Allergiesan

Discussie in 'Katten' gestart door marensaar, 11 mei 2011.

1. marensaar

Lid geworden:
    11 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allemaal,

IK heb sinds twee weken het leukste kitten in huis die er bestaat :cupid: (voor mij dan hihi). Ik heb een siberische kitten, ik ben voor dit ras gegaan door hun leuke karakter, maaar ook omdat ik ligt allergisch ben. Ik ben bij de cattery van te voren op bezoek gegaan en daar hadden ze 20 katten van dit ras ronlopen en had gewoon nergens last van!

Maar na een paar dagen heb ik toch een beetje last van allergie. Ik heb dus het homeopatische middel Allergiesan gehaald bij de apotheek. Ik wil graag weten of mensen ervaring hebben met dit middel?

alvast bedankt

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan beter niks gebruiken, mits het niet zo heftig is dat je je werkelijk ziek gaat voelen door je allergie.
    Op een bepaald moment geeft je lichaam geen reactie meer... duurt denk een week of 3-4 en heb je mogelijk alleen opnieuwe enkele dagen last als je terug komt van vakantie en zo.

Ik heb zelf ontzettend veel allergieën en door stug volhouden had ik vrijwel bijna geen last meer.
    Helaas is mijn laatste kat afgelopen zomer overleden en na een half jaar zijn al mijn allergieën weer terug gekomen.
    De eerste keer dat ik het merkte kwam door de amaryllis die ik met Kerst had staan... weet nu inmiddels dat ik geen enkele bloem meer kan verdragen in huis.

Ik heb momenteel geen huisdieren meer en ik heb ook mijn redenen om het even zo te laten, maar ik heb er serieus over nagedacht omwille hiervan, toch niet eerder nieuwe katten in huis te nemen, zodat ik weer "resistent" word.

3. marensaar

Lid geworden:
    11 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo lenm,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad gehoord dat dat kan gebeuren na 3-4 weken, maar ik dacht homeopatische middelen kunnen geen kwaad. Het is niet zo dat ik heel allergisch ben, maar constant een loopneus en een beetje benauwd is niet zo fijn.

Was jij alleen niet allergisch voor je eigen kat of ook niet meer voor andere katten?

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    een allergie verandert, moest je nu in de plaats van katten vogels gaan houden zou je daar allergisch aan worden

5. elleneke

Lid geworden:
    16 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    1
    Oei, lastig probleem :pensive: Ik ben ook allergisch voor katten, maar niet voor de mijne (ook getest in een cattery met een groep katten)... wel krijg ik last als ik het huis niet goed schoonhoud, dan helpt flink de stofdoek/stofzuiger/dweil erdoor halen me erg goed... ook slik ik hooikoortspillen en dat is genoeg voor mij...

Ik weet niet of het wel of niet goed is wat medicijnen tegen je allergie in huis te halen, dus dat laat ik even in het midden... maar je zou wel een paracetamol in kunnen nemen. Door de paracetamol wordt je loopneus wat minder en heb je even wat minder last... maar dit is ook geen oplossing over lange tijd.

Verder... goed je huis schoonhouden en de kat met bijv. een slicker borstelen (borstel met gebogen ijzeren pinnetjes), dit helpt goed om losse haren te verwijderen, want ongetwijfeld is je kat nu in de rui met dit warme weer :wink:

Je kat niet op de slaapkamer laten om zo weinig mogelijk haren daar te krijgen helpt ook erg goed!

6. marensaar

Lid geworden:
    11 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    En stofzuig jij je huis elke dag of een paar keer per week? Ik heb al zo'n borstel en heb mijn vriend haar laten kammen, ze vindt het nog heerlijk ook hihi. Maar in de rui valt mee (misschien omdat ze nog een kitten is)

Welke pilletjes voor hooikorts gebruik jij en gebruik je dit elke dag?

Ik moet wel zeggen dat ik echt de hele dag met haar aan het knuffelen ben ( ze ligt in mijn, nek, armen etc), maar als ik overdag vaker weg ben (naar werk) zullen de klachten sowieso afnemen. Na hoe lange tijd werden jou klachten minder?

7. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik weet niet of dat middel kwaad kan, soms kan het wel kwaad, ook al is het homeopatisch.
    Maar op de manier zoals ik het heb gedaan, is eigenlijk ook een homeopatische therapie ( als je dat zo mag noemen )

Ik was ook niet meer allergisch voor anderans katten, maar nu moet ik er wel bij zeggen dat ik 17 jaar in de dierenzorg heb gewerkt. Voornamelijk bij de Dierenbescherming waar ik katten verzorgde.
    Daar had ik dan ook wel weer heel veel last van als ik na een vakantie weer aan de slag ging...

