Bas en Tom de bonte shetters are back!

Discussie in 'Catwalk' gestart door SANEX, 31 okt 2007.

1. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Lang... heeel lang geleden was er eens een meisje op het dierenforum dat SANEX heette...
    Dit meisje was in het bezit van vele pluizige dieren en vertelde daar dagelijks over op het forum.
    Zo kwam zij ook, 4 jaar geleden, in het bezit van de bonte shetlander Bas... Vele forumleden volgden het verhaal van deze kleine pluizenbol, die niet zo'n best verleden had en die daardoor nogal angstig was. SANEX plaatste diverse foto's en verhalen over deze pony, die steeds met kleine stapjes vooruit ging. De forumleden waren erg begaan met de kleine Bas, die niet alleen het hart van SANEX, maar ook van de forumleden stal. Maar... SANEX kreeg het druk, steeds drukker en plaatste steeds minder foto's en verhaaltjes van haar dieren, en ook van pony Bas, ze kreeg het zelfs zo druk, dat ze op een gegeven moment niet meer op het forum verscheen, en niemand kon meer volgen hoe het bonte Bas verging.

Eens is zij heel even terug geweest, met het bericht dat het met Bas goed ging en en dat Bas er intussentijd een vriendje bij had gekregen, de bonte shetter Tom. Maar daar hielden de verhalen ook weer op en Bas raakte in de vergetenheid....

BUT!! BAS IS BACK!!! En hoe!

Hallo forumleden! Ik heb mn leven weer een beetje op de rails en in rustiger vaarwater en zat zo eens wat hier rond te speuren. Na een berichtje in de shoutbox kreeg ik al gauw het verzoek om foto's van Bas en Tom te plaatsen dus bij deze.

Bas is inmiddels 4 jaar in mijn bezit, van een angstige, getraumatiseerde, eenkennnige pony is hij veranders in een lieve, vrolijke kindervriend. Er rijdt nu al bijna 2 jaar een allerliefst meisje van 10 jaar op hem, Bas is helemaal gek op haar. Het is een ontzettende lieverd geworden die aan diverse wedstrijden en keuringen meedoet en niet onverdienstelijk. Hij blijft eenkennig, maar het is niet meer de angstige pony die hij eens was.

Vorig jaar durfde ik het aan om voor Bas een vriendje erbij te kopen, de bonte shetlander Tom. Tom is totaal anders dan Bas, het is een lulletje rozenwater, voor de duvel niet bang en ontzettend eigenwijs. Een échte shetlander in hart en nieren, maar wel een ontzettende lieverd. Bas en hij zijn onafscheidelijk, al doen ze soms anders vermoeden tijdens hun speeluurtjes, dan vliegen de hoeven en klapperende ponytanden je om de oren :smiley:

Tijd voor foto's van mijn mannen!

Bas en Tom het afgelopen jaar;

(stiekem nog van vorig jaar )
    Bas en Tom als versierde verjaardags-pony's op het feestje van hun vaste verzorgster Annelies

Na niet zo'n leuke tijd op een pensionstal waarbij Bas erg achteruit ging, vermaken de heren zich hier volop op hun nieuwe plekkie, bij een ontzettend lieve oude boer die ze heerlijk verwend.

Tom werd van dikke winterknol...

geschoren naar een luxe variant :smiley:

Bas en Tom zijn gek op stoeien...

en racen...

En nog meer stoeien!

Maar ze kunnen ook gewoon mooi zijn

Lekker Tommie-bekkie

evenals een lekker Bassie-bekkie

Rondbanjeren en vies maken zijn ze ook erg goed in

Tommie dient als karre-knol :smiley:

Terwijl Bas als dressuur-hop door het leven gaat, hier bij een dresuurclinic.

Tom doet af en toe wat werk onder het zadel als springpaard

Bixie-Wedstrijd februari dit jaar, springen met Tom 3e en 4e plek

Samen buiten rijden is favoriete bezigheid

Samen buiten in stereo plassen heb ik niet bedacht :speak_no_evil: (maar ik vond het blijkbaar wel lollig )

Met zn allen naar het bos met Pasen

Crossen door het water

Spetter spieter spatter!

