Ben jij weleens gezwicht voor een dier uit de dierenwinkel?

Discussie in 'Stemmen' gestart door Annemarie, 31 okt 2003.

?

Ben jij weleens gezwicht voor een dier uit de dierenwinkel

1. Ja, en ik kan regelmatig de verleiding niet weerstaan

128 stem(men)
    100,0%
  2. Ja, vroeger wel eens, maar nu zal dat niet meer gebeuren

0 stem(men)
    0,0%
  3. Nee, absoluut nooit van m'n leven!

0 stem(men)
    0,0%
  4. Anders, namelijk:

0 stem(men)
    0,0%
  5. Ja, en ik kan regelmatig de verleiding niet weerstaan

128 stem(men)
    100,0%
  6. Ja, vroeger wel eens, maar nu zal dat niet meer gebeuren

0 stem(men)
    0,0%
  7. Nee, absoluut nooit van m'n leven!

0 stem(men)
    0,0%
  8. Anders, namelijk:

0 stem(men)
    0,0%
  1. Kuno

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    vroeger kon ik vaak de verleiding niet weerstaan om een konijn mee te nemen naar huis, of dan weer vissen, of dan weer een ratje.

nu zal ik dat niet meer zo snel doen, omdat ik er nu geen tijd voor heb, en er geen ruimte voor heb, en om dat onze kat dol is op allles wat klein en lekker is.

2. Saona

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een idee om mensen dan maar eens wat langer te laten sparen voor het kopen van een huisdier? Kunnen ze in de tussentijd ook nog wat extra leren over het dier dat ze anders zo makkelijk en zo 'goedkoop' zouden kopen bij een dierenwinkel. Te veel mensen kopen dieren alsof het speelgoed is, en vervolgens kan de opvang het verder regelen als ze het weer zat zijn.

Hoge prijzen hebben verschillende redenen, het voorkomt dat mensen in een opwelling dieren aanschaffen, mensen die dieren bij een fokker halen reserveren doorgaans op voorhand en moeten soms erg lang wachten op een huisdier... niet meer dan normaal. We praten over een huisdier, niet over een DING. Als je graag een huisdier wil hebben, dan kan het zijn dat je daar lang op moet wachten en dat dat best een paar centen kost...
    Er zijn zoveel mensen die vandaag beslissen dat ze een hond willen hebben en hem het liefst gisteren nog in huis hadden... daar gaat het in de meeste gevallen fout, mensen zouden wat meer geduld op moeten brengen, sparen hoort daar ook bij...

3. Kimba

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, vroeger wel...mijn laatste konijn komt van bij een kennis, en ik moet toegeven dat we voor een hond ook in een dierenwinkel zijn gaan kijken. Maar we hebben daar geen gekocht. Ze komt uit een gezin met een ongepland nestje. Maar ik moet zeggen...de meeste mensen gaan naar een dierenwinkel, je hebt er immers veel keuze, en 't is gemakkelijk.
    En ik kan zeggen, de zoektocht naar een hond was niet makkelijk. In 1 van de asielen die ik heb bezocht werd me immers botweg een hond geweigerd omdat ie niet in huis mocht leven. Enkel in gezinsverband en binnenshuis! Dus zij zien een grote hond liever in een gezinnetje op een flat dan bij een alleenstaande, met eventueel zelfs veel meer tijd, maar waar de hond hoofdzakelijk buiten leeft.

4. moedernatuur

Lid geworden:
    24 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn twee konijnen heb ik uit de dierenwinkel. Was totaal niet gepland.
    Ik was op slag verliefd op Noes, die kwam naar me toe en drukte dr neusje tussen de tralies. Toen wilde ik dr al meenemen, maar ik keek naar het andere konijntje (Gabel) die zo zielig en stil in een hoekje zat en begon te twijfelen. Uiteindelijk heb ik ze allebei meegenomen !
    Terwijl ik alleen kwam om voer te halen !

Floortje (cavia) heb ik van een boerderij. Sammy (cavia) komt ook uit een dierenwinkel. Het meisje van de winkel was aan het kijken wat voor geslacht Sammy had en Sammy begon te piepen als een gek ! Ik stond er toevallig naast en aaide dr even over dr neusje om dr gerust te stellen en toen ....hield ze op met piepen en werd rustig !

Ja, ik kon haar nu toch ook niet meer daar laten en nam dr mee naar mijn andere twee cavia's en konijntjes.

