Boomer?

Discussie in 'Honden' gestart door xpukkieeex, 26 dec 2012.

1. xpukkieeex

Lid geworden:
    26 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag een hondje willen en een boomer leek me wel wat.
    - Maar ik ben 1 tot 2 dagen in de week van half 9 tot 3 uur niet thuis. Is dit erg? Ik heb gelezen dat sommige honden hier wel tegen kunnen maar anderen niet.
    - En kan een boomer goed omgaan met katten? Ik heb namelijk ook nog een kat.
    - Hoe vaak moet een boomer uitgelaten worden?
    alvast bedankt!

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Een 'boomer' bestaat niet. Het is een naam die gegeven wordt aan kruisinghondjes van een bepaald formaat. Daar je met honden zonder stamboom nooit zeker kunt weten wat er van rassen inzit kun je ook niet voorspellen wat zijn karakter en stamina zijn.

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Als de advertentie 'boomer' zegt, dan is de kans groot dat er een massafokker achter zit :pensive: Ik zou daarom zelf eerder bij asiels gaan kijken, daar zitten ook heel leuke kruisingen.

Qua uitlaten lopen de rassen niet zo heel ver uiteen. Een volwassen hond kan twee werkdagen doorgaans prima aan, maar voor een pup is dat veel te lang. Als je een pup wilt, dan zal je de eerste maanden voor je twee werkdagen een uitlater (buurman/-vrouw?) moeten regelen.

Bij katten zijn de fellere jachtrassen (zoals windhonden) minder geschikt. Voor de gewone herder/waak/apporteer-rassen geldt dat de reactie op katten vooral in de opvoeding wordt bepaald.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Rosalba
    Reacties:
    37
    Weergaven:
    27.068
  2. clala
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    3.953