    Maar ik hou der sowiezo een paar zelf, zon zonde datk ze allemaal zou wegdoen nu ik voor de eerste keer kleintjes krijg :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kan iemand mij ook even uitleggen hoe dat hier werkt voor foto's in een topic te plaatsen of zo? :blush: Dan kan ik jullie even aan de ouders en de kleintjes voorstellen.

9. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Op http://www.photobucket.com maka je effe een account aan, dan klik je op uploaden, dan selecteer je de foto's die je wil uploaden (onder de knop uploaden kan je ene formaat kiezen, kies voor 640x480 dit moet je wil kiezen voor je de foto's kiest diue je wilt uploaden)

Dan als de foto's geupload zijn, staan ze als klein afbeeldingkje daar, met daaronder 4 soorten linken, kopieer de onderste (de img-code dus) en plak die hier in ene bericht

Klik hier op voorbeeld om te kijken of het gelukt is, en dan posten maar :smile:

Ik heb er zo 2 in ene vijver en die doen het super :smiley:

10. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

:flushed: Worden ze dan niet opgegeten door reiger?

11. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat hangt er vanaf hoe goed ze hun vijver beveiligen. Bij mijn schoonouders ligt een net over de vijver als ze zelf niet in de tuin zitten.

12. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Nononono..... minipareltjes voor piepkleine jonkies. Zinkend voer hebben sluiers nodig. Geen gewoon goudvisspul.

13. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ik heb ze zitten voeren met fijngewreven zinkkorreltjes, dat is wat ze mij in de dierenwinkel ook hadden aangeraden eigenlijk en de vlokjes zijn toch na een tijdje verdwenen, dus ervan uitgegaan dat ze ze inderdaad eten ?? :confused:

14. ratteryamicitia

Lid geworden:
    7 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Sluierstaarten (in ieder geval die goudvisachtigen) kunnen zeker wel in de vijver, maar dan zul je sluiers moeten hebben die winterhard zijn. Deze die uit jouw aqua komen die geef ik zelf weinig kans in de winter.

Ik heb zelf 2 sluierstaarten in mijn vijver, en die zijn (alleen het lichaam, dus staart niet meegerekend) al wel 8 a 10 cm groot.

15. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re:

Vlokjes fijnwrijven en in een glaasje met water in, 30 seconden laten staan en dan in het aquarium gieten, de vlokken zinken dan ook :smile:

16. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Dàt ken inderdied ook. Zolang het maar relatief snel naar de bodem zinkt.

eten doen ze het graag ja, maar drijvend voedsel voeren aan sluier en waaierstaarten is num.1 om zwemblaasprobs in de hand te werken.

17. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel de jonkies groeien vrij vlot, de dikke buik zet langzaam al uit, de ogen en het pupil zijn al duidelijk zichtbaar, hun verteringsgestel ook (mits ze nog wat doorzichtig zijn) en van sommige pre-visjes kan ik al zeggen dat ze zwart worden (naar hun moeder).
    Ik heb geprobeerd foto's te maken maar voorlopig leveren die maar weinig resultaat op mits ze nog zo klein zijn.
    Ik zal binnen een paar dagen wel foto's van de ouders erop zetten (Amor&Eros). :cupid:

Weet iemand hoe lang het duurt dat die baby-visjes volgroeid zijn ?

18. ratteryamicitia

Lid geworden:
    7 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze volgroeid zijn kan heel lang duren :wink:

19. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Lieze

Lid geworden:
    16 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat weet ik maar ik bedoel tot het punt waarop je kan zegge, dit zijn sluierstaarten, écht gevormde visjes, ookal zijn ze nog klein.

*hierboven Amor & Eros, de ouders

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Petra4791
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    3.091
  2. Schaapje1978
    Reacties:
    1
    Weergaven: