Baby guppy's apart of niet?

Discussie in 'Vissen' gestart door guppy15, 11 apr 2018.

1. guppy15

guppy15 Snuffelaar

Lid geworden:
    11 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi
    ik heb vorige week guppy's gehaald bij een hobby kweker die er mee stopten
    ik heb ook nog vuurgarnalen,slak etende slakken (bij een plantje kopen bij de intratuin is een slak mee gelift en je raad het al na een week een stuk of 20 slakken:grimacing:) en een algeneter
    ik heb 6 vrouwtjes en 2 man in het aquarium 1 endler man en 1 gewone
    nu is 1 van mijn zwangere guppy's bevallen van 13 baby guppy's
    ik heb alle baby guppy's er uitgeschept maar er zijn er nog meer hoogzwanger (je kan de oogjes zien zitten) ik zou ze normaal laten zitten maar al mijn plantjes waren een beetje dood gegaan toen ik alles dicht gedaan had en de plantjes zijn op licht gekweekt en het was helemaal donker en toen keek ik na 3 dagen weer in het aquarium en was alles bruin ik alles afgebroken en nu groeit alles weer aan maar ze hebben geen schuilplanten vandaar dat ik ze eruit gehaald hebt en gooi alles terug als alles weer terug gegroeid is maar dat duurt denk nog wel een tijdje weet iemand hoelang ik ongeveer moet wachten tot ik ze terug kan "gooien"? ik heb alleen guppy's die ze op zouden kunnen eten
    de rest die nu nog gaat bevallen haal ik er alleen uit als ze binnen 1,5 week gaan bevallen dan is hopelijk alles weer aangegroeid want het groeit hier als kool
    en weet iemand welke plantjes nog meer als kool groeien en waar baby guppy's zich goed in kunnen verstoppen? en na hoelang moet je de baby guppys voeren want de eerste dagen eten ze van iets wat op hun buik zit of iets dergelijks dat stond op internet:smirk:en nog 1 vraagje
    ik ben benieuwd wat voor vissen jullie hebben en op welke tempratuur de verwarming staat als die er in zit
    alvast bedankt! de baby guppy's maken het goed :smile:

2. Reyon

Reyon Snuffelaar

Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Aangezien ik geen jagende vissen in mijn aquarium heb, laat ik zelf de jonkies er altijd gewoon bij zitten en heb hier absoluut geen problemen mee. Soms hoor ik van andere dat de oudere guppen de jonkies opeten. Het is dus even kijken wat uw guppen doen.

Voeren kan in principe al vanaf dag één. Dit kunt u kopen in een aquarium speciaal zaak onder de naam 'microvlokken' of zelf maken van simpel fijn gemalen visvoer.

Waterpest en cabomba groeien beide vrij snel en jonge visjes kunnen zich er prima in verstoppen, vooral in cabomba.

De temperatuur in mijn bak 'guppen kweekbak' is rond de 23°C

3. guppy15

guppy15 Snuffelaar

Lid geworden:
    11 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je snelle reactie! aan deze tips heb ik wat!

4. Reyon

Reyon Snuffelaar

Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Geen probleem hoor! :wink:

guppy15 vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Celine3
    Reacties: