bloed bij niezen

Discussie in 'Katten' gestart door Gelbrig en Timo, 10 dec 2008.

1. Gelbrig en Timo

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

nadat ik mijn vorige kat Timo heb moeten laten inslapen in maart heb ik nu toch besloten dat het weer tijd is voor een nieuw maatje. Ik heb haar uitgezocht in het asiel, ze is 4 maanden oud en ik heb haar Luna genoemd! Na twee weken mocht ik haar eindelijk ophalen op de dag dat ik haar mocht ophalen belde het asiel echter dat ze verkouden was en nog moest blijven totdat ze beter zou zijn. weer twee weken later mocht ik haar eindelijk ophalen ze was nog wel een beetje verkouden maar dat moest na twee weken wel helemaal over zijn, nu zijn we echter bijna twee weken verder en het is nog steeds niet over. ze is wel heel erg levendig en kan ook niet echt merken aan haar dat ze zich niet lekker voeld. nu vond ik gister bloed spetters op de vloer en ook bij de kattenbak, ik ga er dus vanuit dat het van het niezen komt. ik zal morgen een afspraak maken bij de dierenarts maar heeft iemand ook een idee wat het zou kunnen zijn? heeft ze toch de niesziekte en heeft het asiel me voor de gek gehouden en alleen maar gezegd dat ze verkouden was? ik zal morgen ook contact opnemen met asiel en vragen wat er nu echt met haar aan de hand was!
    Maar alle tips zijn welkom totdat ik weet wat de dierenarts er van denkt...

alvast bedankt voor jullie reacties

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan zeker een tik zijn van de niesziekte. Maar ook een hardnekkige verkoudheid.
    Door niezen of droge neusslijmvliezen kan een adertje kapot springen. Zeker wel iets om even de DA naar te laten kijken, maar hoeft niet persé verontrustend te zijn.

Als het lukt, zou je eens in het bekje kunnen kijken en zien of de tong nog volledig behaard is en dan vooral de zijkanten.

3. Gelbrig en Timo

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net geprobeerd in haar bekje te kijken maar dat werd me niet in dank afgenomen:S ik heb voor morgenochtend een afspraak staan bij de dierenarts vandaag gebeld met het asiel en ze verzekerden me toch echt dat ze geen niesziekte heeft gehad dus inderdaad maar hopen op een hardnekkige verkoudheid! en dat het snel is opgelost allemaal!

4. Gelbrig en Timo

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    nou een bezoekje aan de dierenarts heeft me toch wel gerust gesteld, haar longen zijn goed en het is niet de niesziekte :smiley: en ze heeft ook geen koorts. Doordat ze weinig weerstand heeft opgebouwd omdat ze als zwervertje gevonden is en erg vermagerd was blijft de verkoudheid bij haar hardnekkig. ze heeft nu een antibiotica spuitje gekregen i.p.v tabletten en als het over 1 1/2 week nog geen verbetering is dan moet ik weer terug komen. Maar de dierenarts had er vol vertrouwen in dat het weer goed kwam met haar, en het bloed bij het niezen is een gescheurd adertje en een beetje irritatie.

Dus maar even afwachten hoe het allemaal met haar gaat.

5. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    :ok: helemaal goed!

6. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Blij om te horen dat het alleen een verkoudheid is, en ik hoop dat ze snel weer beter is. :ok:

Toch wil ik wel even zeggen dat ik het niet zo netjes vind van het dierenasiel om een ziek diertje mee te geven. Een ziek katje hoort gewoon in quarantaine te blijven tot ze volledig is opgeknapt. Aangezien ze deze verkoudheid al had toen je haar meenam uit het asiel, mag je wettelijk gezien de dierenartskosten terug eisen van het asiel.

7. Gelbrig en Timo

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi essie,

ik heb inderdaad met het asiel geregeld dat ze alles vergoeden totdat ze helemaal genezen is verklaard, ik heb hiervoor ook een doorverwijs formulier gekregen. Ze hebben haar toen meegegeven omdat ze van mening waren dat ze sneller bij mij thuis zou opknappen dan in het asiel.

De antibiotica spuit slaat gelukkig goed aan en ik kan ook wel merken en horen dat de verkoudheid minder wordt ze niest ook al bijna niet meer en als ze niest zit er geen bloed meer bij dus het gaat de goede kant op:smiley:

ze is ook heel actief nu en rent soms als een idioot door het huis heen wat ze voorheen nog nooit heeft gedaan dus nog even en dan is ze weer helemaal beter:smiley:

8. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn om te horen dat ze zo snel opknapt :ok:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. pjoshyh
    Reacties:
    7