bijtende rus

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Jokie1973, 22 dec 2008.

1. Jokie1973

Lid geworden:
    3 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

ik weet niet veel over hamsters, maar wel dat ze over het algemeen niet bijten. Dat we bijna drie jaar geleden dus een erg agressieve russische dwerghamster kregen vond ik vreemd, maar na een tijd kon mijn dochter toch de kooi verschonen en eten en drinken geven zonder gebeten te worden. Zo gauw ik maar in de buurt van de kooi kwam begon het beestje te krijsen alsof ik hem wat aan wou doen. Na tweeënhalf(hoogbejaard) jaar is deze hamster overleden, maar er kwam een nieuwe. Deze hebben we ook eerst rustig laten wennen aan de kooi en alle geluiden en bewegingen in huis, voor ze uit de kooi mocht. Deze is heel nieuwschierig en lijkt in niks op de vorige, maar ook deze bijt als we haar uit de kooi halen. Als ze eenmaal uit de kooi is is ze rustig en geniet dan ook echt van de aandacht. Ik snap er niks van, want we zijn echt niet hardhandig en laten haar niet schrikken. Wie kan mij hier meer over vertellen?

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien vind je hamster het optillen niet fijn?
    Dan zou je je hamster misschien beter in een bakje kunnen optillen.

3. punkie_pluisje

punkie_pluisje Dierenliefhebber

Lid geworden:
    11 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Meeste hamsters bijten in de kooi omdat ze de kooi als hun terrein zien en je hand al bedreiging. Als je met bakje of zo je hamster eruit haalt en dan op je hand wordt je zeker weten niet gebeten! Ik doe dat ook altijd.

4. 1111111

Lid geworden:
    4 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

punkie_pluisje schreef: Meeste hamsters bijten in de kooi omdat ze de kooi als hun terrein zien en je hand al bedreiging. Als je met bakje of zo je hamster eruit haalt en dan op je hand wordt je zeker weten niet gebeten! Ik doe dat ook altijd. Je hebt gelijk

Laden...

Deel Deze Pagina