Cavia's die vechten

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Rikki, 25 feb 2018.

1. Rikki

Rikki Nieuw Lid

Lid geworden:
    25 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 3 cavia zeugjes van 2,5jaar. De zeugjes zijn CH teddy's. Het ging goed tussen de cavia's. Vanaf gisteren zit er een nieuw zeugje bij de cavia's. Ze is 6 weken oud. Er is onrust in het hok. De cavia's lopen achter elkaar aan, ze bijten (maar gelukkig nog niet in het vel) en maken heel veel lawaai. Vooral het nieuwe kleintje heeft het hard te verduren. Ze moet steeds gaan lopen. Ik dacht dat de oudere vrouwtjes, een jong vrouwtje wel gingen accepteren maar ik heb dat gevoel nog niet. Het jong is lief, sociaal en nieuwsgierig naar de andere toe maar dringt zich niet op. Ze hebben een groot hok en ze kunnen van elkaar weg lopen als dit nodig is. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en weet niet wat ik moet doen.
    Zou ik ze bij elkaar moeten laten in de hoop dat dit gedrag verminderd of zou ik ze toch apart moeten zetten?

2. Chinchilla01

Chinchilla01 Nieuw Lid

Lid geworden:
    23 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je misschien een kooi of gaas dat je een klein stuk van de kooi af kan zetten? Dan kunnen de cavia’s aan elkaar wennen zonder dat ze elkaar pijn kunnen doen. En als Je merkt dat het goed gaat kan je de kooi of hebt gaas weghalen . Dit werkt bij mij tenminste wel altijd

3. Rikki

Rikki Nieuw Lid

Lid geworden:
    25 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt dat zal ik proberen

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Tip voor een volgende keer: begin altijd op een plek die ze niet kennen. Laat ze bijvoorbeeld in je slaapkamer (hoekje afzetten of een tijdelijk hok maken van je bed zonder matras en bodem) kennis maken. Een nieuw gebied + veel afleiding (lekkere hapjes, geen dingen om ruzie over te maken) helpen om een groepsgevoel te ontwikkelen.

Er zal altijd wat onrust zijn terwijl ze kennis maken en de rangen bepalen, maar het scheelt een hoop als dit niet op eigen terrein gebeurt.

Laden...

Deel Deze Pagina