angstige kat

Discussie in 'Katten' gestart door michele66, 8 nov 2003.

1. michele66

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste lezers,

Ik heb 3 katten waarvan een (de oudste ) zonder enige aanwijsbare reden opeens bang is geworden voor de andere 2. Als er op hem af wordt gelopen om te spelen begint hij met grommen. en holt heel hard weg (wat bij de andere 2 het effect geeft van ..............leuk we gaan spelen)
    Wat ik ook probeer het is niet te veranderen. De diren arts heeft hem helemaal nagekeken en er is niets aan de hand.
    Weet iemand hier iets op anders zou ik een ander huis moeten zoeken voor hem want zo is hij ook niet gelukkig

in de hoop op het "verlossende " antwoord

groetjes

Michele

2. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt de kat buiten? Is er misschien iets gebeurt tussen de 3 katten?

3. michele66

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, katten komen alleen op balkon wt helemaal is afgeschermd voor indringers.
    blijft vreemd allemaal.
    Op dit moment eten ze samen. Maar straks is het weer raak.

4. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe oud zijn die andere katten?

Misschien heeft hij gewoon geen zin meer om te spelen en wordt hij liever gewoon met rust gelaten.

5. Kuno

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm dit gedrag ken ik wel een beetje...

is ze wel speels tegen over jou?
    want onze oudste kat(14,5) is ook nie meer zo speels als ze was, en dat was ook van de ene op de andere dag het geval.
    de hond krijgt nu een haal over de neus inplaats van een kopje en de andere 2 katten zijn ook nie meer zo heel populair.

eerst sliep ze nog wel eens naast een van haar vriendinnen, maar nu nie meer.

tegen over mij is ze wel speels als ik met een draadje of touwtje langs haar heen loop.

met haar is verder ook nix mis, ze is gezond.

maar naar mate ze ouder wordt wordt ze ook moeier en sjaggie.
    ik denk zelf dat het gewoon puur de leeftijd van onze kat die haar zo doet zijn.

ik weet niet hoe oud jou kat is,maar dit kan wel met de leeftijd te maken hebben.

6. michele66

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    nou dat is het gekke hij is 4 jaar en dat is nog erg jong ! het enige wat ik kan bedenken is dat hij is opgegroeid met een heel oude kat (inmiddels overleden) en dat gedrag heeft overgenomen. Punt is wacht ik tot de storm overwaait (kan nog even duren) of ga ik actief op zoek naar een rustig huis (liefst ouder echtpaar, zonder andere katten) om hem rust te geven ?? Of laatste optie ga ik expirimenteren met medicatie om hem minder schrikachtig te maken ??

7. Kuno

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou daar als ik jou was nog maar even mee wachten, met een nieuw huisje zoeken.
    toen mijn oudste kat nog een jaartje of 6 was, toen had ze vaak van die periodes dat ze er sjaggie was en dat een maandje lang ofzo en dan weer heel lang nie.
    echt met vlaagen.
    alsof laat maar zeggen ook haar hormonen een beetje opspelen zo nu en dan.
    kijk het nog ff een maandje aan. is het dan erger, of nog nie over dan kun je altijd kijken of herplaatsen een oplossing is.
    maar doe hem nog nie weg misschien krijg je daar spijt van en je katje ook

8. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het nog aankijken.

9. michele66

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    zal ik zeker doen bedankt voor de hulp zover als ik het echt niet meer weet meld ik me weer

Laden...

Deel Deze Pagina