bijtende schuwe konijn

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Reptar, 23 jun 2007.

1. Reptar

Lid geworden:
    2 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, een tijdje geleden heeft mijn vader een konijn voor de verjaardag van mijn nichtje gekocht. alleen mijn kleine neefje heeft het konijntje heel vaak geplaagd en laat het beestsje niet met rust.

dus kortom, dat beest word gemarteld. wat ik er ook van zeg. ze zeggen, maaktniet uit. konijnen zijn voor kinderen dus daar kunnen ze wel tegen. maar dat is niet zo.

ik was boos op mijn vader. mijn famillie is gewoon 1 grote mongool die dieren als speelgoed zien. het beestje was heel lief en aanhankelijk en springt nu alle kanten op en valt je aan. als mijn neefje de konijn aan zn oren trekt, vertellen ze dat de volgende dag alsof hij iest heel leuks heeft gedaan. ik heb gezegt dat ze die konijn aan mij moeten geven of dat ik ze anders ga aangeven bij dierenmishandeling dinges.

maar hoe krijg ik dat arme schuwe beestej weer goed. het konijntje is nog geen jaar oud.
    het konijntje staat nu bij mij, ik bereid het voor op een goede leven!

2. punkie_pluisje

punkie_pluisje Dierenliefhebber

Lid geworden:
    11 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    is het konijntje nu voorgoed bij jouw?
    Ik denk dat nu rust en regelmaat het belangrijkste is, zodat het tot rust kan komen.

3. Reptar

Lid geworden:
    2 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    je het konijntje blijft bij mij

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Gelukkig is hij nu bij jou!

Ik ga mee met met het advies van punkie_pluisje om dit konijn de eerste tijd vooral rust en routine te geven.

5. aphro_ruled

Lid geworden:
    3 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook veel rust geven maar het konijntje niet volledig wegstoppen. Dus wel ergens zetten waar het kan wennen aan mensen rondom (die niets doen) en bijvboorbeeld een schuilhokje geven of veel stro zodat hij zich kan verstoppen.

En op gepaste tijdstippen eten geven en in het begin niet onndig oppakken of willen aaien. Ik neem zelf mijn konijntjes nooit vast en ze eten wel uit mijn hand ik kan ze al lichtjes aaien. Dus rustig opbouwen en niets dwingen zoals in handdoeken op de schoot houden. (dat is toch mijn mening)

6. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Reptar ik vind het heel erg lief dat jij je zo voor het konijntje inzet PETJE AF. het is niet niks om zoiets tegen je familie te zeggen. Heel veel succes met tam maken.

7. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat je kunt doen is het konijntje laten blijken dat je niets doet. Gewoon lekker op tijd zijn eten geven. Vooral niet proberen te aaien en dergelijke. Pas als hij eraan toe is. Ga afentoe eens voor het hok zitten.

Is het een voedster? Dan is het misschien een optie om een lieve gecastreerde ram te halen, zodat ze een beetje steun heeft. Als het een ram is, is castreren absoluut nog geen optie, dan moet eerst de stress weg zijn.

Verder krijg ik een beetje het gevoel van de stoere bink met een klein hartje. Geweldig :smile:

8. ebonie_29

ebonie_29 Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik zou doen met zon konijntje:
    ik zou voorzichtig naar het hok lopen, en ondertussen ook rustig tegen hem/haar babbelen. dan even voor het hok blijven zitten, en dan het hok opendoen. leg dan wat eten in je hand, en leg het niet te dicht, maar ook niet te ver van het konijntje op de bodem van het hok. en niet naar het konijntje kijken, want ik heb gehoord dat hun vijanden dat doen (in de ogen kijken, naar de proii kijken voor hij aanvald) dus je kan het best je ogen naar de grond richten. het beste maak je je ook zo klein mogenlijk. na een tijdje zal ze zich durven bewegen en misschien naar je hand lopen en het eten pakken. het kan zijn dat ze de 1ste keer of zelfs de 2de keer nog niet beweegt. dat is ook niet zo abnormaal. maar na een tijdje zal ze doorhebben dat je niets kwaad doet en je stilletjes aan begingen te vertrouwen. je moet ook niet te lang je hand in de kooi leggen, dat kan voor veel stress zorgen. maak ook geen onverwachte bewegingen, want dat kan er voor zorgen dat je weer van het begin moet beginnen.
    het belangerijkste: heb geduld!!

veel succes en hou ons op de hoogte! :smile:

9. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat goed dat je tegen je familie bent opgestaan!
    Het arme beestje... :pensive:
    Gelukkig is ie nu bij jou! :wink:

Ik denk dat de meeste tips wel gegeven zijn. Verder is het gewoon een kwestie van geduld van jouw kant en vertrouwen van de kant van het konijntje.

Laden...

Deel Deze Pagina