Cavai's

Discussie in 'Overige dieren' gestart door Mclaire, 4 jan 2018.

1. Mclaire

Mclaire Nieuw Lid

Lid geworden:
    4 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeienmiddag allemaal!

op 11 Dec is ons vrouwtjes cavia bevallen van 2 jongen.
    alles is perfect gegaan van zwangerschap bevalling groeien zowel voor jongen als de trotse mama.

Nu was het eigenlijk niet de bedoeling dat we een nestje zouden krijgen wij wilde alleen een vriendje voor onze zoon zn cavia omdat het niet klikte tussen hem en de toen 2 nieuwe konijntjes van dochterlief.

Echter een klasieker helaas, en noem het maar karma, ik heb mn hele leve cavias gehad en zo moeten lachen als mensen vertelde dat er verkeerd gekeken was naar geslacht en ze nu jongen hadden...

En nu hebben wij de cavia van onze zoon zon 3,5 jr voor zeug aangezien, het was ook gewoon echt niet te zien. dus wij op zoek naar specifiek een zeugje met in ons hoofd we hebben een zeugje en willen geen jongen. Maar ook omdat ik zelf toch narcose op zon klein beestje eng vind voor castratie.

enfin de nieuwe cavia begon te groeien, in eerste instantie dacht ik word de oudere cavia nu magerder is ie ziek. ectra vitamine aan beide gegeven ect. tot ik beweging voelde. een eerst dacht dat ik gek was, uiteindelijk bleek zwanger. De ouder cavia goed bekeken.... en ja hoor daar waren dan eindelijk zn balletjes....uit zitten rekenen en voelen ze kon niet zwanger uit de winkel meegekomen zijn wat weleens gebeurd.

Maar allemaal goed gekomen en de 2 jongen blijven bij ons. meerder mensen heb ik mee laten kijken naar geslacht en nu 3 wk en 3 dg, zijn t volgens ons nog steeds zeugjes.

Maar ik twijfel ineens enorm aan mezelf nadit alles om dat ze net bij moeder ng aan t drinken waren en beide korte brommetjes gaven. wij de grote cavia pagina erbij gepakt en fotos en vergelijkingsmateriaal.

Papa gaat zoiezo nu wel gecastreerd worden, hij zit op t moment niet heel lekker in zn velletje dus dierenarts wilt dat we heel even afwachten en hij zit dan nu in apart hok

nu de vraag brommen jonge zeugjes ook?

2. Mclaire

Mclaire Nieuw Lid

Lid geworden:
    4 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry zie dat de titel verkeerd gespeld is :3

Deel Deze Pagina