Bloed in hun vinnen?

Discussie in 'Vissen' gestart door Tylari, 28 jun 2012.

1. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag het bakje van mijn vissen weer schoon gemaakt en evenlater zie ik dat ze rode vlekjes hebben op hun zei en in hun vinnen lijkt net bloed te zitten, vooral in die op hun rug :pensive:

Zat er misschien iets ongezonds in die emmer waarmee ik het water vervangen heb?

Groetjes, Tylari :pensive:

2. vincentmnbvcxz

vincentmnbvcxz Speurneus

Lid geworden:
    27 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat hij een huidinfectie heeft.
    Je vis schuur bijvoorbeeld langs randen van steentjes of stenen alsof hij jeuk heeft.
    Pas wel op want deze ziekte is besmettelijk dus haal hem weg bij andere vissen die het niet hebben.
    Zet hem dus in een andere bak/kom
    het is te genezen met Esha2000.

Succes ermee en mooie vissen op je foto.

groetjes, vincent

3. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Het kan ook te maken hebben met slechte waterkwaliteit. Heb je al het water vervangen door leiding water? Want dat is niet goed. Als je de bak wil verversen, moet je ongeveer een derde tot iets minder dan de helft, er uit halen en dit verversen. Omdat er in leidingwater kleine hoeveelheden chloor zit, waar wij geen last van hebben. Maar de vissen wel. Hoe groot is je bak en heb je er een goed filter in zitten?

Verder kan het indd een ontsteking zijn of een parasiet. Maar als het vlak na het verschonen is gebeurt, denk ik dat je een te grote hoeveelheid leidingwater hebt gegeven.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Sara_
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.643

Deel Deze Pagina