Hoe een klein meiske en haar pony vol levenslust kunnen genieten....

Bas en Annelies kunnen ook leuk springen samen

Met Tom ringsteken in Kollum in mei dit jaar ( beetje verkeerd afgelopen maar we zagen er wel mooi uit :stuck_out_tongue_winking_eye: ), Annelies was ook mee en zelfs kleine hond Babbes deed mee :wink:

Ankylies en BonBassie trainen door voor de wedstrijden

Bas staat in mei in de Penny! De droom van elk ponymeisje!

Gezellige zomerse ritten zijn we niet vies van :smiley:

Bas en Tom een dagje uit logeren bij Annelies thuis, onder de parasol met een goed gevuld hooinet en emmers vers water de hele dag vertroeteld worden,wat wil je als shetlander nog meer ?

Op 23 juni dit jaar deden Bas en Tom mee aan een ponykeuring, voor beiden hun eerste. Tot mijn grote verbazing werd bas 1e van zijn rubriek en daarom mocht hij met 25 andere pony's door naar de kampioensring . Daar mocht hij bij de laatste 5 blijven en werd 4e van zo'n 100 pony's! Dit was voor mij een bevestiging, een soort kroon op mijn werk van afgelopen jaren

Bas met Annelies in de ring

In de kampioensring

Met zn linten

Tom werd die dag, bij Bas in de ring, 2e, en mocht niet door naar de kampioensring

Supertrotse verzorgster met Bas met mega-lelijk-fluorhalster (We hadden cadeaubon gewonnen met zijn primering op de keuring en Annelies vond dat halster WAUW! dus ach, ik heb het lelijke ding maar voor dr gekocht :smiley: )

Weer eens op buitenrit

Waarbij we Tom de plomp in hebben gegooid!

Een maand later hadden we weer een keuring, en wederom stond Bas op de 1e plaats, als papierloze pony boven een stamboek-stermerrie en een goedgekeurde dekhengst! Tom werd hier 3e in een andere rubriek.

Bas en Annelies doen sinds vorig jaar mee aan Bixie-wedstrijden, zolang ze buiten rijden gaat het perfect en sleept ze regelmatig de eerste prijs in de wacht. Binnenbakken heeft Bas een hekel aan, dan gaat hij op standje Turbo en heeft ze meestal geen prijs, maar ze zit nu wel op het hoogste Bixie-niveau. Nog 1 wedstrijd in december en dan gaat ze naar de gewone B.

Ondanks dat ze zoveel wint, blijft Annelies bescheiden en zegt ze elke keer dat Bassie het gedaan heeft :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bas en Tom hebben het goed gehad deze zomer, lekker in de wei zich vet vreten met een gezellige friese merrie erbij

Oehhh jeah!

In de periode augustus/september heb ik het heel erg druk gehad omdat mijn vriend en ik een eigen huisje kregen, dus heb toen eigenlijk nauwelijks foto's gemaakt. De pony's zijn tijdens mijn vakantie 2 weken bij Annelies geweest te logeren. Nou daar hebben ze het helemaal perfect gehad, van smorgens tot savonds vertroeteld worden, snoepjes krijgen, biks, appels, wortels noem maar op. Buitenrijden, spelletjes doen, luieren... heerlijk! De baas mag wel vaker op vakantie :wink:

Een paar weken geleden had Annelies verkleed ringsteken op de manege. Ze ging met Bas als Diddlina en Galuppi en won daarmee de 2e prijs originaliteit! Ze zagen er dan ook ontzettend qute uit :wink:

Samen met ex-verzorgster Tinet ( die de oude forumleden nog wel kennen denk ik ) die inmiddels haar eigen friese paard heeft.