Muppy was echt een "zielug geval". Ik had eigenlijk geen plaats meer voor een vierde cavia. Maar toen ik zag dat hij niet gezond was en verlammingsverschijnselen had, heb ik hem gelijk meegenomen.
    Mijn oudste cavia is later overleden , dus hadden ze ook weer wat meer de ruimte. Niet dat ze krap zaten hoor, want de kooi is 1.30 !

Ik wil nu nog twee ratjes, maar die wil ik wel uit de opvang halen.
    En eigenlijk , toen ik Muppy weer op zag knappen (na een weekje extra C vitamine) vond ik het jammer dat ik niet meer "kneusjes" had gered
    ipv gezonde dieren die toch wel gekocht worden.

Nu probeer ik zo snel mogelijk weer de winkel uit te zijn voordat ik weer een diertje zie dat contact met mij probeert te maken en graag met mij naar huis wil ! Het kan nu echt niet meer....

Alleen nog twee ratjes en volgende week neem ik een aquarium over van een vriendin. Dan is het wel genoeg. Ik vind dat je ook genoeg aandacht moet kunnen geven aan je dieren, en hoe meer er komen hoe moeilijker het is om de aandacht te verdelen, vind ik...

Groetjes Claudia

5. Chaan

Lid geworden:
    30 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel dieren uit dierenwinkels gekocht, maar daar had ik van te voren goed over nagedacht. Het was dus niet zo dat ik naar een dierenwinkel ging en zo maar ff een diertje kocht wat er wel lief en schattig uit zag.

6. turtle

Lid geworden:
    9 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het 1 keer gedaan, toen heb ik een goudvisje mee genomen, want die was zo ziek en was zeg maar al half dood. Ik heb hem toen gekocht en hij leeft al weer vrolijk een jaar. Dat vind ik zielig als dierenwinkel zieke dieren gewoon in hun waan laten en dan val ik er vaak voor.

Dat had ik trouwens ook met mijn schildpad en die is ook alweer 6, de winkel kon er geen garantie op geven.
    Maar als ik een hele lieverd zie ga ik altijd eerst even naar huis en bedenken kan ik hem wat bieden of niet en als ik hem een huisje kan bieden en ik kan hem niet vergeten dan ga ik weer heen.
    Dat heb ik 1 keer meegemaakt en toen was ie al weg en dan heb ik een tevreden gevoel.

Maar heb nog nooit een echte impuls aankoop gedaan behalve mijn visje dan en mijn schildpad ging ik bewust kopen en toen zag ik hem.

7. Duister

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het heel lief dat je dat allemaal doet, maar bedenk bij elk (zielig) dier dat je in een dierenwinkel koopt, dat voor het dier dat jij koopt er weer een dier in de plaats komt.
    Op die manier help je de zielige dieren die jij koopt wel, maar je helpt niet de dieren die door de winkel gekocht worden doordat en nadat jij een dier hebt gekocht. Zo "help" je in feite mee aan het in stand houden van de slechte omstandigheden, zodat er meer zieke vissen en zielige schildpadden en te jonge, zwangere dieren verkocht zullen worden.

Dus... als je écht zielige dieren wilt helpen, ga dan naar een opvang. Op die manier ontzeg je de dierenwinkel - die slecht voor dieren zorgt - het geld en zorg je er voor dat er een zielig dier, dat door wat voor oorzaak dan ook in de opvang terecht is gekomen, een goed huis krijgt.

8. Oxymoron

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

In mijn zoektocht naar cavia's ben ik ook gestrand. :pensive: Ben alle dierenwinkels, 4 kinderboerderijen, en een particulier afgeweest, maar het is allemaal zeer bedroevend.
    Aangezien ik alleen vervoer kan krijgen binnen de stad (Arnhem) en de caviaopvang 20 min rijden is (Angerlo), kom ik dus wel voor een punt te staan waarop ik het een beetje zat wordt. Is het dan zo moeilijk om in de stad zelf aan een leuke cavia te komen?
    Vandaag ben ik bij een dierenwinkel (let op: deze dierenwinkel heeft het keurmerk) geweest waar een dood konijn tussen de andere dieren (in een veel te klein hokje met fel licht) lag. Toen ik melding maakte dat het konijn toch echt al een tijdje dood was (steenkoud) werd er alleen maar 'oh!' gezegd en ik ben net zo lang blijven staan tot ze het konijn uit de kooi haalden. Hopelijk hebben ze het hokje nog wel verschoond. Hopelijk. Maar ik weet zeker: daar haal ik er geen een meer. :astonished:

Kinderboerderijtje waar ik was vandaag: een cavia in een soort schuurtje, alleen sto en een soort kopsla in de kooi.Wel drinken. Deze cavia zag er ogenschijnlijk oke uit, maar toen ik m oppakte zag ik al dat het niet zo goed was. Was niet actief en had 'vieze onderkant'. Tanden en ogen waren verder wel in orde. Deze cavia was gedumpt door mensen die m niet meer konden verzorgen.

