Bijna verdronken

Discussie in 'De Knuffelmuur' gestart door Elysa, 24 aug 2009.

1. Elysa

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Een beetje een naar verhaal, mijn hart klopt nog steeds in mn keel.

Een inleiding; ik woon op een woonboot in een kanaal. Onze 'achtertuin' is dus water. Aan de overkant liggen ook allemaal arken. Sommige mensen hebben aan de waterkant een steiger wara zij lekker in de zon kunnen zitten met hun voeten te water.

Gisteravond rond 7 uur stond ik in de keuken en keek naar de overkant waar een aantal kinderen aan het zwemmen waren. Daar zwemt ineens een hondje. Leuk denk ik nog. Maar er werd wel heel erg hard geschreeuwd naar de hond; Lucky kom hier! kom toch hier! :confused:
    Het hondje zwom niet terug naar de steiger meer verder er van af. Ik kijk zo eens en zie het hondje steeds minder zwemmen. Toen kreeg ie zn hoofd nauwelijks nog boven water. Ik riep naar Richard; Er is een hond aan het verdrinken! Rich gauw naar buiten en het bootje losmaken om er heen te varen. Maar voordat die moter eens startte.... Wij hadden een vriend op visite en Lily lag op de grond te spelen. Ik zei tegen hem; Ben zo terug. Ik ben naar buiten gerend en zo vanaf het grote schip in het water gedoken omdat de hond echt niks meer deed. Nog nooit heb ik zo hard gezwommen (en dat merkte ik later ook wel aan mn conditie, geen conditie dus). Ondertussen had 1 van de kinderen het hondje al een beetje op weten te tillen zodat de man aan de kant hem eruit kon trekken.
    Toen ik eindelijk het water uit was en bij de hond aan kwam zag ik dat ie wel ademde maar niet van harte. Hij was in shock. Ondertussen was Rich ook aan de overkant met het bootje. Ik heb hem zijn shirt uit laten trekken en de hond ingepakt. Met praten (en dreigen) hebben de man en ik Lucky weer een beetje bij gekregen. Steeds als ie dreigde weg te raken werd ik 'boos' op m en kwam ie weer bij.

Al met al is het gelukkig allemaal goed afgelopen. De reden dat Lucky verdronk; 17 jaar.

1 ding snap ik alleen niet, de man op de boot was nog een vrij jonge man. Dat hij er niet in is gesprongen... En de eigenaresse stond maar te gillen mijn kindje, mijn kindje! Zij sprong er ook niet achterna.

Het jochie wat het hondje een beetje omhoog kreeg vroeg de hele tijd aan mij; Ik heb hem gered he? En hij heeft hem inderdaad gered. Als het jochie zelf nog eens koppie onder was gegaan had Lucky het niet gered.

2. Brunoboy

Brunoboy Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een naar verhaar.....
    Gelukkig is alles goed afgelopen.....
    En een dikke pluim voor jou, voor het kordate optreden, =D> klasse!!

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Onbegrijpelijk dat de bazen niks deden, maar super dat jij en de jongen het wel deden :ok:

4. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw...wat een avontuur zeg. Gelukkig met goede afloop dank zij jou snelle handelen. Tja en soms zie je dat mensen zelf zo in paniek raken dat ze niet meer weten wat ze moeten doen.
    Misschien waren ze ook in shock.

5. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje wat een geluk dat jij in de buurt was
    Echt goed dat je in het water sprong :ok:

6. Elysa

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben nu blij dat t toen gebeurde, nu is t water veeeeeeel kouder :laughing: (eigenlijk had het beter helemaal niet kunnen gebueren)

7. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Anders was je er toch zeker niet ingsprongen :notes:
    (nee... is een geintje hoor)

8. Elysa

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden: