cavia bang ik bal

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door XlOvEhOrSeSX, 7 okt 2007.

1. XlOvEhOrSeSX

Lid geworden:
    5 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben zo'n bal voor de cavia hij is voor cavia's zij de mevrouw in de dieren winkel. zo''n bal waar die in moet en dan rond kan lopen. maar onze caaf snapt dat niet hij blijft op 1 plek liggen, hoe kan ik hem dat leren?

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei, zo'n bal is eigenlijk helemaal niet geschikt voor een cavia. Een cavia is heel erg stug in zijn rug en kan die holling niet maken om in zo'n bal te lopen.

Breng alsjeblieft de bal weer terug en leg de verkoper maar uit waarom het niet geschikt is voor cavia's.

Je kunt beter je cavia laten los lopen in een beschermde omgeving, dus bijvoorbeeld in een rennetje.

3. IenieMienie

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals trice al zei, deze ballen zijn voor caafs absoluut niet geschikt, meer voor hamsers of muizen. cavias kun je wel los laten lopen (uitkijken voor kabels ed) of in een ren

4. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, nooit een cavia in zo'n bal zetten. Een dier moet in zo'n bal met een iets gekromde rug rennen, en dat is voor cavia's heel slecht.

Daarnaast is met cavia's ook makkelijker om ze gewoon zo los te laten lopen, voor hamsters is zo'n bal vaak de enige mogelijkheid om hem los te laten rennen omdat je 'm anders zo kwijt bent, maar een cavia is door zijn formaat wat makkelijker daarin. Ik zou dus zeggen: gewoon een stukje van de kamer afzetten en je caaf daar lekker laten rennen.

Sowieso moet je het dier (of dat nou een cavia een hamster of een rat is) altijd uit de bal halen als deze het kennelijk eng vindt. Met hamsters zie je het ook, sommige vinden het leuk, andere vinden het helemaal niks. Een dier dat er niet in durft te lopen is kennelijk bang, en dat is niet zo gek: hij zit in een afgesloten ol die begint te bewegen als hij zich beweegt, kan me best voorstellen dat veel dieren het eng vinden. Je moet het alleen doen als het dier het zelf ook fijn vindt, het moet geen speeltje voor jou zijn zeg maar. Jouw caaf vindt het kennelijk niet leuk, en daarnaast is het niet goed voor zijn rug, dus ik zou die bal voortaan achterwege laten. Misschien vindt je cavia het wel leuk om als de bal in de kamer ligt er gewoon tegen te duwen en hem rond te rollen, als een gewoon speelballetje? Heb je de bal tenminste niet voor niks gekocht :wink: .

5. XlOvEhOrSeSX

Lid geworden:
    5 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt allemaal ik zal hem terug brengen want ik wil niet dat mijn cavia er last van zijn rug van krijgt :thumbsdown:

6. Leyna

Lid geworden:
    27 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat je je geld terugkrijgt! :ok:

Dat ze die voor cavia's verkopen... :confused:

7. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed dat je de bal gaat terugbrengen/hebt teruggebracht! Zulke loopballen zijn inderdaad niet geschikt voor cavia's.
    Overigens is er wel meer spul te koop wat absoluut niet goed is voor een bepaald dier(soort), maar wat wel gewoon wordt verkocht (en dus ook gekocht).

8. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo'n bal is superslecht voor een cavia . Veel te klein vind ik trouwens
    Hamstertjes en muizen ofzo kunnen er nog plezier aan beleven. Maar een grote bolle cavia :confused:
    Goed dat je 'm niet meer gebruikt

9. Jippia

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dierenwinkels verkopen heel veel dingen die niet geschikt zijn voor een bepaalde diersoort, terwijl de verkopers dat vol overtuiging beweren. Niet alleen speelgoed, maar ook knaagmateriaal en snacks. Goed van je dat je het hier gevraagd hebt.

10. lauratjuh222

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    zo'n bal heeft bij vele cavia's al een gebroken ruggetje bezorgd heb ik gehoord. eigelijk zouden ze het uit de verkoop moeten halen :raised_hand:

Laden...

Deel Deze Pagina