Cavia heeft maden (myiasis) wat moet ik doen?! hoe snel gaat hij dood?!

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door bartn, 13 aug 2014.

1. bartn

bartn Nieuw Lid

Lid geworden:
    13 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn cavia heeft waarschijnlijk sinds eergisteravond last van maden die in zijn kont zijn gekropen en nu onder de huid zitten. gisteren deed hij al bijna niks en we zijn naar de dierenwinkel geweest maar die had geen spul ertegen en toen dachten we al dat het te laat was. ook eet hij sinds eergisteravond bijna tot niks meer (het zou kunnen dat hij nog wat brokjes heeft gegeten maar dat kan ik niet goed zien) maar nu is hij nog niet dood, vanochtend deed hij helemaal niks maar nu loopt hij soms weer wat. hoelang duurt het nog voordat hij dood is en heeft het nog zin om iets te doen??

2. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    En dit is de post die het zou moeten zijn, de post van mij hierboven mag verwijderd worden.

Welkom Bart, op het dieren forum.

Om te beginnen denk ik dat je zo snel mogelijk naar de dierenarts moet gaan, de kans is niet groot maar er kan wel iets aan gedaan worden, als je op tijd bent.
    De dierenwinkels kunnen vrijwel nooit iets aan myiassis doen, eigenlijk zijn de meeste dierenwinkels geen goede plek om informatie over de zorg van je huisdier in te winnen. Dit kan je beter bij de dierenarts, of een dierenarts assistent of forums als deze of het licg halen. Dierenwinkels zijn niet ech bezig met jou huisdier maar met hun huis. Er zijn gelukkig wel dieren winkels waar de balans in het voordeel van jouw huisdier liggen maar dit zijn helaas uitzonderingen en zeker niet de regel.

Ik hoop dat je nog op tijd bent bij de dieren arts en ik wens jouw em je huisdier heel veel sterkte toe, ik hoop dat het goed gaat komen.

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Levend opgegeten worden door maden is enorm pijnlijk :pensive:

Als een dier last heeft van maden is dat een reden om met spoed naar de dierenarts te gaan. Daar kunnen ze zien of je cavia nog gered kan worden, of dat het diervriendelijker is om hem in te laten slapen.

Ik hoop dat je inmiddels al bij een dierenarts bent geweest als je dit leest.

4. bartn

bartn Nieuw Lid

Lid geworden:
    13 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja
    ja we zijn inmiddels al naar de dierenarts geweest maar die kon er niks meer aan doen :pensive: inmiddels heb ik hem begraven. Ik heb het hok helemaal ontsmet en nu gaan snel opzoek naar een nieuwe (of 2 nieuwe) want dan kan er een nieuw begin komen :smile:

5. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    gecondoleerd met je verlies en succes met je nieuwe huisdiertjes.

6. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
  7. bartn

bartn Nieuw Lid

Lid geworden:
    13 aug 2014
    Leuk Bevonden: