Collecteren

Discussie in 'Algemeen' gestart door Melanie., 18 sep 2008.

1. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist is er weer een collectant aan de deur geweest, de derde in de afgelopen twee weken geloof ik, en ik was als enigste binnen. Maar ik heb eigenlijk nooit zo'n idee van wat je dan geeft, wat 'normaal' is. Wat geven jullie zoal aan collectanten? En maken jullie ook nog onderscheid tussen verschillende organisaties?

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja... moeilijk hè... Ik weet het soms ook niet.... :eyes:

wij hadden er ook 3 deze week... Zo kwamen ze dus ook voor Jantje Beton.... daar raak ik van geiiriteerd, want ik ben zelf in de stad geboren en ik had alleen maar beton. Nu wonen we in een best rijke gemeente en in een buurt met veel kinderen, hier recht tegenover een speelveld waar onlangs een hele ophef is geweest, omdat het opnieuw geopend werd met speeltoestellen, maar het enige wat er nu staat zijn 2 doelen en er is een jeux de boule baan aangelegd :confused:
    Dan geef ik dus niet veel, want dan spaar ik liever voor een glijbaan hier in onze eigen tuin :wink: voor die kleine.

Maar laatst kwamen ze voor Kika en een sponsorloop voor Kika en daar heb ik toen € 16,- aan gegeven ( dat is voor ons veel geld )

Ik kijk wel degelijk naar het doel. Zo geef ik de zonnebloem niks meer nadat ik de verhalen van mijn schoonvader heb gehoord die zich jarenlang daarvoor vrijwillig heeft ingezet.

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Het ligt er een beetje aan. Meestal zoek ik gewoon wat kleingeld bij elkaar (ben ik dat ook weer eens kwijt). Over het algemeen geef ik een euro of 2 euro ofzo. Meer zal ik echt niet geven.

4. Max-en-Gizmo

Lid geworden:
    19 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt wel of er tegenwoordig voor alles gecollecteerd wordt. :mask:

Zodra ik de deur open heb gedaan, geef ik wat, dat verschilt van €0,50 cent tot €2,-
    Voor het reumafonds geef ik vaak iets meer, omdat ik het zelf heb.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik soms de deur niet eens open doe..
    Wij hebben het zelf ook niet al te breed, dus kan het vaak niet eens missen.

5. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij krijgen ze hier echt (bijna) nooit aan de deur, ik kan me niet eens meer herrineren wanneer de laatste is geweest.
    Maar als ze komen schraap ik netzoals GekGeitje wat kleingeld bijelkaar en geef ik dat, weet nooit precies hoeveel het is, maar ongeveer rond 1 á 2 euro. Soms moet ik ze ook teleurstellen dat er geen kleingeld in huis is, want een briefje van 5 vind ik echt teveel.

6. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef ook altijd iets. (verschilt meestal tussen de 20 cent tot 2,50) Ik heb zelf ook collecte gelopen ( Voor de DB) dus weet hoe het is om al die deuren af te werken.

7. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Als men langskomt voor doelen waar ik niks mee heb, dan geef ik hier 50 cent voor de moeite van de collectant. Helemaal niks krijgen vind ik zo sneu voor ze :wink: Goede doelen met een hogere basisinleg (zoals kinderpostzegels) daar doe ik niet aan mee.

Voor doelen waar ik wel iets mee heb kan het bedrag oplopen tot een euro of 2. Meestal heb ik dan ook al rechtstreeks iets overgemaakt, want 3 hoog komt men niet zo vaak collecteren :wink:

8. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ah, daarom komen ze hier dus ook niet zo vaak. :laughing:

9. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwuah wat er zo snel even ligt. Meestal iets van 50 cent ofzo. Laatst vond ik 2 muntjes van 20.

10. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zitten wij relatief hoog met het bedrag wat we meestal geven, dat zit zo rond de 5 à 6 euro..

11. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ikzelf probeer elke jaar voor dierenbescherming te collecteren en op het eind gooi ik er zelf 10 euro in. Deze jaar is het niet gelukt, omdat ik het druk had met verhuizing. Maar goed, er kwam een collectant van dierenbescherming bij ons nieuw huis langs en mijn vriend gaf 2 euro. Als ik dat had geweten, duwde ik mijn vriend opzij en gooide ik er 10 euro in.. Volgende jaar weer! :laughing:

Deel Deze Pagina