Bonte Bas op zn eerste Bixie-wedstrijd! Primeur!

Discussie in 'Catwalk' gestart door SANEX, 8 jul 2006.

1. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Jaja, eindelijk was het vandaag dan zover, waar we al maanden naar uitleefden : Bassie's Bixieprimeur!
    De eerste wedstrijd van zowel Bas als Annelies.
    Annelies rijdt sinds Februari op Bas, en dat ging meteen al zo goed dat ik opperde dat ze wel wedstrijden konden gaan rijden. Zo gezegd zo gedaan, het ponykind werd manegelid, het ponybeest werd gemeten en zo konden we ze inschrijven voor de wedstrijden.
    De laatste weken vaak de proefjes geoefend en ze gingen met sprongen vooruit.
    Vandaag was dan dus eindelijk de grote dag, de eerste wedstrijd van Bassiebeest en Anneliesekind :smiley:
    Ik was zelf zo gespannen als wat, slecht eigenlijk, maar ik zag alle rampscenario's al voor me, Bas in staking, Bas op de kletter, Annelies op de grond... weet ik al wat meer.
    Maar Annelies bleef rustig en vond het allemaal maar even mooi, en zo ook Bas. Ze moesten inrijden tussen de grote paarden, het boeide hem niks. 2 grote paarden gingen op de kletter, Bas ging over in stap en bekeek het allemaal rustig. Pony's die hem de pas afsneden ? Nou dan stop je toch even ? :smiley:

Annelies was als eerste in haar rubriek (A Bixie ) en ze ging stralend van geluk en plezier de ring in. Die overigens niet eens afgezet was, ze moest meteen tussen de losse bordjes rijden...Maar geen probleem voor Annelies, geen gespannen koppie, geen lippen bijten, alleen maar lachen en stralen.
    De eerste proef ging netjes, Bas liep gestaag zn rondjes, Annelies vergat af en toe van been te wisselen bij het lichtrijden en maakte her en der een figuur niet perfect netjes maar al met al was ik al beretrots na het rijden van de eerste proef. Voor een eerste keer deed ze het super en ze deed absoluut niet onder voor de andere wedstrijdruiters.

De 2e proef ging net even wat minder. Bas was zn pit wat kwijt dus Annelies was onrustig met haar benen en handen om hem actief te houden. Ook was ze nogal afgeleid want naast haar in de ring reed een fries die nogal onstuimig was en in de losrij-ring al op de kletter was gegaan. Ze lette meer op de fries dan op Bas de concentratie lag wat lager. Achteraf hoorde ik dat ze bang was dat die fries bij haar in de ring terecht zou komen, de ringen lagen strak tegen elkaar aan.
    Ook hier af en toe een lichrijfoutje en wat niet perfecte figuren. Bas schrok ook nog even bij de jury-auto en viel daardoor even terug in stap en Lies verloor haar beugel, maar die pakte netjes haar beugel weer terug en ging weer verder waar ze gebleven was.

We waren allen hartstikke trots. Toen was het wachten op de punten.
    Toen die er eenmaal waren wisten we niet wat we zagen; in de eerste proef was madame 1e met 48 punten, en in de 2e proef was ze 3e met 54 punten ! ( ze kunnen maximaal 68 punten halen in de Bixie )
    Helemaal prachtig dus, ook nog 1e op de eerste wedstrijd!Annelies straalde helemaal vol verbazing; "Ikke eerste ?! yess..."
    Toen moesten we dus ook nog wachten op de prijsuitreiking.
    Annelies glimlachte breed toen ze haar oranje rozet en cadeautje mocht ophalen.

