Carocat ervaringen

Discussie in 'Katten' gestart door eden, 10 dec 2004.

1. eden

Lid geworden:
    5 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik had gehoord dat Carocat een goed hoogwaardige voeding is en ik wil nu overstappen om te zien hoe het onze katten bevalt.

Toch ben ik wel benieuwd naar of mensen hier ervaring met dit voer hebben en hoe die ervaringen dan waren.

Als iemand wat weet, hoor/ lees :wink: ik het graag :smile:

2. Malou

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf geen ervaring met Carocat, maar meng het voor langzaam bij beetje door ipv gelijk helemaal over te stappen, omdat je anders kans hebt dat ze het niet willen eten, of er van aan de diarree raken.

3. eden

Lid geworden:
    5 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje, dat waren we sowieso al van plan :smile:

4. Laura W

Laura W Dierenliefhebber

Lid geworden:
    15 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef ook Carocat en ze vinden het erg lekker. Ze doen het er ook goed op. Ik bestel het bij http://www.gropet.nl en dan kost een zak van 15 kilo ong 28 euro en de driemix iets van 21 euro.

5. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef ook Carocat en hier vinden ze het ook lekker.
    En het is een stuk goedkoper dan Royal Canin, Iams etc. :wink:

6. eden

Lid geworden:
    5 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig heb ik vandaag een verzoek om prijslijst ed de mailbox uitgegooid naar Gropet. ivm Carocat.
    Helaas geen prijs en bestel formulier op hun site.

Een dierenwinkel hier in de buurt verkoopt het ook, meen ik, maar ik heb nog geen idee van hun prijzen.

Goed om deze ervaringen alvast te lezen, bedankt!

7. ravenous

Lid geworden:
    2 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vriend werkt bij het bedrijf waar ze carocat maken, wijzelf voeren onze 4 katten de lam&rijst versie. Deze versie voer heeft een uitgebalanceerder verhouding van bepaalde mineralen. wanneer deze verhouding slechter ligt kunnen katers sneller nierproblemen krijgen. Ik zal eens opzoeken hoe dat dat precies zit.
    Bovendien heeft dit voer een hoger gehalte aan ruwe celstof (vezels) dan bv 3mix. Meer vezels betekent sneller een vol gevoel (dus ze vervelen zich minder snel, dus slopen ze minder) en het is ook van belang voor de darmperistaltiek.

3 van onze 4 katten doen het er erg goed op, 1 iets minder die heeft wat meer zachtere poep.

8. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook wel eens rare verhalen gehoord over carocat van een fokker. Over misvormde kittens enzo :confused:

9. ravenous

Lid geworden:
    2 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    we hebben vanavond een feestje van zijn collega's, zal eens voorzichtig informeren.

Wat ik wel wil zeggen over groeiende kittens, dus als ze nog groeien in de moederkat: hun groei is afhankelijk van de effecten van hun moeder op de kittens (nauwelijks eten, kittens groeien ook minder), maar hun groei is ook afhankelijk van hun genen. Zie ook bij de mens: er komt vaak genoeg voor dat een babietje misvormd ter wereld komt, vaak door dingen zoals tjernobyl, maar vaak ook door genetische afwijkingen. Ook bv het lammetje met het 5e pootje.
    Miskramen bijvoorbeeld, komen ook spontaan voor: dat is gewoon een regel van moeder natuur, als de kleine niet levensvatbaar is, heeft het geen nut voor de moeder om de 9 maanden vol te maken. Soms is de kleine meer levensvatbaar en komt dus misvormt ter wereld.
    Gelukkig komen misvormingen in het gehele dierenrijk relatief weinig voor!

10. Jiskefet

Jiskefet Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die verhalen ook eens gehoord, en dat zou ook van een fokker afgekomen zijn, maar ik weet niet of het dezelfde fokker was, en of het ook echt aan het voer lag of aan iets anders. als dat ras of die bepaalde bloedlijn iets in dat voer niet verdraagt, kan het best zijn dat het DAAR fout gaat, terwijl andere katten nergens last van hebben.

Aan de andere kant ken ik een flink aantal mensen die erbij zweren, en mijn eigen 4 katten eten het ook graag, en doen het er goed op. Nu geef ik het wel gemengd met een ander voer, omdat carocat geen anti-haarbalformule heeft, en een paar van mijn katten dat wel nodig hebben.

11. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb echt geen id of het ermee te maken heeft maar een paar weken na dat ik Carocat ben gaan voeren heeft 1 van mijn katten diabetes gekregen.
    Nou hebben ze meestal al een half jaar diabetes voordat je er achter komt..
    maar toch..vond het wel typisch.

Mijn katten vonden het trouwens ook niet echt lekker. Ze aten het wel..maar niet van harte :wink:

Laden...

Deel Deze Pagina