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe wagen. Mijn doel is om met Tom wat meer wedstrijd-gericht te gaan rijden richting marathon. De wagen die ik had was daar te zwaar en te lomp voor dus die heb ik verkocht en deze is ervoor in de plaats gekomen;

Daarmee kunnen we heerlijk rondscheuren, wat Tom erg leuk vind

Oef, dat waren een boel foto's! Maar nou zijn jullie wel weer helemaal op de hoogte van mijn bonte gespuis!

Bedankt voor het koekeloeren

2. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    LEUK je bent weer terug met de verhalen super om te zien !!
    Ik heb sinds kort ook een eigen paardje ik vind je shetties echt super leuk!

3. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had op het-grote-blauwe-paardenforum nog wel wat verhalen van je gelezen, en vroeg me al af waar je hier bleef met de bontes. Leuke foto's!

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Welkom terug Sanne! Ik heb de Bas-reportages echt gemist :cupid:

5. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de reacties.

Ik zal jullie eens wat vaker op de hoogte houden van het bonte gevaar. En stoere kat Piraat is ook met mij meeverhuist samen met nieuw vriendje Toeter, een kat die op commando apporteert :eyes:

Genoeg geschifte figuren weer dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

6. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeee, Bassie is terug! :cupid: Geweldige foto's hoor! Ook van Tom!

7. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Sanneke! Wat leuk dat je er weer bent!
    Ik was één van die trouwe Het-grote-Bas-verhalen-bundel lezeressen :grinning:
    Wat zien ze er weer heerlijk uit! :heart_eyes:

En ik heb altijd al gezegd "Die Annelies schopt het ver, het is een hele leuke combi!" En nu dan ook met Tom. :wink:

8. PinkBoi

Lid geworden:
    17 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Bas :cupid: Leuk om nog eens iets van hem te horen, we hebben hem gemist hier :smile:

9. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Super dat je er weer bent meis! Ik heb jou en je foto's van Bassie echt gemist!

10. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een prachtige beestjes en geweldige actie foto´s.
    Had Tom het niet koud nadat hij geschoren in de sneeuw liep?

Met de wagen door de bladeren ziet er ook super uit, echt herfst!

En ook van mij welkom terug.

11. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jordi, paarden hebben een dikke laag huidvet wat hun goed warm houd. Ze hebben het misschien even koud in het begin, maar 3 tellen de beentjes strekken en paarden zijn opgewarmd. En dan houden ze het over het algemeen goed warm, door die laag vet.

12. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een leuke foto's en verhaaltjes erbij!! Dat stukje in de Penny hahaha :grinning:

13. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ah ok, thanks! De vacht is dan meer om hen in de zomer tegen verbranding en stekende/bijtende insecten te beschermen neem ik aan.

14. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En ventilatie. Als paarden nat zijn moet je ze met stro "opwrijven", de haren gaan dan overeind staan en vormen zo dan een ademend dekentje. Wij scheren die vacht af en vervangen het voor een schapendekentje.

15. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuke foto's Sanneke! Annelies en Bas zien er samen goed uit hoor, en die foto van hun als Diddlina en Galuppi is ook erg leuk!!! Hoop dat je nu wel weer wat vaker komt :wink:

16. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om te lezen dat het goed gaat.

17. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een dotjes van Shetten! :heart_eyes: :cupid: Mijn zusje verzorgt een bruin bonte shet een shet in hart en nieren net als Tom!

18. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    He Sanneke!
    Leuk weer eens foto's van Bas te zien!
    Hij is nog steeds zo cute! :heart_eyes:

19. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een geweldig stel schetjes ze hebben het maar goed bij jou Sanneke :ok:

20. Yoram

Lid geworden:
    24 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    haaai Sanneke jij ook weer terug na lange tijd :ok: Me too. Wat geweldig Bas weer eens te zien, hij blijft ook echt gekke Bas he, jemig heb me indertijd bescheurd met al zijn avonturen. Geweldige pony, en dat blijkt dan ook wat je allemaal al samen met Annelies hebt bereikt.
    Fijn weer helemaal bij te zijn wat Bas, Tommie en jou betreft.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Saskia1982
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    848
  2. Jeffy
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    662