Allemaal hartstikke trots dus. Beter konden we niet krijgen, de eerste wedstrijd en dan ook nog meteen de eerste prijs, holadijeej!
    Morgen gaan we weer, weer 2 proefjes rijden. Misschien doen ze het dan samen weer zo goed, misschien niet, ons weekend kan nou al niet meer stuk :smiley:

Nou genoeg verslag, hier de foto's! :

Onze trailercombi

Net van de trailer af, even rondstappen in zn paarse transport-pak

In tenue op de knol

Eerst even losrijden aan de longe

Een ietwat gespannen pony-eigenaresse :smiley:

En naar de ring toe

Proef gestart

Proef 2, zie dat grote imposante paard achter Bas, daar wurmden die 2 zich eventjes tussendoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Balkjes gingen netjes

Uitstappen

Vermoeide Bassie-koppie

En dan de prijsuitreiking! Moet toch geweldig zijn om als 9-jarige op je eerste wedstrijd te horen "Eerste is geworden... Annelies op Bas! " :smiley:

Ja en dan mag je vol trots je oranje rozet showen 8-)

Ik ben trots op beiden, wie had dat gedacht dat mijn bange Bas ooit nog eens een wedstrijd zou lopen?! En dan helemaal meteen 1e en 3e worden ? ... ik droom, zij dromen, wij hebben (NIET) gedroomd :smiley:

2. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat leuk! Gefeliciteerd!

3. Marliin

Lid geworden:
    25 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd!! :smiley: Leukkk zeg!

4. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat leuk zeg dat het zo goed ging meteen de eerste wedstrijd! :ok:

5. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    wat leuk zeg ! direkt al de 1e prijs met de 1e wedstrijd !! :sunglasses:

ze rijd ook zo netjes ! :smiley:

Gefeliciteerd [​IMG]

Waar was die wedstrijd trouwens ?:stuck_out_tongue_winking_eye: in dokkum?

6. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd :smiley:.

7. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de reacties. Het was idd in Dokkum dierenlovertjuh, bij de Osseweide.
    Morgen gaan we weer, dus ik zal nu mn nest in, morgen 5 uur weer naast mn bedje.. bleugh :wink:

8. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat leuk zeg! Gefeliciteerd! :ok:

9. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig zeg, wat een prestatie...! En ze zagen er ook uit om door een ringetje te halen zeg... :smiley: :smiley:

10. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat dacht ik al :stuck_out_tongue_winking_eye: ik ben daar ook een keer heen geweest met bixie :grinning: kwam me al bekend voor :smiley:

11. gerbiltje

Lid geworden:
    23 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    gefeliciteerd

12. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat supergaaf!!!!
    Hartstikke GEFELICITEERD Bas en Annelies!!! :wink:
    Knap gedaan hoor!
    Hele leuke foto´s ook!

13. dorien

Lid geworden:
    19 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd:smiley: ziet er erg goed uit!!!!

Groetjes Dorien

14. N-Joy

N-Joy Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe is het vandaag gegaan ??

heb je b.t.w nog gezien :wink:

wat een leuk hoofdstelletje had bas om :smiley::cupid:

15. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo dat is heel mooi dat het zo goed is gegaan.
    Zo zie je maar weer dat het vele trainen nu zijn vruchten begint af te werpen.

Van harte met het behalen van de prijs.

PS: Je mag ook wel trots op jezelf zijn dat je zover bent gekomen met Bas

16. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de leuke reacties!

Bleuthunder, dat ben ik ook, ik ben beretrots. Voor Annelies is het prachtig, die is vorig jaar heel erg ziek geweest, heeft een lange nasleep gehad dus dit is voor haar een superactie, en voo rmij is het een soort van 'kroon op mn werk' wat betreft Bas, hoe hij bij mij kwam en dat hij nu even de prijzen in de wacht sleept op de wedstrijdjes.

Vandaag zijn we weer geweest, N-Joy, had even geroepen :wink: Lief setje had hij aan he, in zn rode pakkie :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Moest je ook rijden of was je gewoon kijken ?

Het ging vandaag helemaal boven verwachting, 2 keer 1e!
    De foto's en verslag daarvan staan ook hier in Catwalk :wink:

17. hondenfan13

Lid geworden:
    31 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd!

Ps ook weer mooie foto's!!

Laden...

Deel Deze Pagina