Bonte Bas 2e dag Bixie : The red episode... :D

Discussie in 'Catwalk' gestart door SANEX, 9 jul 2006.

1. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag is rood, de kleur van je pony
    Vandaag is rood, wat rood hoort te zijn
    Vandaag is, rood van Bassiebeest,
    hij is weer zo lief geweest
    Vandaag is rood gewoon weer liefde tussen Bas en Lies! :smiley:

Vandaag was de 2e dag van de Bixiewedstrijden.Gisteren was het de primeur van zowel Bas als Annelies en toen hadden ze een 1e en een 3e prijs, wat een prestatie al!
    Annelies was superblij en riep meteen dat dat niet nog een keer ging lukken, want ze had immers al een 1e prijs en dat lukte haar vast niet nog een keer...

We waren vanmorgen alweer vroeg, en zo we gister netjes in zwart/wit dressuurteneu waren, zo hadden we vandaag net even wat anders in petto; ROOD! :smiley:
    Bas rood hoofdstel, rood dekje en rode tape en strikjes in zn manen en staart. Annelies een rood jasje en zo was het een knallende combinatie met veel bekijks. We zongen de hele tijd "Vandaag is rood, de kleur van je pony" ( en daar is dus bovenstaande verder uit komen rollen :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Bas was erg druk met inrijden, beetje klierig, hij zou meteen de inrijbaan weer uitstuiven toen hij er pas in was.Hij had veel meer pit dan gister dus ik had een beetje het idee dat het vandaag misschien wel niks zou worden.
    Maar toch toen hij eenmaal aan de beurt was (we moesten wat later omdat er een aantal bijgeschreven waren) was hij eigenlijk best braaf en rustig. Annelies en hij kuierden netjes hun proefje, soms zag ik wat bekende foutjes, verkeerde been, volte niet over X e.d, maar verder ging het prima. De balkjes waren weer ultiem, Bas zweefde dr over :smiley:
    Helaas bij het halthouden stond hij te vroeg stil, Annelies corrigeerde dat en toen gingen ze scheef.
    Daarna was het dus weer afwachten, we hadden nu andere concurrentie dan gisteren. Een mooi klein welshje, een grote E-pony met 2 amazones waarvan we van 1 eigenlijk het idee hadden dat ze de B wel in kon en een mooie haflinger... ik vond het hogere concurrentie dan gisteren en kon er dan ook geen peil op trekken wat Annelies voor beoordeling zou krijgen. Persoonlijk dacht ik misschien in de 2e proef een prijsje, de 1e niet...

Toen kwam de prijsuitreiking ineens, gister konden we de punten van te voren al bekijken maar nu hing er niks van te voren dus het werd nu helemaal spannend. Ze begonnen met de eerste proef, en wel verrek, Annelies werd als eerste prijswinnaar geroepen!! Dat was feest, ze was helemaal verrast.
    Ze haalde een mooi paars halster op en weer zo'n prachtige oranje rozet ( dat vinden die kids mooi )
    Ze zat nog niet of de 2e proef werd omgeroepen, en ja hoor, wéér was Annelies eerste!! Met een kop als een biet liep ze onder luid gejuich van haar fanclub ( Ouders, mn staleigenaresse, vrienden, ik, mn ma ) weer naar voren toe en nam ze wederom een oranje rozet en een poetstasje met inhoud in ontvangst. Ze was helemaal blij verrast, die gekke Annelies, rijdt zomaar op haar eerste wedstrijden 3 keer de eerste prijs :smiley: Dat hadden we nooit verwacht, we hadden gehoopt op 1 prijsje, maar tot 3 keer toe ?! Ze had zeer nette punten, 54 en 51. Er was gevariëerder gejureerd dan gisteren, waar ze bagger reed kreeg ze ook echt een 1 en waar ze het perfect deed werd dat ook mooi beloond met een 4. Gister was het wat geleidelijk 2tjes en 3tjes

