Baby's

Discussie in 'Vissen' gestart door Fleurtje_Lover, 6 sep 2009.

1. Fleurtje_Lover

Lid geworden:
    14 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,,
    ik heb een paar baby guppen (nouja 20)
    Maar nu wil ik weten of je al kan zien wat het is een mannetje of vrouwtje,
    ze zijn nu 1 maan maar ik zie donkere en lichten wat is wat? :notes:

xxx

2. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo, welkom op het forum.

Na 1 maand kan je ze al scheiden, dan zijn de jongen nog maagd, maar dit is enkel bestemd voor de betere hobbykwekers die een zeer goed geoefend oog hebben op dat vlak.
    enigste dat je kan doen is observeren om het te leren.

Jij als beginner zal het nog niet zien dus. De lichten en donkeren, is gewoon een verschil in grondkleur (genetisch bepaald, heeft niets met mannelijk of vrouwelijk te maken)

Dus kijk ze goed na, en je zal wel zien welke man en welke vrouw word, na een nest of 20 zal het je wel al beginnen lukken.

3. Fleurtje_Lover

Lid geworden:
    14 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha nouja dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben!

xx

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Noah, daar ben ik het niet helemaal mee eens... je moet alleen natuurlijk wel goed kijken en niet denken dat je er zo wel effe vanaf bent.
    Zwangerschaps plekken zie je al heel vroeg. Alleen bij tuxedo blacks wil dat wel een probleem geven. Maar het pogodium is meestal ook al heel snel te herkennen als ze ermee beginnen te wapperen :laughing: . Alleen moet je er dan inderdaad wel even goed voor gaan zitten en niet denken dat je ze 1,2,3 er tussen uit kunt pikken. Maar bij de lichte kleuren is het wel al heel goed te zien aan de zwangerschapsplekken.

5. visje joost

Lid geworden:
    25 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan het zien
    meestel zijn de jongens vissen zwart en de vrouwtjes geel maar dat is niet altijd zo
    iets later kan je zien.
    de vrouwtjes worden sneller groter en dikker.
    de manntjes krijgen mooie staart. :sunglasses:

6. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Dat is mss bij enkele stammen zo, maar ik heb nog half zwarte guppen gekweekt, en zowel mannen als vrouwen waren al halfzwart bij hun geboorte, dus kan je niet op voort gaan :wink:
    De meeste jongen worden gewoon kleurloos geboren en de eerste kleurtjes komen pas na 4 weken, en vaak pas nog later :smile:

7. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Inderdaad Kenz. En wat bij mijn blacktuxedo's? Die jonkies zijn bij een 5 dagen als half zwart maar zijn vrouwen en mannen dooreen.
    Maar eens hun kleuren erdoor komen (bijvoorbeeld geel) dan zijn de zwangerschapplekken ook al ruiiiim zichtbaar.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. angy_fn
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    2.329
  2. frutsel
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.348