De rest was eigenlijk meer van hetzelfde dierenwinkel-gehalte.
    Waarschijnlijk ga ik toch maar naar Angerlo. Maar heb geen auto tot de beschikking. Pffff. En mijn woonplaats is best groot. Nou, ik houd mij voor suggesties aanbevolen (adressen of dierenwinkels in de stad waar het wel goed is) via PB. :ok:

9. Muizengek

Lid geworden:
    24 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, vroeger wel eens, maar nu zal dat niet meer gebeuren

Natuurlijk toen ik klein was en niet beter wist kwamen mijn beesten bij de dierenwinkel vandaan.
    Pas toen ik via forums mij wat meer ging verdiepen in huisdieren heb ik besloten ze niet meer via dierenwinkels aan te schaffen.
    Nu haal ik mijn muizen via mensen van het muizenforum en fokkers.
    Ik moet wel bekennen dat ik een keer een kleur zag die je normaal bijna nergens kan vinden en die toen toch gekocht heb..

10. marcella

Lid geworden:
    4 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    bijna al mn dieren komen uit de dierenwinkel :flushed: mn 2 cavia's, 2 van mn gerbils en 2 vogels.

maar nou moet ik wel zeggen dat ik het de beste dierenwinkel is die ik ken, oke een dierenwinkel is nooit echt goed en ze halen hun dieren bijna altijd wel bij de groothandel :confused: maar ik heb nooit problemen gehad met de dieren daar, ze zijn altijd heel gezond en leven altijd gewoon lang.

als er een hobbyfokker van een bepaald dier die ik wil in de buurt is koop ik daar wel de dieren :wink:

11. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij komt een groot deel van de dierentuin uit de dierenwinkel. Ik vind wel dat het scheelt uit wat voor soort winkel ze komen.

Er is nl een groot verschil tussen de echt commerciele winkels en de meer hobby-winkels.
    Je kan bij een goede reptielenspeciaalzaak of aquariumwinkel best hele goede dieren kopen en er ook van uit gaan dat de dieren daar goed zitten.
    Grote ketens vind ik zowiezo niks.
    Maar met een beetje gezond verstand weet je zelf wel van winkels of je je dieren daar wel of niet kan kopen.
    Er zitten hier in de buurt ook zat winkels waar ze kittens en hondjes verkopen. Zulke winkels koop ik ook verder helemaal niks. Nog geen kattenspeelte.
    Maar er zijn ook winkels waar ik m'n eigen nakweek nog naartoe zou brengen. Zeker met reptielen vind ik dat ditr veel vaker zou moeten gebeuren.
    iedereen mekkert altijd: ja maar ze verkopen bijna alleen wildvang etc.
    Maar als niemand z'n nakweek aan winkels wil verkopen, hoe moeten ze dan aan NK komen?
    Je moet wel goed je winkels selecteren.

12. papillon

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    is me laatst een lief schattig wit konijntje. een week ervoor zei ik nog neem nooit meer een konijn.

13. emmyg

emmyg Dierenliefhebber

Lid geworden:
    27 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje geleden heb ik dus nog gezondigd.

Was in de dierenwinkel (een winkel waar ik eigenlijk nooit kom omdat ze niet goed voor hun dieren zorgen, Altijd vieze kooien) en ging met me stomme kop dus toch even kijken bij de dieren die ze hadden. Natuurlijk bij de bak met muizen. 2 bakken vol albino's en natuurlijk niet gescheiden op geslacht.

Maar daar was dus 1 kleine meid die zich aan het tralies vastklemde of haar leven er van af hing. Was in totaal zo'n 10 minuten daar en ze bleef daar maar zitten.
    In de tijd was er ook nog iemand die kwam voor voermuizen en de verkoopster probeerde haar te pakken maar ze kreeg haar dus niet los van het tralies.

Aangezien ze blijkbaar een erg slimme meid is en goed in haar vacht zat heb ik de verkoopster haar maar van het tralies af laten rukken en mee naar huis genomen.
    Gelukkig werd ze zonder problemen in de damesgroep opgenomen.