Nou genoeg gekletst, ons weekend kan niet meer stuk, wij hebben ons dik vermaakt.
    Ik ben trots op mijn kanjertjes, ze flikken het toch maar even met zn 2tjes! We hebben inmiddels Annelies en Bas omgedoopt tot "Ankylies en Bonbassie" :smiley:

Hier de foto's, en het bewijs dat we lekker opvielen met onze rode combi

Zo stond Bas vanmorgen weer klaar, als heuse ingepakte sportknol :+

Eerst weer even losrijden, meneer had de kop er lekker op

Hij had niet alleen rood op zn lijf, volgens mij zat er ook Rode peper in zn kont ! :smiley:

Een wat minder gestresste eigenaresse dan gisteren :wink:

Wat momenten uit de proefjes

Bas was in de 2e proef behoorlijk ontspannen en werd daar ook af en toe mooi nageeflijk

Opweg naar hetgene wat ze het leukste vind van de hele proef : Het groeten :wink:

En weer klaar!

Ankylies en Bonbassie even poseren

Zn mooie bling-frontriem showen, die ik speciaal had laten maken voor de wedstrijd. Annelies wist nog van niks en zag 'm vanmorgen pas toen ze Bas van de trailer haalden. Ze vond 'm helemaal "Wauw!" :stuck_out_tongue_winking_eye:

Na de prijsuitreiking moest Bas natuurlijk nog even een dikke knuffel hebben én voor het eerst in zn leven een rozet aan :wink:

Thuisgekomen stonden de dames zo te wachten op "De Bink" van de stal, die titel heeft hij inmiddels wel verdiend :wink:

En Bonbassie ? Bonbassie was vooral erg moe van alle indrukken 8-)

Had ik al gezegd dat ik trots was op mn kanjers ? }:0 :+ :Y)

Link naar rest van de foto's, zitten nog een boel mooien bij:

http://www.mijnalbum.nl/Album=6H3HZC7U

Link naar foto's van gisteren:
    Bonte Bas op z'n eerste Bixie-wedstrijd!Primeur!!

2. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals van harte.

Gaat goed lees ik wel nog even en ze kunnen op top nivo mee draaien :wink:

3. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Gááf :smiley:.

4. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zo'n schaaaaaaaaaatttttje!!!! :heart_eyes:
    Wat een heerlijk koppel om te zien. Ze rijd Bas erg leuk, en hij wordt zelfs nageeflijk! Echt super hoor! :wink:

Je moet Annelies natuurlijk wel even alle complimenten die zij en Bas hebben ontvangen hier op het forum laten lezen! :wink:
    Enne:
    Alweer GEFELICITEERD!

6. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw! Alweer zo goed gedaan :ok:

Het is echt een super stel zo samen he!!!

7. meesje

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    gave foto's!

8. N-Joy

N-Joy Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0

whahaha die gele knol daarachter, dat was ik :grinning:

Maare vet goed gereden :ok: en hij maakte echt de blits daar met zijn rode zetje :stuck_out_tongue_winking_eye:!!

9. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw alweer, super zeg! :ok: Alweer gefeliciteerd, echt leuk zo samen! :smiley:

10. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Zo, dat ging super! Dat had ik echt niet verwacht voor een eerste wedstrijd :ok: Bas en Annelies mogen wel een niveau hoger gaan rijden om nog wat competitie tegen te komen :laughing:

11. poeleke

poeleke Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, goed gereden!! :ok: Ankylies en Bonbassie hebben het verdiend! :wink: (en Sanneke natuurlijk ook :grinning: )

12. hondenfan13

Lid geworden:
    31 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met het behalen van de prijs!
    Prachtige foto's!

13. Mama Nanss

Lid geworden:
    30 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een mooi stel
    en wat een mooie foto's weerrrrrrrrr :-)

14. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Jee, geen twijfel mogelijk... berijdster, pony én trainster (ja, jij Sanneke!!!) zijn gewoon GOED!!!!! :smiley:
    Een enorme prestatie, ik vind het onzettend knap van jullie!!!

15. geitje

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    kei mooie foto's. proficiat

16. Marliin

Lid geworden:
    25 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Super leukkk zeg!! :smiley: