baby guppies

Discussie in 'Vissen' gestart door laurensdebruijn, 3 jan 2010.

1. laurensdebruijn

Lid geworden:
    3 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb nou ongeveer 4 maanden guppies maar toen ik ze kreeg waren ze net geboren! ze zitten gewoon in mijn vissenkom ( koud water ) daar zaten ze bij waar ik ze heb gekregen ook al generaties lang in :grinning: maar zouden mijn guppen na 4 maanden nog geen jongen moeten hebben :confused: het zijn volgens mij 2 mannetjes en 2 vrouwtjes maar dat weet ik niet zeker ;S

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    1 man zet je op 2-3 vrouwkes. Anders overstressen de mannetjes de vrouwkes teveel. In een vissenkom houdt je ze zo wie zo niet. Dat is niet voldoende voor vissen en jongen kun je zo ook niet kweken omdat die nergens kunnen schuilen en daardoor aangezien worden als visvoer door de volwassenen. En boven al..... generaties lang of niet, guppies zijn en blijven tropsiche vissen. Of ze nu een tijdje overleven of niet, het is niet de manier om goede guppen lang in leven te houden, maximum aan kleurenpracht te verkrijgen èn om ze te kweken.
    Maar aangezien je nog niet zeker bent of het mannetjes of vrouwtjes zijn (wat toch ècht wel gemakkelijk te zien is op de leeftijd van 4 maanden) zou ik als ik jou was eerst op zoek gaan naar een adaquate vistank en een goede verdeling van mannen en vrouwenguppen vooooor je overgaat tot kweken. :wink:

3. laurensdebruijn

Lid geworden:
    3 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Oke bedankt voor reactie :innocent: maar volgens mij krijgen ze toch echt wel jongen dat hoor je zo vaak in een vissenkom :laughing: maar ze hebben geen felle kleuren maar wel wat kleuren beetje blauw rood enz... dus ik weet niet zeker of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Oja en als ik jongen zou krijgen zet ik ze toch apart want ik had zelf ook al aan opeeten gedacht om dat te voorkomen. en ik mijn vissenkom zelf zijn ook veel schuilplaatsjes zoals plantjes, mini kasteeltje met openingen, boomstammetje.

4. Tuxedoman

Lid geworden:
    1 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    klein vraagje over je kom, hoe groot istie?
    het kan namelijk best zijn dat hij niet groot genoeg is voor de "sexuele vrijheid" :notes:
    het is namelijk zo dat vissen nou eenmaal sneller paren in een aquarium van optimale grote.

heb zelf ook guppies gehad, twee mannen en 3 wijfjes, wel jong, maar niet voordat ik ze van mijn 3,5 liter kom naar een 6 liter bak verplaatste.

veel succes met je guppies en groetjes,

tuxxie

5. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha? Maar ik lachte er niet mee, het is serieus. Vissen horen NIET in een vissenkom. 1 dat is dierenmishandeling, 2 je vissen gaan niet lang mee omdat je ze niet naar behoren verzorgt en 3 je zult zo NOOIT iets FATSOENLIJKS kweken.

1 waarom ze geen kleurenpracht krijgen zei ik al, en
    2 je kijkt naar het pagodium of het een mannetje is of niet. Geen aanwezig? Geen mannetje. Zwangerschapsplekken? Zeker een vrouwtje. Niet de kleur van de gup, dat wil niet altijd iets zeggen.
    Als je je visjes wat observeert is het heel gemakkelijk te zien.

Och ja, kun je doen maar je gaat noooooit snel genoeg zijn om ze allemaal te redden. Nog niet den helft. In een fatsoenlijke adaquate tank hoef je de vissen niet te overstressen door iets eruit te MOETEN vissen.

:flushed: Dat àllemaal in een bokaaltje gepropt EN nog visjes erin..... :pensive:

Klein tipje, een kom is aaaaaltijd te KLEIN.

Ochottenoi :angry: .... 1 cm volwassen vis per liter water. 5 guppen is minstens 20 liters, liever zelfs 25. 2 mannen en 3 vrouwkes is niet goed. 1 man per minstens 2 en liever 3 vrouwkes.

6. laurensdebruijn

Lid geworden:
    3 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vissenkom is ong 4 a 5 liter

7. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

En daar 6 guppen in???? :flushed: ......... skan-da-lieg :persevere: .

8. laurensdebruijn

Lid geworden:
    3 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Ik weet niet hoe je op 6 komt maar het zijn er 4 :notes:

9. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0

Ach, klein cijferfoutje van mijn kant, inderdaad, ik zat met die '4' van 4 maanden in mijn hoofd, maar 4-5 liter is gewoon be-lah-chuh-leik voor vissen.

Laat me je dit vertellen; guppy aka Poecilia reticulata, volwassen 4-6cm, levendbarend tandkarpertje, MINSTENS 18 maximum 28 graden, MINIMUM aquariumgrootte 40 centimeter, minstens 1 liter per centimeter volwassen vis rekenen (zoals bij ALLE vissen).

4 viskes maal 6 centimeter is 24 centimeter staat gelijk aan 24 liters. MINIMUM!

Jij .... of beter de visjes komen dus zo'n dikke 20 liter TE KORT. Je hebt geen verwarming, geen filter, geen licht èn geen fatsoenlijke levensomstandigheden voor je TROPISCHE visjes. Ze overleven toevallig en je denkt dat het dan wel goed zo is. Maar je doet het dus helemaal fout.

Ben ik zo ietjes duidelijker?

10. laurensdebruijn

Lid geworden:
    3 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0

ietsjes :wink:

maar ik kan ze nu moeilijk weg doen.. en een grotere bak past echt neit op de kast xD (staat al veel troepj op XD)

11. Tuxedoman

Lid geworden:
    1 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    burr, ik denk dat ik het verkeerde visje in gedachten had? ik had het over die kleine dingetjes die 2 centimeter lang zijn, zoiets als tetra, maar bij DW gekocht als guppies.

12. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0

Ik snap wel dat je ze niet weg wilt doen, om wat voor reden je daarvoor ook moogt hebben, maar ik snap het wel. Dat je geen grotere bak op de kast kunt zetten kan ik ook wel volgen.
    Maar ........ het is gewoon eigenlijk mishandeling voor de gupjes. En als je dat niet wilt dan zul je toch iéts moeten aanpassen. Of een klein aquariumpje op een voet, of geen viskes meer.
    En bovenal NIET kweken. Ze hebben al een serieus tekort. Als je hier nog in kweekt krijg je ga-ran-tie problemen zoals ziekten of plotselinge massa sterfte.

Nope, dat benne inderdaad niet guppies. Tetra en gup verschillen heeeeel erg van elkaar. Guppen hebben een andere bouw, vinnen en kleuren. Bovendien worden guppen zo wie zo al groter dan de meeste tetra's al hoewel sommige tetrasoorten toch ook met gemak de 5 cm kunnen halen als ze volwassen zijn.

Dierenwinkels :eyes: ....... kunt beter uw viskes rechtstreeks van de kweker kopen. 1 t'is een stuk goedkoper en 2 die vertellen (meestal) tenminste eerlijk wat ze in hun tank hebben zitten. Dierenwinkels weten in 99% van de gevallen nog niet wat de voor of achterkant van een visje is, laat staan dat ze dan weten welk soort het is, wat voor verzorging het nodig heeft en of het man of vrouw is.

13. laurensdebruijn

Lid geworden:
    3 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0

idd heb je wel gelijk in dierenwinkels zeggen vaak ook maar wat toen ik voor het eerst guppies nam kocht ik ze ook in de dierenwinken ( 2,50 per stuk W00T ) eerst zeiden ze dat ze koud water waren en toen ik daarna een nieuw potje guppenvoer ging kopen zeiden ze dat het absoluut geen koud water was :confused: maar nog een klein vraagske hebben vrouwkes nu een zwarte blek op de onderkant van hun buik?? of van hun staart ik heb er namelijk wel 2 met een zwarte vlek aan de onderkant van hun staart :eyes:

14. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dàt bedoel ik dus :persevere: , de r@tzakken, zeg dan toch eerlijk dat je het niet weet. Maar neeeee, ze verkopen ze maar en jij mag het lekker helemaal zelf uitzoeken......... Nu, guppen zijn en blijven tropische vissen. Ze kunnen in kouder overleven mààrrrr... het is niet goed voor hun inwendig gestel. Ze krijgen er dus op den duur wel degelijk last van.

Niet OP de staart, maar ONDERKANT buik aan de ACHTERKANT van de ZIJKANT van het lichaam. (kun je volgen?)
    Wocht een beeke....... Als je je visje van de zijkant bekijkt dan zie je 1 zwart vlekje. Als je je van achteren bekijkt zie je 2 zwarte vlekjes. Mannen hebben dit ab-so-luut NIET. Vrouwtjes hebben ook een driehoekig vinnetje vanonder (daar waar het bij ons zeg maar ook zit) Mannetjes hebben daar géén vinnetje maar een 'staafje' dat ze recht naar voor kunnen zetten en weer naar achteren kunnen 'zwaaien'. Vrouwtjes kunnen dit dan weer absoluut niet met hun vinnejte. Ze kunnen ze platleggen maar neit naar voren zwaaien.
    :wink:

15. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een man

Zie je het 'platte' vinnetje onder aan zijn buik? Het is eigenlijk een soort 'staafje'.
    Hier nog eentje, of beter gezegd eigenlijk 2; een volwassen vrouwke en een jonge man. Zie je dat het vrouwke geen 'staafje' heeft maar op die plaats een driehoekig vinnetje?

Dit is een vrouwtje, bij de rode zijn de zwangerschapplekken niet zwart maar ros kleurig

Dit is man en vrouw, vrouwke is de tuxedoblack met zwarte plekken onder achter aan de buik, de cobra is een man.
    Hier nog ne goeie van een man zijn pogodium (dat 'staafje')

Zie je het verschil?

16. laurensdebruijn

Lid geworden:
    3 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Yaikaa

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    1.guppen in een kom is mishandeling
    2. guppen doen het beter in water van ongeveer 23/25 graden
    3. meer planten
    4. als je er geen ruimte voor hebt. ga je bij de dierenwinkel zakjes halen en breng je ze terug.

Als je dieren koopt moet je er ook voor zorgen. en als je het er niet voor over hebt om de troep van je kast af te halen voor een beter huis voor je vissen .. dan verdienen die vissen jou niet.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. caviagek28
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    4.397
  2. guppy15
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    3.033