Chinchilla’s vechten

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Romy Kingma, 4 dec 2019.

1. Romy Kingma

Romy Kingma Nieuw Lid

Lid geworden:
    4 dec 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb 2 bokjes sinds 1 september 2018 het zijn 2 broertjes en hebben altijd bij elkaar gezeten. Al een paar jaar daarvoor had ik al 2 konijnen vrouwtjes waarvan er nu 1 dood is en de ander ook al heel erg oud is en daarom nu naar binnen is vanwege de winter. En die staat op mijn kamer samen met mijn chinchilla’s en mijn hamster. Nou weet ik dat je nooit 1 vrouw bij 2 bokjes mag zetten bij chinchilla’s omdat ze dan heel erg kunnen gaan vechten. Alleen nu na 3 weken dat mijn konijn binnen is begint de dominante steeds achter de andere aan te rennen en in een hoekje te drijven en ze maken daarbij ook heel veel lawaai en eerst dacht ik er niet zo heel veel van omdat ze wel eens vaker achter elkaar aan renden om te spelen ofzo dus ik ging slapen, in de ochtend zat de minder dominante nog steeds in hetzelfde hoekje en had voor zo ver ik wist niet gegeten of gedronken ik heb toen de verdieping afgeschermd zodat ze even apart zaten zodat de minder dominante kon eten en drinken wat hij ook gelijk deed en heeft een zandbad gekregen en daarna is uit eindelijk de plank waarmee het was afgeschermd weer weg gehaald want ik dacht misschien probeerde de ene de ander de baas te spelen ofzo en moeten ze gewoon even de rangorde weer opnieuw bepalen en toen ik s’Avonds thuis kwam mochten ze weer uit hun kooi en toen ging dat allemaal goed en daarna zijn ze er weer ingegaan en is het even weer goed gegaan daarna is de dominante weer achter de ander aan gaan rennen en in een hoekje gedreven. Nu heb ik ze weer even apart en heb ik het vrouwelijke konijn tijdelijk uit mijn kamer gehaald . Ik ga ze straks weer bij elkaar laten en dan even kijken hoe dat gaat. En de minder dominante chinchilla is overduidelijk bang voor de ander. Maar ik vraag mij af of ze kunnen zijn gaan vechten vanwege dat er een vrouwelijk konijn bij is in de kamer (ze kunnen verder niet bij elkaar komen de chinchilla’s en het konijn) of kan het zijn doordat ze misschien aan het puberen zijn en zo niet wat er dan misschien aan de hand kan zijn en of iemand dat zou weten aangezien ik mij heel erg veel zorgen maak hierover omdat ik weet dat er gevallen zijn dat chinchilla’s onderling kunnen vechten tot op de dood.

Wat later: ik heb ze nu weer bij elkaar zitten het lijkt nu alleen niet meer alsof de dominante aanvalt ofzo of dreigend is maar dat de minder dominante al de ander weg jaagt voordat die iets kan doen hij is overduidelijk nog steeds bang maar het lijkt nu niet meer als dat ze ruzie aan het maken zijn.

groetjes Romy en alvast bedankt:smile:

Laden...

Deel Deze Pagina