De dierenwinkel geeft altijd juist advies!

Discussie in 'Discussies' gestart door Annemarie, 31 aug 2005.

1. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Van een dierenwinkel mag je toch wel verwachten dat ze voldoende verstand hebben van dieren en dat ze weten wat 'hoort' en wat niet. De meeste mensen nemen het advies dat men daar geeft dan ook ter harte.

De dierenwinkel geeft altijd juist advies!

Ben je het met deze stelling eens, of niet? Laat je mening horen!

2. emmyg

emmyg Dierenliefhebber

Lid geworden:
    27 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben er niet helemaal mee eens.

Eigenlijk totaaaaaaal niet.

In iedergeval hier in groningen klopt er erg weinig van.
    De onzin die hier af en toe word verteld over dieren is gewoon niet normaal meer

3. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ben het met deze stelling NIET eens.

De meeste die daar werken zijn totaal niet onderricht wat betreft dieren. Dat is erg jammer en ook erg kwalijk.
    Dit gaat overigens niet op voor alle medewerkers van dierenwinkels. Sommigen hebben zelf zozeer veel interesse in dieren dat ze zelf voor hun onderricht gezorgd hebben.

4. zuwarah

Lid geworden:
    20 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik het ook helemaal niet mee eens. In vele dierenwikels proberen ze gewoon zoveel mogelijk te verkopen. Vaak zijn de verkopers ook gewoon onwetend over enkele diersoorten die ze niet al te vaak verkopen... Er zijn natuurlijk ook wel dierenwikles waar het wel goed gebeurd, maar ik zorg in ieder geval altijd voor een dubbelcheck (minstens :wink: )

5. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het er ook totaal niet mee eens. Ik was namelijk een keer met een vriendin bij een dierenwinkel om jonge hamsters terug te brengen. Ze hadden namelijk niet verteld dat de hamster drachtig was. Toen kreeg ze te horen dat ze de hamsters maar in de otto's moest gooien als ze ze niet wou (is echt zo!!) Dit kan ik niet bepaald een goed advies noemen. Gelukkig is er nu een nieuwe eigenaar bij die dierenwinkel maar ik ga er toch niet meer heen.

6. Sandra1974

Lid geworden:
    18 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het er wel mee eens, maar wij hebben dan ook een geweldige dierenwinkel. Ze smeren je niks aan en willen niet dat je iets koopt waar je geen baat bij hebt. We krijgen regelmatig dingen gratis mee om uit te proberen.
    En met vragen kunnen we er altijd terecht!

7. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    En ook ik ben het er niet mee eens, heb hier 2 slangen gehad (boa constrictor) die uit een dierenwinkel zijn verkocht aan de vorige eigenaars met het verhaal dat ze helemaal niet groot (max.1.30m)zouden worden en makkelijk de rest van hun leven op muizen konden leven.

Is dus grote onzin. :pensive:

Voor voeding en dergelijke kan je er vaak wel goed terecht gelukkig.

8. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut mee oneens. Een DW geeft (vooral) advies dat goed voor hun eigen portemonnee is :wink:

9. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, de dierenwinkels die ik hier
    bezoek dat zijn er zo'n stuk of 5 hebben
    allemaal verschillende adviesen, en een
    dierenwinkel geeft daadwerkelijk goede adviesen
    de rest zijn allemaal verkopers, dus nee niet elke
    dierenwinkel geeft goede advies.

10. Wendy85

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaak 'verzinnen' ze dingen voor hun eigen bestwil.
    Verkopen ze bijv 2 hamsters tegelijk enzo...

Ik had een keer een flinke discussie met de bazin vd dw waarin ik stage liep.
    Ik wou namelijk graag ratjes, en was van plan verschillende te kopen en die dan met elkaar te koppelen. Volgens haar kon dit dus echt absoluut niet en konden ratten alleen bij elkaar wanneer ze uit hetzelfde nest kwamen. Hierbij hoopte ze dus dat ik de laatste 3 ratjes in de dw zou meenemen, maar die vond ik te 'saai' omdat ze van die huis-tuin-en-keuken kleurtjes hadden (japanner en husky).
    Pfff en ik kan haar maar niet laten inzien dat je ratten juist wel kon koppelen.

Edit: Misschien leuk om er een poll bij te maken?

11. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben neutraal wat betreft deze stelling: het verschilt naar mijn idee sterk per dierenwinkel. In sommige winkels krijg je echt goed advies, en zullen ze je niets verkopen dat slecht voor je beestje is. Maar er zijn ook winkels waar ze werkelijk geen verstand van zaken hebben en alleen maar op de winst letten. Helaas zijn de 'slechte' winkels wel in de meerderheid geloof ik :pensive: .

12. Madjoy

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu in de buurt een dierenwinkel gevonden die op sommige gebieden heel goed advies kan geven.
    Maar kan er ook heel wat aanwijzen waar het hopeloos is.