14. goldenlady

Lid geworden:
    22 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hamstertjes en woestijnratjes...

En dat zal mischien nog wel eens gebeuren...

Maar daarnaast zuo ik wel goed nadenken voor dat ik er eentje zou meenemen. Ik kijk ook niet te vaak... Maar als ik heb besloten een hamstertje/knijntje aan te schaffen, zal ik zeker wel snel zwichten voor een beestje :smile:

15. ferrets4fun

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben ons fretje bino uit een dierenwinkel,
    we zijn gewoon gesmolten voor haar, ze was zielig en alleen.
    we konden haar niet laten zitten.
    tegenwoordig vermijd ik dierenwinkels die dieren verkopen, wel sommige verkopen we vissen en vogels maar verder geen konijnen en cavia;s en zo.

16. eden

Lid geworden:
    5 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Al mijn vroegere ratten, muizen en hamster's kwamen uit een dierenwinkel.
    Jong en onbezonnen, was ik toen nog, denk ik zo.
    Ook eens een poesje meegenomen uit Antwerpen, doodziek natuurlijk. Gelukkig begreep zelfs de dierenarts wel hoe je kunt zwichten, maargoed wel een reden daar niet meer heen te gaan.
    Het werken in een dierenwinkel deed mij later ook wel beseffen, dat dit niet echt was, wat ik ok vond voor dieren ( omgang etc etc ).

17. bonojan

Lid geworden:
    14 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb op nee absoluut niet gestemd en waarom??
    Omdat ik vind dat dieren niet in een dierenwinkel verkocht moeten worden. Je weet niet of die dieren iets mankeren.Ik heb wel eens meegemaakt dat er jonge hondjes te koop werden aangeboden en een paar weken later lagen ze nog steeds in dat zelfde hokje,gewoon zielig ok te zien.Om dat uit te bannen moeten de mensen er geen dieren kopen.

18. inkypinky

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb gestemd vroeger wel eens maar nooit meer.
    ik heb ooit een hondje uit een dierenwinkel gekocht.
    hij stond niet goed aan geschreven maar ik ging toch altijd ff kijken maar dat kijken werd dan ook 1xkopen.ik heb er nog spijt van.het was een hondje met van dat wollige haar wat lang moest worden dan.nou de dierenarts rekeningen liepen als een gek op.
    en toen ze hem uit het hokje haalde ging ze dat beestje even borstelen en ging janken tot en met.dat kwam omdat ze het zo hard deed.ik zei er wat van en ze zei dat het beestje zich aanstelde.maar ik had al betaald en dacht wat haal ik me nou op mijn hals.gelijk eigelijk al.
    dus het was eens en nooit meer. :speak_no_evil:

19. margot9

Lid geworden:
    11 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb jaren geleden woestijnratjes uit de dierenwinkel gehaald. Ze waren ziek en ik had toen niet genoeg kennis en dan helpt zo'n dierenwinkel ook niet. Later hoorde ik nog eens iemand bij een dierenwinkel een klant adviseren haar cavia vitamine C te geven. Volgens mij hoor je dat te weten voor je zo'n dier aanschaft.
    Op dit moment huiver ervan hoe vooral de konijnen in een dierenzaak (of tuincentrum) gehouden worden. In open glazen bakken waarin ze niet kunnen bewegen. Dan denk ik: als ze ze nu ik grotere hokken zetten die ze ook in de winkel hebben, dat laat de mensen zien hoe het moet en kunnen ze die hokken ook mee verkopen. Anders snap ik niet dat de dierenbescherming of wij daar niet alerter op zijn. Op tv zeggens dat die dieren in grotere verblijven moeten, net als ierentuinen waar de dieren vroeger in kleine kooien zaten.
    Ik weet trouwens niet hoe lang een konijn in een dierenwinkel blijft.

20. josé enzoo

Lid geworden:
    10 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook mijn caafjes en konijn uit een dierenwinkel.
    Ik wil daar eigenlijk ook wel bij vermelden dat ik geen idee had dat je bij de fokkerijen gewoon caafjes en konijntjes kon kopen. Ik dacht altijd dat die alleen echte rasbeestjes hadden. Tja hoe blond kan je zijn :confused:
    Sinds ik op het internet en op dit forum zit weet ik eigenlijk pas hoe dat allemaal in elkaar zit. Thank God For The Internet :ok:
    Ik heb gelukkig nog nooit zieke beestjes gehad.

Laden...

Deel Deze Pagina