Bijtende Hamster

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door frutsel, 25 jun 2006.

1. frutsel

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey,

Mijn zus heeft een paar maandjes geleden een russische dwerghamster gekocht. Toen ze em kocht was hij al vrij angstig, in het doosje begon hij steeds te krijsen als je in de buurt kwam, maar thuis heeft hij een heel mooi ruim hok gekregen en goede verzorging. Hij werd ook steeds tammer en was ook echt wel lief.
    Alleen de laatste tijd begint hij steeds meer te bijten. Eerst was het alleen knabbelen aan je vingers, en dat is niet zo erg, maar nu grijpt hij je gewoon echt hard.. Als hij op de bank loopt bijt hij heel hard in je voeten en hij bijt ook hard in je vingers steeds... dat echt zo die tandjes er in staan.
    Nu is mijn ervaring met hamsters dat ze wel vaker bijterig kunnen doen. alhoewel ik ook een hamster heb gehad die super lief was hoor...

Maar nu was mijn vraag aan de hamsterkenners hier of jullie weten waarom hij dit gedrag opeens begint te vertonen... Er is niks verkeerd met hem gedaan en toch begint hij een beetje vals te doen...

xXx Karlijn

2. gerbiltje

Lid geworden:
    23 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik weet is wanneer het gedrag van vrij tam naar agressief gaat dat er vaak een ziekte in het spel is.

pinkie is blind en een fokker waar we mandarijn vandaan hebben vroeg of ze soms agressief was (gelukkig niet, nog altijd heel lief en tam), want dan zou ze suikerziekte hebben.

3. frutsel

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm... het enige wat me aan dat hamstertje (Iwan...wat tegenwoordig al Iwan de verschrikkelijke is geworden...) op valt is dat hij behoorlijk dik is... maar zoals ik zei was hij al fors toen hij gekocht werd.. gewoon goed gespierd zullen we maar zeggen?
    Maar worden hamster dan aggressief als ze suikerziekte hebben? en wat doe je er dan aan.
    Aan het beestje is niks van ziekte te zien voor de rest...

4. gerbiltje

Lid geworden:
    23 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan suikerziekte trouwens makkelijk testen door bij de apotheker sticks te gaan halen die glucose detecteren (in urine houden).

volgens die fokker worden ze agressief als ze suikerziekte hebben. ik denk niet dat je er vele aan kan doen. Hij zei ook dat ze dan meestal niet lang meer leven. ze worden dan ook trouwens blind.

behoorlijk dik? is het een vrouwtje? zo ja, misschien zit je met een zwanger vrouwtje. of ze dan wat agressiever zijn weet ik niet, heb nog geen zwanger vrouwtje gehad.

5. Saskia1982

Saskia1982 Dierenkenner

Lid geworden:
    3 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    26
    Rusjes zijn van zichzelf al erg rond, wel horen het stevige bolletjes te zijn..
    Als het meer aanvoelt als drilpudding (leuke vergelijking :stuck_out_tongue_winking_eye:) dan is hij wel te dik :wink:

6. frutsel

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, hij is niet zwanger :wink:
    Ik denk inderdaad dat dat dikke er een beetje bij hoort...
    Maar ik blijf me toch afvragen waarom hij zo bijterig is geworden... :confused:

7. gerbiltje

Lid geworden:
    23 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wat goed :smile:

Anders terug opbouwen zoals je hem tam hebt gemaakt. Misschien heb je hem laten schrikken zonder dat je weet.

Laden...

Deel Deze Pagina