13. Flappie16

Lid geworden:
    7 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het niet met de stelling eens..
    Al zijn er inderdaad wel dierenwinkels die het niet alleen voor de verkoop doen, maar gewoon omdat ze het beste voor hebben met de beesten, maar mijn eerste stage in een dierenwinkel bewees maar weer het feit dat je niet altijd op de dierenwinkels moet vertrouwen, want al hadden ze een muis die ze aan een slang gingen voeren, gooiden ze vaak met het doosje waar het beestje in zat met het argument: het diertje gaat toch dood vandaag of morgen.. :confused: :persevere:
    Maar zoals meerderen van jullie hier al hebben gezegd "het verschilt van dierenwinkel"

14. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een HYPOTHETISCH vraag zeg :mask:

De dierenarts heeft altijd gelijk.
    De regering heeft altijd de juiste beslissing
    De politie pakt altijd de juiste mensen op
    Een dierenactivist heeft het altijd bij juiste eind
    En de paus is heilig

Dit is echt een stelling waar je natuurlijk alleen maar tegenstanders
    van hoeft te verwachten. Ten eerste is ieder die zijn werk uit oefend
    bezig met dingen te doen en te beslissen. Elke mens kan fouten maken
    zonder te weten of hij of zij het immers weet. Er zijn goede
    mensen die passie voor hun werk maken. En je hebt mensen die
    misbruik maken van de ontwetendheid van de mens.
    Niemand is perfect en toch proberen de meeste hun best te doen.
    En voldoende verstand hebben ? Kon je maar alles weten :confused:
    En er zal niemand "eens" zeggen en dat doe ik ook niet.

Maar verander dan de titel in:
    Ooit eens teleurgesteld in de Dw ? Spuug hier uw gal !!!

15. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Een stelling is geen vraag. Maar ik wist wel dat dit bij jou gevoelig zou liggen :wink: Als je de moeite neemt om het topic te lezen, zie je dat de meningen en ervaringen gemengd zijn en dat niet alles volgens iedereen slecht of fout of bah is. Je maakt van een mug een olifant :wink:

Nog even een toevoeging: dit is een stelling, niet mijn mening.

16. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nog nooit advies gevraagd bij een dierenwinkel. Dus ik kan niet echt mee discussieren..

Advies haal ik uit boeken, internet of de dierenarts..

17. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt absoluut niet gevoelig bij me...
    integendeel annemarie :wink:

En ik lees alles door , ook dat.
    Juist dat..... :grinning:

Maar het blijft een hypothetische vraag (snel ff woord aangepast :blush: )

18. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg altijd in de DW hier in het dorp ongevraagd advies en dat was in de meeste gevallen een verkeerd advies.
    Als ik hun advies had moeten opvolgen, had ik destijds één van mijn katten weg moeten doen. :persevere: Nou, echt niet!

En je hebt mensen die altijd denken alles beter te weten. Ze zijn soms zo erg dat ze hun eigen onzin geloven en daar moet je voor oppassen!

19. brigitteke

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ook ik ben het niet altijd met deze stelling eens, ze zullen best wel wat weten maar zeker niet alles

20. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Nope, lang niet alle DW"s geven het juiste advies en dat vind ik erg jammer.
    Neem de DW hier in het dorp, hoevaak ik daar al niet met verkeerde adviezen vandaan ben gekomen, waarvan ik dacht: "je brabbelt maar wat, waar haal je het vandaan ?!"
    Ik kom er nu alleen nog maar voor meelwormen omdat die in de winkel waar ik werk niet verkocht worden, maar advies van die mensen hoef ik echt niet, kan ik beter aan mezelf vragen.

In het dorp waar ik werk hebben we 1 dierenspeciaalzaak en wij, de Welkoop, met dierenafdeling.
    Ik hoor geregeld van klanten dat ze liever bij ons komen dan in de DW, onze kennis is beter, adviezen eerlijker en de levende have is beter verzorgd.

Vind ik toch wel wat zeggen.

Wat echter jammer is, is dat vaak alle dierenwinkels/tuincentra met dierenafdeling over 1 kam worden geschoren, allen zijn slecht, terwijl dat helemaal niet zo is.
    Er zijn best goeden bij, waar wel goed voor de dieren wordt gezorgd, je geen rare rommel door de maag gesplist krijgt en geen slechte adviezen krijgt om alleen maar aan meerverkoop te doen, maar die lijden onder de slechten.

Vandaar dat ik een poosje geleden een topic heb gestart met : "de klanten in de DW"
    Om het eens van de andere kant te bekijken, niet alleen sommige dierenwinkels zijn maf, sommige klanten staan ook je haren recht van overeind

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Karin1989
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    2.202
  2. Eeeva
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    4.018