Maar het typische is, ondanks wat er dus beweerd wordt en nu door jeffrey ook gezegd wordt, mijn allergie voor pollen, bloemen, voedsel etc.etc. is er ook door weggebleven. En ook die zijn nu keihard teruggekomen na het overlijden van mijn laatste kat/huisdier.

Ik stofzuigde overigens elke dag, soms zelfs wel 2 x per dag toen ik de Maine Coon nog had. En ik heb een stofzuiger met speciale filters die ook de fijne stofdeeltjes filteren.

8. elleneke

Lid geworden:
    16 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik stof met een natte doek (neemt meer op), stofzuig 3 of 4 x in de week en dweil 1x per week. Heb net zoals LenM een filter in mijn stofzuiger. Ook zorg ik dat mijn kleding niet al teveel haar erop heeft in de buurt van mijn gezicht (plakband is een aanrader om kleding haarvrij te krijgen :wink: ), zodat de haren die je allergie veroorzaken niet de hele tijd in de buurt van je neus/mond/ogen zitten.

Ik gebruik Telfast pilletjes en oogdruppels. Af en toe neusspray als ik er erge last van heb. De pillen neem ik niet elke dag, de oogdruppels zodra ik last krijg. Paracetamol om de loopneus te stoppen. Ik heb op het moment gelukkig niet zo erg last van de allergie, sinds ik de katten niet meer op de slaapkamer laat en wat vaker door het huis ga gaat het een stuk beter :smiley:

Als ik mijn medicijnen een tijd niet inneem, merk ik zelf geen verbetering en heb ik veel meer last van hooikoorts en allergie voor fruit (kruisallergie, ook hooikoortsgerelateerd zeg maar). Dus helaas geldt het niet voor iedereen :cry:

Mijn moeder heeft een ionisator in huis gehaald en zij heeft nu minder last van hooikoorts, dus misschien is dat ook een idee... Ze heeft alleen geen katten, dus weet niet of het ook tegen kattenharen helpt..

9. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    leer je kitten ook om niet op de sofa te springen en maak haar een eigen plekje of haar eigen stoel (waar jij nooit in zit) zo heb jij er nog minder last van

10. marensaar

Lid geworden:
    11 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal

ik heb vandaag een stofzuiger gehaald met een hepa filter en heel de bank schoongemaakt met schoonmaakazijn dus vanaf nu af aan elke dag stofzuigen en dan hopen dat het beter wordt ik zal het laten weten

bedankt voor de tips

liefs

11. elleneke

Lid geworden:
    16 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    1
    Kleding waar haar op zit kun je (meer) haarvrij maken door je handen vochtig te maken en daarmee over je kleding te wrijven. Zo rol je de haren weg. Of je gebruikt een (breed) stuk plakband en plakt 'm steeds even op je kleding, zo blijven de haren erop plakken. Dat scheelt ook een stuk tegen je allergie :smiley: Als je een stoffen bank hebt, kun je de haren er ook op dezelfde manier af krijgen.

Merk je al wat verschil met deze stofzuiger en het schoonmaken? :smiley:

12. marensaar

Lid geworden:
    11 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik merk wel wat verschil, vooral als ik net heb schoongemaakt, maar na uurtje of twee krijg ik toch weer beetje last van benauwdheid. Ik gebruik van die kledingrollers voor de bank en ook een rubberen handschoen (blijft ook alles aan zitten ideaaal).

Ik lees ook vaak dat mensen weerstand opbouwen tegen hun eigen kat, dus daar wact ik maar op. Ze gaat sowieso voor geen goud weg, als ik even niet bij der ben mis ik haar al :heart_eyes:

13. buurvrouw

Lid geworden:
    31 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik spreek tegen dat je " even door je allergie heen moet".
    Ik ben al van kinds af aan allergisch. We hebben altijd wel katten gehad, want ik moest en zou een kat!
    Altijd last gehad, waardoor ze na een tijd toch weg moesten...

Ik ben getest en ik scoorde van 1 op 5, een 5...
    benauwd, jeukneus, rode jeuk ogen, jeukend verhemelte, bultjes op mijn armen, dikke lip (haha!)... Het is afschuwelijk!
    Ik gebruik als ik naar iemand toe ga met katten allergiepillen van de dokter.
    deze werken bijzonder goed!
    Levociterizine heet het...
    Dus als de homeopatische middelen niet werken.... Vraag deze!
    Dan hoeft je kat iig niet weg :smile:

Deel Deze Pagina